Klausberg (Ahrtal, IT) - nieuwe dal afdaling

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ahrntal (Speikboden & Klausberg)

http://www.skiforum.it/forum/showthread.php?t=81841&page…

ze zijn lekkerr aan het graven daar

null

en het wordt een lekker steile piste… einde middag onderaan gaan staan en genieten van het uitzicht van vliegende skistokken, zelfstandig de berg af racende skies en rollenbollende skiers

null

*bericht bewerkt door Rogier op 08 jul 2016 09:35

The older I get, the better I was

Iets wat ik mij herinner van L2A, bovenaan ongelooflijk saai hoe meer naar beneden des te stijler. Wat je zegt, leuk om aan het einde van de dag toe te zien hoe de gemiddelde NL-se toerist de après skitent in knalt.

Het zal dan toch maar een héél klein stukje zijn…

Maar wel leuk dat ze de dalafdaling op z’n minst ietsje interessanter maken. Nu is dat maar zo’n saai kronkelpad. En ik ben ook fantastisch blij met de gloednieuwe lift! :)

Het zal dan toch maar een héél klein stukje zijn…

Maar wel leuk dat ze de dalafdaling op z’n minst ietsje interessanter maken. Nu is dat maar zo’n saai kronkelpad. En ik ben ook fantastisch blij met de gloednieuwe lift! :)

Arnh op 8 jul 2016 00:28

Als je de link doorleest die ik ingeplakt had (in google translate plakken als je geen Italiaans kan lezen) dan zie je dat vrijwel het hele stuk van middelstation naar dal een nieuwe piste is. Waar de piste eerst overging in kronkelpad, begint nu de nieuwe piste. Zie kaartje hieronder

null

The older I get, the better I was

Dat zou dan wel heel erg vet zijn! Maar is dit een officieel bericht of eerder de hoop van die Italiaan op dat forum?

Gezien de foto’s is het in ieder geval realiteit. En ik neem aan dat het skigebied het ook zo gepland heeft en dat niet een lokale boer een graafmachine heeft gehuurd en op eigen houtje bomen is gaan rooien… ;)

Ik heb het over het kaartje, @GiGi . De foto’s tonen enkel de laatste helling die begint voor de laatste bocht van dat kronkelpad, en onderaan bij de lift eindigt. Er zijn geen foto’s van graafwerken aan de bovenkant van dat kronkelpad.

Nu is die dalafdaling een opeenvolging van haarspeldbochten. Als je daar dus een piste recht naar beneden gaat trekken zal die behoorlijk steil zijn. Ik vraag me dus af of dat realistisch is, en of dat kaartje dus een hoop is van de maker, of een effectief plan van het skigebied. ;)

Voor antwoord op je vragen: lees het topic in de link die ik heb ingevoegd eens door.
Desnoods via google translate.
https://translate.google.nl/translate?sl=it&tl=nl&js…

The older I get, the better I was

Iemand van de organisatie waarbij ik skiles geef zit momenteel in het Ahrntal en is vandaag eens een kijkje gaan nemen. Het gaat enkel om het onderste stuk (van het pad tot aan de lift).

Dat kaartje is dus wel degelijk een wens/verzinsel van die Italiaan op het forum.

Van op hun facebookpagina:

null

Dit is inderdaad maar een klein stukje maar wat een zalige piste… eindelijk nog een zwarte erbij. Ook leuk dat je rechtstreeks tot aan de hexenkessel kan skiën nu, wel zolang er voldoende sneeuw onder de kabelbaan is.

Nog een weekje en dan zal ik eens kijken ;)

Plaats een reactie