Sarenne

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez - Grand Domaine

Dit jaar gaan we met een groep bestaande uit 4 gezinnen skiën/boarden bij Alpe d’Huez. Natuurlijk zouden we graag de ‘Sarenne’ meepikken, als dit kan natuurlijk.

Het is een gemeleerd gezelschap maar iedereen kan wel een beetje skiën. Rood is is geen probleem voor de mindere skiërs/-sters. Stijl/ijzig/buckels wordt voor hen toch iets teveel van het goede.
Nu zie ik op de pistekaart dat de Sarenne als zwart aangeduid wordt maar is hij echt zwart of ook te doen voor de gemiddelde vijftiger ?

Wie kan mij de haken en ogen m.b.t. deze piste vertellen ?

Het feit dat deze piste zwart staat ingekleurd is voornamelijk door het begin en de lengte bij mijn weten. En natuurlijk om te kunnen zeggen dat ze de langste zwarte piste in de Alpen hebben.

Het eerste stuk van de piste is relatief steil, maar vrij breed. Kan me goed voorstellen dat dit bij ijzige omstandigheden niet gemakkelijk is, maar door de hoogte zal de sneeuw meestal wel goed meevallen. Daarna is het afwisselend met op het einde zelfs niet veel meer dan een groene piste (wat dan weer voor minder ervaren snowboarders vrij lastig is)

Oh, als je niet van ijzige buckels houdt, zeker niet de Tunnel-piste nemen ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Sarenne is voor een -goede- rood skiër prima te doen. Leuk tochtje voor zo’n groep, maar neem er dan wel ruim de tijd voor. :)

De Sarenne is een piste die prima te doen is. Zoals hierboven al is gezegd is het begin erg steil, maar je kan ook de Marmottes III nemen, dan haak je iets later in, en mis je het steilste stuk van de Sarenne.
Boven bij Marmottes III heb je ook nog een paar leuke pistes.

De Sarenne is prima te skieen – er zitten een paar stukjes tussen die wat uitdagender zijn maar hij’s hoofdzakelijk zwart door z’n lengte in totaliteit, wat @Lieven ook al aanhaalt.

De Tunnel is inderdaad een héél ander verhaal! … Man man, wat ik heb dáár lang overgedaan voordat ik beneden was!

Kun je dat ding dan nog een piste noemen? ;) (de Tunnel)

❄️

Dank voor jullie reacties.
Zoals ik het nu beoordeel, gewoon gaan. Tunnel rechts laten liggen.

Gewoon de tijd voor nemen. Wachten op een mooie dag, picknick mee (vergeet je afval niet!) en na de steilste stukken met uitzicht op Les Deux Alpes lunchen :-)

null

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Mooie foto @Lieven
“Le Tunnel” is inderdaad een maf ding, eerst een lange tunnel door (Waar je niet makkelijk terug kunt omdat 't afhellend naar beneden afloopt – richting piste dus) en dan eenmaal daar aan 't eind aangekomen is 't één grote mierenhoop van mensen die zich vertwijfeld afvragen hoe ze daar in godsnaam naar beneden komen.

We hadden afgelopen jaar dat de piste net open ging en er dus nauwelijks mensen waren. We hebben 'r als beginners meerdere uren over gedaan en van echt skiën was geen sprake! Maarja, zolang je lol hebt en niemand in de weg zit, och… Heb genoten!

Plaats een reactie