Tips gevraagd

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez

Hi, dit jaar voor de derde keer gaan skiën. We zijn met ons gezin (man, vrouw en 3 kinderen) naar Alpe d’Huez geweest. Ik ben zelf een wat angstige beginner en kon goed uit de voeten op de groene pistes die er zijn.

Nu willen we eigenlijk graag kijken of er in Oostenrijk een vergelijkbaar gebied is waar zowel beginners als gevorderden kunnen skiën. Ik ski nog niet veel op blauw, dus groen is eigenlijk wel een must. Iemand tips?

Groen wordt in Oostenrijk niet echt gebruikt, maar je hebt wel veel gebieden waar makkelijke blauwe pistes zijn.

Gerlos boven heeft een soort heel breed plateau met allemaal blauwe pistes. In Fulpmes in schlick 2000 zijn zeker een heel aantal vrij lange maar eenvoudige blauwe pistes.

Sölden: veel makkelijke, brede blauwe pistes op de Giggijoch en de gletsjer, hou er wel rekening mee dat je met de gondel naar beneden zal moeten. Qua sneeuwzekerheid: bovenin zelfs nog iets beter dan Huez, in het dorp heb je wel een wat grotere kans dat er weinig ligt, maar dit is een zeer sneeuwzeker gebied. Wat @Tiny-M al zegt, groen bestaat niet in Oostenrijk. Verder heeft Ischgl een mooie, makkelijke kom met daaromheen uitdagend terrein. Voor de dalafdalingen geldt hier hetzelfde. Ook dit is een sneeuwzeker gebied (80% van de pistes boven de 2000 meter), maar geen gletsjer, bovendien is ook dit dorp niet heel hooggelegen. Ik weet niet hoe diep je portemonnee is, maar Lech heeft een groot stuk met veel makkelijke pistes en verder veel moeilijke pistes en skiroutes. Het aaneengesloten Warth is veel goedkoper en heeft ook een reeks makkelijke pistes, maar ligt niet zo centraal in het gebied (de Arlberg). Het gebied ligt iets lager dan Ischgl en Sölden, maar vangt wel (veel) meer sneeuw. En ook Gerlos is inderdaad een aanrader.

Dit zijn in mijn ogen de beste 4 Oostenrijkse gebieden voor een qua niveau zeer gemengd gezelschap.

❄️

Plaats een reactie