Chalet zomer (alpe dhuez)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez - Grand Domaine

Wellicht een wat vreemde vraag op een wintersportforum waarbij iedereen zich nog aan het verheugen is op de wintertrip. Maar ik ben al richting de zomer aan het denken.
Nu ga ik eerste week van juli naar Alpe d’Huez. Nu vroeg ik me af of iemand daar een fijn chalet weet dat ook in de zomer verhuurd wordt. Mag alpe d’huez zijn, of oz.
Uitgangspunt is 4 personen. Max. 500 euro en liefst geen standaard za-za week, aangezien we zondag of maandag weer weg willen.
Op internet vind ik alleen nog dure 10-persoons chalets. Maar wellicht weet hier iemand nog iets :)

Op 2 juli vindt de Marmotte meestal plaats dus het is dan heel druk in die regio. Aanbod is dus beperkt en duur.

Ik weet overigens niet wat je gaat doen maar als je komt om te fietsen kun je veel beter in Bourg d’Oisans zitten.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Megavalanche :)

Overigens is megavalanche weekend erna. Dus zoek vanaf 5 of 6 juli tot 11 juli.

Al gekeken op airbnb?

kijk hier eens:

http://www.chaletauris.com/

Geweldige mensen die hun chalet verhuren (ook per kamer, maar dit moet je even met hen bekijken) of die contacten hebben in de ganse regio. Met of zonder catering. En moest je voor te fietsen zijn, Fre is je contactpersoon!

better to be off piste, then to be pisted off

Chalet Beyond hoor ik ook goede verhalen over. Verder is HomeAway ook een prima site om huisjes te zoeken, net als AirBnB uiteraard.

Als het echt goedkoop moet kun je ook gewoon zo’n wintersporthok van Pierre & Vacances boeken. Dan zit je midden in het dorp. Vermenigvuldig dan wel het aantal personen met 1,5, dan heb je nog enigszins de ruimte.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Op 2 juli vindt de Marmotte meestal plaats dus het is dan heel druk in die regio. Aanbod is dus beperkt en duur.

Ik weet overigens niet wat je gaat doen maar als je komt om te fietsen kun je veel beter in Bourg d’Oisans zitten.

havana op 11 feb 2016 19:39

Qua budget en flexibiliteit in die week zou ik richting camping denken eerlijk gezegd… Bourg D’Oisans heeft een aantal goede.

AirBnB, plaatselijke VVV. Zo zat ik vorige winter heerlijk in Vaujany (http://www.skivaujany.co.uk) in een heerlijk appartement met 3 slaapkamers van een Brits stel voor heul weinig geld… Vaujany is ook redelijk dichtbij Alpe d’Huez…

AirBnB, plaatselijke VVV. Zo zat ik vorige winter heerlijk in Vaujany (http://www.skivaujany.co.uk) in een heerlijk appartement met 3 slaapkamers van een Brits stel voor heul weinig geld… Vaujany is ook redelijk dichtbij Alpe d’Huez…

Harm op 12 feb 2016 15:08

In de zomer noem ik dit niet echt dichtbij.

May the ski force be with you !!

Lekker op de camping onderaan de berg…1,5 uur omhoog op de fiets!

Why work if you can ski!

Camping is voorlopig de beste optie.
Echter moet ik dan altijd de fiets meeslepen, want is iets te kostbaar om in de tent of auto te laten liggen zonder toezicht.

Ik ga de tips meenemen. Probleem is vaak dat je in een klein hok met slechte bedden uitkomt via airbnb (als je met weinig man bent).
Vaujany is inderdaad te ver weg. Liefst alp d’Huez zelf of Oz, zodat je met de lift omhoog kunt.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Op camping La Cascade hebben ze best aardige chaletjes. Enne alleen maar fietsfanaten op de camping. Voorzichtigheid is wel geboden maar zelf met manlief al 25 jaar op deze camping gestaan met tent en caravan. Zelfs met de tent nog nooit iets gebeurd. Laatste jaren met caravan de fiets altijd in de auto laten staan met hoezen. Veel plezier!

La Piscine (t.o. Cascades) heeft ook chaletjes.

Chaley Beyond zit trouwens in Oz.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Overigens is die 500 euro richtprijs voor pak m beet een week voor 4 personen.
Chalet Beyond valt daarmee al snel af :)

Voor 500 euro totaal voor 1 week in het hoogseizoen wordt het zeer lastig vrees ik. Zo een houten chaletje op La Cascade doet dan al rond de 800 euro. Ik zie wel dat op de site zelf wat aangeboden worden aan `hebergement’, zit daar niets tussen? Met al die ATB’ers zal het boven op de Alp, in tegenstelling to de Marmotte week, wel levendiger zijn dus zou Pierre en Vacances of soortgelijke wel een optie kunnen zijn. Wat al gezegd werd, neem met 4p liefst de dubbele ruimte qua studio als je na een week nog door 1 deur wilt :-)

Plaats een reactie