La Vilette

Dit onderwerp gaat over de bestemming Vaujany

Is La Vilette bij Vaujany een interessante uitvalsbasis om een paar dagen te gaan skiën?

Iemand ervaring ermee? Voor- en nadelen?

Alvast bedankt!

Wat ik persoonlijk vond tegenvallen aan Vaujany is dat je niet naar beneden kan skiën/snowboarden (je moet altijd met de gondel terug naar beneden).

loes

Het is wel zwart, (gave piste!) , maar je kunt daar toch gewoon naar beneden skiën? Ik ben nooit in het dorp geweest maar wel naar beneden geskied daar…

null

Click. Click. Peace

La vilette is zelfs een blauwe.

Niet in het dorp verbleven, maar zag me er wel gezellig uit. Op la fare hebben ze tegenwoordig ook goeie besneeuwing dus naar beneden skiën lukt perfect. En met de gondel maak je redelijk snel veel hoogtemeters en zit je direct centraal in het gebied. En het is nog een mooi skigebied ook!

Het is wel zwart, (gave piste!) , maar je kunt daar toch gewoon naar beneden skiën? Ik ben nooit in het dorp geweest maar wel naar beneden geskied daar…

Rogier op 5 sep 2018 11:57

Bedoel je niet Enversin (daar eindigt La Fare die zwart is) ipv Vilette?

Vilette is heel klein dorpje, einde mooie blauwe afdaling. Als je lekker wilt skieen prima, alleen heb je wel veel last van veel hossende hollanders in de apres ski die tot diep in de nacht doorgaat;)

The older I get, the better I was

Ja, inderdaad. je komt in ieder geval al skiënd in het dal. En hoeft dus niet met de lift echt naar beneden…

Click. Click. Peace

De blauwe Vaujanite is inderdaad een leuke, slingerende racebaan. Maar… laat in het seizoen kan het een draak van een piste worden. Dan doet de zon zijn werk en wordt de piste in de loop van de dag slush. Het gevolg kan zijn dat je veel moet prikken op het laatste deel, zelfs als je de rest van de piste als een speer naar beneden gaat.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Plaats een reactie