Looproute van skilift l'Alpette naar Poutrain 1 in Oz en Oisans

Dit onderwerp gaat over de bestemming Oz en Oisans

Is de looproute van de skilift l’Alpette naar Poutrain 1 (en andersom) in Oz en Oisans te doen met ski’s in je hand of is dit lastig om te doen?
Het gaat ons er namelijk om dat je via een skilift verbinding in het Alpe d’Huez skigebied kan komen vanuit Vaujany.

Ik lees graag jullie reactie!

*bericht bewerkt door wintersportfan op 23 okt 2018 10:08

Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Je moet dan een klein stukje door het autovrije dorp lopen. 5 minuutjes lopen gok ik.

Ik begrijp de vraag niet goed. Vanuit Vaujany pak je toch gewoon de grote gondels? En als je via Oz gaat, kun je gewoon skiënd naar beide liften.

Met een beetje vaart en iets prikken glij je zo van de Alpette lift naar de Poutrain lift. Maar persoonlijk had ik, als je vanuit de grote gondel vanaf Vaujany komt, de 2de gondel naar Petite Rousses gepakt en vandaar in een keer door naar Alpe d’Huez.

Het gaat er om dat er een niet ervaren skiër is, die graag zonder rode ‘verbingsroutes’ naar Alpe d’Huez wil gaan (vanuit Vaujany). Via de Petite Rousses moet er een stukje rode piste worden genomen naar de volgende gondel.

Maar tot dusver bedankt voor jullie reacties.

Dit is makkelijk te doen maar anderzijds, de verbindingspiste die rood is aangeduid kan ik me niet echt steil herinneren van vorig jaar. De dome was een steiler stuk en dan ver glijden, de belvedere meer geleidelijk aan. Ligt natuurlijk ook aan het niveau van de ervaren skier, kunnen jullie de eerste dag makkelijk zelf bepalen of het haalbaar voor die persoon of niet. Boven vaujany liggen trouwens ook heel mooie pistes voor beginners en een stuk minder druk.

Het gaat er om dat er een niet ervaren skiër is, die graag zonder rode ‘verbingsroutes’ naar Alpe d’Huez wil gaan (vanuit Vaujany). Via de Petite Rousses moet er een stukje rode piste worden genomen naar de volgende gondel.

Maar tot dusver bedankt voor jullie reacties.

wintersportfan op 23 okt 2018 16:47

Via Oz ontkom je toch ook niet aan rood?

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 okt 2018 17:28

Wel als je het via de gondels kan doen…

Plaats een reactie