Off piste Alpe d'huez

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez - Grand Domaine

Ik ga met een groep binnenkort naar Alpe d’huez.
Ik heb al wat gezocht op het internet naar geschikte off piste routes, maar vond niet echt iets wat nog redelijk toegankelijk is. Wij zijn een groep die met redelijk gemak een zwarte piste kan afdalen, maar niemand heeft echt ervaring met het echte off piste rijden. Weet iemand wat goede plekjes in Alpe d’huez?
dankje en nog veel sneeuwplezier!

Misschien best gewoon een gids of skileraar meenemen in dat geval? Zij kennen het gebied meestal als hun broekzak en kunnen je wat meer vertellen over veiligheid etc.

Wanneer ga je naar Alpe d’Huez? Wij gaan er begin februari en als de condities een beetje goed zijn zou ik wel eens off-piste willen gaan met gids of leraar.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Check deze site voor een paar gave opties. Is wel echt voor gevorderden:

http://pistehors.com/backcountry/wiki/Isere-Drome/L-Alpe-D-H…

Een ander, meer toegankelijk, stuk off piste is onder de stoeltjeslift die vanaf Villard Reculas naar Le Signal loopt. Als je vanaf Le Signal naar Villard Reculas gaat, neem dan de rechter piste. Deze loopt omhoog aan het begin, maar met een flinke vaart haal je dat wel. Ga dan boven op de hobbel rechts de piste af en volg de stoeltjeslift. Ik heb daar vorig jaar briljante lijnen kunnen trekken.(kan wel zijn de zwarte piste daar nu geopend is, die was vorig jaar hele jaar gesloten)

Ander tof stuk is bij Vaujany tussen de bomen. Neem de stoeltjeslift MontFrais, ga boven aan linksaf en duik daar tussen de bomen door terug naar het begin van de stoeltjeslift. Ook een lekker stuk off piste.

Die pistehors.com had ik ook al gevonden. Ik heb geen ervaring met het gebied, maar het lijkt mij dit al die pistes een behoorlijk stuk wandelen inhouden vanaf de bestaande pistes? Maar niet geprepareerde pistes zijn altijd wel de beste optie, maar die moeten er zijn natuurlijk. Bedankt voor de hulp alvast, meer opties zijn zeker welkom!

Dat lopen is minder erg en minder ver dan je zou denken.

Pic de la Pyramide: (1) met de kabelbaan naar de Pic Blanc (2). Bij aankomst, niet door de tunnel, en ook niet de Sarenne op. Zo hoog mogelijk blijven, aan de “achterkant” van de bergkam. (3) over de rug weer terug naar de “alpe-d’-huez kant”. je zit eigenlijk al dichterbij Vaujany.

Cheminee de mascles: begint bij de aankomst van de Marmottes 3 lift.

Dome des Rousses (routes h en i) is aankomst punt van die grote 160-persoons kabinebanen.

The older I get, the better I was

Plaats een reactie