Mag de slee mee in 'voetgangersliften' Laax-Flims-Falera?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Laax - Flims - Falera

Onlangs is mijn oog gevallen op Laax-Flims-Falera, mede omdat ze veel ‘winterwandelwegen’ hebben en ook liften waar je als voetganger in mee mag. Weet iemand of je in de voetgangersliften de mogelijkheid hebt om een slee mee te nemen? (zoals dat op de Seiseralm bijvoorbeeld geregeld is)

Ik zou ze gewoon een mailtje sturen met die vraag. En laat je het antwoord hier even weten?

Onlangs is mijn oog gevallen op Laax-Flims-Falera, mede omdat ze veel ‘winterwandelwegen’ hebben en ook liften waar je als voetganger in mee mag. Weet iemand of je in de voetgangersliften de mogelijkheid hebt om een slee mee te nemen? (zoals dat op de Seiseralm bijvoorbeeld geregeld is)

Nics op 06 dec 2020 11:09

Normaal gesproken mag je gewoon in het skigebied van laax je slee meenemen. Bij de stoeltjesliften hebben ze aan de zijkant een speciale haak om ze op te hangen.

Ik zou ze gewoon een mailtje sturen met die vraag. En laat je het antwoord hier even weten?

Yippee op 06 dec 2020 15:06

Ik had ze al gemaild, maar nog geen antwoord ontvangen, vandaar de vraag hier ;)

Normaal gesproken mag je gewoon in het skigebied van laax je slee meenemen. Bij de stoeltjesliften hebben ze aan de zijkant een speciale haak om ze op te hangen.

KaiserVonB op 06 dec 2020 21:02 ' Dank je!

Voetgangersliften ?
hoe zien die eruit ?
wij hebben jaren lang een houten slee meegenomen in de gondels bij Fiss.
Dat moet je niet vragen, je moet gewoon instappen met je slee

Klopt wat KaiserVonB zegt. Wij waren er vorig jaar en menig slee aan een lift zien hangen.

Voetgangersliften ?
hoe zien die eruit ?
wij hebben jaren lang een houten slee meegenomen in de gondels bij Fiss.
Dat moet je niet vragen, je moet gewoon instappen met je slee

GeJe op 07 dec 2020 15:29

Ik heb het woord ‘voetgangersliften’ niet voor niks tussen aanhalingstekens gezet ;) Het zijn stoeltjesliften waar je als wandelaar (dus zonder ski’s of board) in mee mag. In Fiss mag je inderdaad je slee meenemen in de gondels, dit vanwege de rodelbanen en de vele wandelwegen. Op de Nordseite is 1 stoeltjeslift waar je als wandelaar in mag voor zover ik weet… Echter vanuit Serfaus is het bij de gondel verboden om je slee mee te nemen richting Lazid, want vanaf daar zijn geen wandelwegen of sleeroutes en is het levensgevaarlijk om uberhaupt ergens vanaf te sleeën. Het is in SFL dat ik de combinatie wandelen/ sleeën heb ontdekt, werkelijk geweldig mooie tochten gemaakt…

Ik heb nu dus antwoord gekregen, je mag inderdaad een slee meenemen in de liften waar voetgangers ook in mogen, maar het is ten strengste verboden om op de winterwandelwegen te sleeën… Je mag wel een kind op slee meenemen. Nou wil het dat ik geen kind heb en wel bijzonder graag slee op winterwandelwegen. Iemand ervaring of dit in Laax gecheckt wordt/ of je tegengehouden wordt als je geen kind mee hebt en wel een slee?

Dat snap ik nou niet…
Waarom niet gewoon aan de regels houden ?
Je bent te gast in een land… gedraag je dan ook als gast…
Respect tonen… als het niet mag…dan mag het niet.

Dat snap ik nou niet…
Waarom niet gewoon aan de regels houden ?
Je bent te gast in een land… gedraag je dan ook als gast…
Respect tonen… als het niet mag…dan mag het niet.

Droopy2 op 09 dec 2020 15:55

Dank voor de tip.

Plaats een reactie