Hoe kom ik in Alta Badia- San Cassiano?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Voor alle Dolomieten- kenners: ik wil in januari graag een week naar Alta Badia, liefst naar San Cassiano. Ik reis alleen dan (met ski’s en skischoenen als extra bagage), zonder auto en wil gelet op de kosten liever niet vliegen. Heeft iemand enig idee hoe ik in Alta Badia kan komen? Het enige dat ik kan vinden is vanuit Nederland een bus naar Selva (of ergens in Val di Fassa) en dan verder met de taxi. Dat stukje taxi is dan duurder dan de hele reis naar Italië (maar dat moet dan maar), maar ik vraag me ook af of de route over de Dantercepies altijd open is. Iemand enig idee of andere suggesties?

Optie 1: met mij en @HenriS meerijden. Geplande aankomst: 's morgens op zaterdag 28 januari - dan een week lang de noordelijke helft van de Dolomiti Superski-gebieden skiën (standplaats San Cassiano of Arabba) - zaterdag 4 februari eind van de middag weer terug (wij rijden tot aan München, waar we de ISPO-beurs gaan bezoeken, kunnen we je natuurlijk op de trein zetten).

Optie 2: (nacht)trein naar Innsbruck, vanaf daar pendelbus? De bus alleen al kost 140 euro heen en terug. Hier een aanbieder van dergelijke opties: https://www.suedtirolbus.it/

Optie 3: met de bus naar Chiusa (bij Bolzano), bijvoorbeeld met Interbus en vanaf daar met OV verder. Interbus kan ik aanraden, kosten vallen erg mee: 145 euro retour Amsterdam-Chiusa (andere opstapplaats kan ook, uiteraard). https://www.interbus.nu/busreis/italie/klausen—chiusa…

Vanaf Selva gaat er ook een lijnbus naar Corvara zie ik (de pas is doorgaans gewoon open in de winter, trouwens), en vanaf daar kan je met een andere bus verder naar San Cassiano. Zie hier: http://www.rome2rio.com/s/S%C3%ABlva/San-Cassiano-Trentino-A…

Waarom per sé naar San Cassiano als ik vragen mag?

Ik had al zo’n vermoeden dat jij me meer kon vertellen GiGi, bedankt voor je snelle reactie! Optie 1 klinkt leuk, maar ik wil eigenlijk de 14e vertrekken. Jammer! Met optie 2 is mijn halve weekbudget al zo ongeveer op aan de reis, blijft optie 3 over, maar volgens mij moet je vanaf Chiusa alsnog via Selva en over de Dantercepies pas, toch? Dan hou ik het er gewoon op dat de pas open moet zijn als ik ga ;-)
@DSvier: San Cassiano omdat ik dat het leukste stuk van het gebied vind, handige locatie voor Lagazuoi, leuke dalafdalingen door het bos ('s ochtends vroeg ben je daar echt helemaal alleen, te gek is dat!), je bent zo in andere delen van het gebied en het stikt er van de leuke tentjes.

@GiGi, wow super reactie en een bak aan info. @Lein: Oproepje plaatsen BlaBlacar.nl?
Je weet toch dat ook het bezoeken van leuke tentjes veelal een hoop weekbudget kosten. ;-)

Haha Laagvlieger, daar geef ik dan ook liever mijn geld aan uit!

@Lein: :-) altijd welkom! En alvast veel voorpret toegewenst, alleen al het plannen…altijd leuk!

Volgens mij kun je met de trein naar Bruneck (dat weet ik zeker, ik weet alleen niet of je dat rechtstreeks kan boeken, of dat je eerst naar Fortezza moet boeken en van daaraf de Pusteria Express moet nemen).

Vanuit Bruneck kun je met de bus naar La villa komen (geen idee van welke lijn ofzo, maar ik weet dat er bussen rijden tussen Bruneck en La Villa).

Van La Villa naar San Cassiano lijkt mij de grootste uitdaging. Taxi kan altijd, maar dat is de minst goedkope optie uiteraard.

Van La Villa naar San Cassiano lijkt mij de grootste uitdaging. Taxi kan altijd, maar dat is de minst goedkope optie uiteraard.

DSvier op 15 jun 2016 21:50

Ook daar rijdt een bus (O.V.) … alleen rijdt die enkel 3 keer in de ochtend en 2 keer in de vroege avond dacht ik.

That being said … ik zou bij San Cassiano nu niet direct zeggen dat het stikt van de leuke tentjes, goede plaatsen om uitstekend te eten en drinken, ja … dat wel :p.

Bedankt voor het meedenken allemaal, ik ga er eens naar kijken!

Van La Villa naar San Cassiano lijkt mij de grootste uitdaging. Taxi kan altijd, maar dat is de minst goedkope optie uiteraard.

DSvier op 15 jun 2016 21:50

Ook daar rijdt een bus (O.V.) … alleen rijdt die enkel 3 keer in de ochtend en 2 keer in de vroege avond dacht ik.

That being said … ik zou bij San Cassiano nu niet direct zeggen dat het stikt van de leuke tentjes, goede plaatsen om uitstekend te eten en drinken, ja … dat wel :p.

Lars3 op 16 jun 2016 07:30

M.i. ben je vanuit La Villa eigenlijk net zo snel op dezelfde plek in het gebied (ok, het is één extra lift en piste Bamby om precies bovenaan bij San Cassiano uit te komen), maar voorkeuren zijn niet altijd rationeel. ;)

Van La Villa naar San Cassiano lijkt mij de grootste uitdaging. Taxi kan altijd, maar dat is de minst goedkope optie uiteraard.

DSvier op 15 jun 2016 21:50

Ook daar rijdt een bus (O.V.) … alleen rijdt die enkel 3 keer in de ochtend en 2 keer in de vroege avond dacht ik.

That being said … ik zou bij San Cassiano nu niet direct zeggen dat het stikt van de leuke tentjes, goede plaatsen om uitstekend te eten en drinken, ja … dat wel :p.

Lars3 op 16 jun 2016 07:30

M.i. ben je vanuit La Villa eigenlijk net zo snel op dezelfde plek in het gebied (ok, het is één extra lift en piste Bamby om precies bovenaan bij San Cassiano uit te komen), maar voorkeuren zijn niet altijd rationeel. ;)

DSvier op 16 jun 2016 09:22

Dat hangt er een beetje van af:
Als je meer in het noordelijke deel van La Villa zit kan je, afhankelijk van hotel/appartement, gebruik maken van een private busdienst die je (de eerste rit vd dag) onderaan Piz La Villa zet en de rest vd dag onderaan Gardenaccia. In het eerste geval is het dus één lift verschil tov San Cassiano, in het tweede geval twee (of drie als je de verbinding over de weg mee telt).
Als je in het oude deel van La Villa zit steek je in principe direct de weg over en kom je aan Piz La Villa uit.
Als je natuurlijk geld laat rollen zit je direct aan Piz La Villa.

That being said … allebei mooi om te zitten … ben de volgende reis al aan het plannen :).

Ik redeneer idd vanuit hoe ik daar pleeg te verblijven: in Hotel Gran Risa, direct aan Piz La Ila.

Maar er zijn denk ik ook wel wat goedkopere opties in die hoek en direct aan de lift bij San Cassiano zal ook wel het eea kosten lijkt mij.

Mij lijkt La Villa gewoon wat meer leven, maar dat is dus persoonlijke voorkeur.

La Villa heeft bovendien het voordeel dat je van daaruit meerdere kanten op kan (naar Kronplatz b.v.).

@Lein het is al een tijdje stil maar ik ben benieuwd of je het logistieke probleem hebt opgelost en of het nog altijd San Cassiano wordt?
En zo ja (wat ik hoop voor je), waar verblijf je dan?

@HN65 Vervoer bleek toch wel lastig te zijn. Nu heb ik een hele vervelende oplossing gevonden: ik ga met de bus naar Ortisei, waar ik een week blijf. Daarna pikt m’n man me op met de auto, rijden we (als er niet teveel sneeuw ligt) via de Dantercepies naar San Cassiano en blijven we daar nog een week. It’s a hard knock life for me ;-)

Haha, maar je komt er wel. De Passo Gardena is bijna altijd goed begaanbaar, of wordt in ieder geval goed schoon gehouden. Waar verblijven jullie in San Cassiano?

@HN65 Vervoer bleek toch wel lastig te zijn. Nu heb ik een hele vervelende oplossing gevonden: ik ga met de bus naar Ortisei, waar ik een week blijf. Daarna pikt m’n man me op met de auto, rijden we (als er niet teveel sneeuw ligt) via de Dantercepies naar San Cassiano en blijven we daar nog een week. It’s a hard knock life for me ;-)

Lein op 24 nov 2016 19:54

Verschrikkelijk inderdaad

in het bovenste stuk , ongeveer 200 metervoor de top van de pas aan de badia zijde wordt niet schoongehouden, iets met natuurgebied oid

in het bovenste stuk , ongeveer 200 metervoor de top van de pas aan de badia zijde wordt niet schoongehouden, iets met natuurgebied oid

Superskismurf op 24 nov 2016 23:17

Dat stuk noemen ze een skipiste ?

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie