Sottoguda kloof

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Weet iemand of de sottoguda kloof alweer open is voor skiërs?

Hi Dieteke,
Net al gereageerd in het Dolomiti topic. Nee dus, de kloof is compleet onbegaanbaar en zal dat nog tot na de winter blijven.

Komt neem ik aan door de storm in oktober

Mr. Slow

Yep, 1 grote puinhoop aan ontwortelde bomen en rotsblokken die meegesleurd zijn met de modderstromen van eind oktober.

*bericht bewerkt door SuperFranski op 25 jan 2019 22:18

Bedankt voor jullie reactie. Had wel van de storm gehoord maar hoopte dat het was opgeruimd. Jammer. Parkeren tot 2020 misschien.

Kort filmpje hoe de kloof er nu uitziet:
https://video.gelocal.it/corrierealpi/locale/dolomiti-ferite…

Op de Facebook site van Camping La Marmolada (even terugscrollen in de tijd) staan er meer foto’s.

@Jannie20
Bedankt voor het filmpje. Wat ziet er uit inderdaad. Hopelijk komt het nog goed.

*bericht bewerkt door Auke83 op 27 jan 2019 12:19

Kan je normaalgesproken door die kloof heen skien? Lijkt mij wel gaaf!

De openbare weg, waar auto’s rijden is wel open, dus is de “Erste Weltkrieg Grande Guerra”-skitour wel open.

Hier zie je het kapelletje, wat ook in het filmpje te zien is wat ik eerder al postte:
https://www.google.com/maps/@46.4248748,11.9240524,3a,75y,23…

@Auke83 Je kan bij goede sneeuwcondities door de kloof skien inderdaad. Je moet vanaf het dalstation een 200-tal meters lopen (parkeerplaats oversteken) en kunt door de kloof - via diverse bruggetjes - glijden (het gaat héél geleidelijk maar je hoeft niet te prikken!) In de kloof geniet je van prachtige rotspartijen, ijswatervallen en de vele ijsklimmers. Aan het eind van de kloof glijd je een dorpje in en moeten de skies uit. Vervolgens moet je het dorp doorlopen (ca. 500m) en kom je aan het eind van het dorp bij de bushalte, deze brengt je weer terug naar Malga Ciapela (hebben wij vorig jaar gedaan) óf je zet de tocht voort naar Alleghe.

Ik onthoud dit stuk even…

It is an amazing world

Thanks! Staat voor volgend jaar op m’n lijstje! Als de brug tenminste gemaakt is en het weer open is.

Volgens onze pensionhouder kan het wel 10 jaar duren eer het weer in orde is😢

Mooie impressie van de kloof:

Ja, mooi. In 2015 tijdens een huttentocht ook mogen doen. Prachtig met al dat ijs.
Zo zonde dat er voorlopig niet meer van te genieten is.

Aftellen maar!

Plaats een reactie