Parkeer chaos op de feldberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Feldberg

Dagelijks reden we in de kerstvakantie langs deze chaos, waar mensen soms bijna 3km met ski’s omhoog aan het lopen over de weg. waren omdat de shuttlebussen ook al vol zaten. wij reden zelf naar een beginners skihelling voor onze kinderen, dus konden we mooi doorrijden naar een ander gebiedje. Dit filmpje is overigens 's-middags opgenomen op de terugweg, toen waren er al minder auto’s!

Wat een toestand! Zoiets heb ik nog nooit gezien.

Wow, vrij heftig dit
Ik heb in Hochfügen ook ooit meegemaakt dat we ongeveer 1 km voor de skiliften op de hochfügener Straße moesten parkeren, een ramp!

Niet normaal meer. Als ik zoiets zou aantreffen, zou ik me echt omdraaien. Ik wil nog niet eens weten hoe het op de piste was…

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Wow! Nog nooit zoiets gezien. Zou echt niet zo een stuk gaan lopen.
Zoiets is echt niet aan de orde waar ik ga. En sowieso is het appartement op loopafstand vd piste en bushalte voor de deur.

en ik dacht dat ik in La bresse al helse toestanden had gezien… man man man de moed zou me in de schoenen zakken als ik daar aankom…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Niet normaal meer. Als ik zoiets zou aantreffen, zou ik me echt omdraaien. Ik wil nog niet eens weten hoe het op de piste was…

Maartje op 13 jan. 2013 13:27

Zal wel meevallen, liftcapaciteit is laag, daardoor staat iedereen in de rij te wachten i.p.v. op de pistes.

Mijn God! Ik zou linea recta omdraaien en doorrijden naar Zwitserland of Oostenrijk…

3 km lopen met ski’s en skischoenen aan? Plus een lage liftcapaciteit? Wat een kansloos trieste vertoning!

Niet normaal meer. Als ik zoiets zou aantreffen, zou ik me echt omdraaien. Ik wil nog niet eens weten hoe het op de piste was…

Maartje op 13 jan. 2013 13:27

Zal wel meevallen, liftcapaciteit is laag, daardoor staat iedereen in de rij te wachten i.p.v. op de pistes.

Gast468 op 13 jan. 2013 16:00

Dat is dan nog erger. Jeetje zeg…

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Wij reden dus ook door omdat mijn kinderen genoeg hebben aan wat beginner liftjes. Het rare is dat bij de laatste auto men nog omhoog liep, terwijl slechts zo’n 1km verder rijden je in Fahl komt met redelijk wat parkeerplek en liften zonder wachtrijen die je ook in het gebied nemen. De helft van die parkeerplaats was gewoon nog leeg! mensen zijn dus behoorlijke kudde dieren. Het is wel de drukste week van het jaar. het schijnt dat na deze piek het veel minder erg is, maar ja dat geld voor alle skigebieden.

Ik ben zelf een halve dag op de feldberg wezen skien ik was er om 0900, toen kon ik nog gewoon parkeren. Ik moet zeggen dat het skien en het wachten bij de liften wel meeviel. maximaal 1 minuut gewacht. Maar ik hield s-middags al op. en het was 1 januari, dus die dag was zoizo minder druk. Het ergste gedeelte is de ontsluiting fahl-feldberg. Dat hebben ze opgelost met een touwliftje en sleeplift. Wij zagen dat op drukke dagen om ca. 1600 daar enorme rijen stonden. ik krijg daar helemaal de kriebels van.
Overigens Fahl heeft de mooiste pistes. met een hele stijle zwarte buckelpiste! (dit is niet de officiele zwarte piste maar een offpiste stuk)

Daarom dus Feldberg negeren en een uurtje langer rijden zodat je in de Alpen zit. :)

Zijn de liften gratis?? Daarom lange rijen ;-)

yep! de liften zijn gratis, als je meer dan 2 dagen overnacht in de regio bij een huis/pension/hotel dat is aangesloten op de schwarzwald card. Dan krijg je gratis toegang tot een heel groot aantal liften in de regio. Kijk op http://www.hochschwarzwald.de/card/
ideaal voor gezinnen dus met kleinere kinderen! De echte skier kan zoizo beter doorrijden.

Goh ik maak een grapje, blijkt dat het echt zo is
Ik ga er dus niet heen, heb een hekel aan rijen

Paar jaar geleden geweest, leuk voor lang weekend / max. 2 dagen. Herken de drukte bij t parkeren langs de weg, als je op tijd komt kun je de parkeerplaats nog op. Omgeving is wel prachtig overigens. Skieen en overnachten kan goedkoop daar. Veel beginners uiteraard.

Wij zijn er de week voor kerst geweest, superweek met veel maar dan ook veel sneeuw. Zaten in het bijgebouw van Feldbergerhof en volgende week gaan we weer met onze 2 kids maar dan zitten we ergens anders aangezien dit vol was of niet te betalen is.

Voor beginners en kleine kinderen is het er geweldig en die drukte hebben ze niet eens erg in.

Dat de skikaart inbegrepen was is echt super geregeld en krijgen straks ook weer een schwarzwald card maar is de skipas dan ook weer inbegrepen?

Ook wij werden gelokt door de korte aanrijtijd en de gratis skipassen en een geweldig zwembad in Titisee, dat is inderdaad perfect maar de enorme chaos in de karnavals vakantie boven op de Feldberg is wel een afknapper, het filmpje is heel herkenbaar, buiten de vakantie weken zal het wel veel rustiger zijn. In de buurt zijn wel veel kleine rustige gebieden te vinden, natuurlijk minder uitdaging maar wel rustig. de schwardswald card is ideaal, Robert Bardoel

Mijn god, ben 1x bij de Feldberg geweest toen het rustig was. Maar in zo’n file zou ik me nu direct omdraaien en dan doorrijden naar Europapark of Galaxy Schwarzwald. Het gebiedje is leuk, maar zeker niet als het druk is.

Plaats een reactie