opening skigebied zinal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val d'Anniviers

Beste forumleden ,

Ik ga deze winter naar het skigebiedje van Zinal in het skigebied van Val d’anniviers ( Walis ) . Er ligt daar al een behoorlijke laag sneeuw op de skipistes maar de sneeuwkannonnen draaien nog niet en op de website staat dat het skigebied morgen opengaat in de weekends . Nu is mijn vraag hebben ze hun opening uitgesteld of heb ik verkeerd gekeken ?

mvg Frederik

Ik heb het even voor je nagevraagd bij iemand van het VVV die ik daar ken. Ik wacht op antwoord en zal het dan doorgeven.

Click. Click. Peace

oké heel erg bedankt !

Ik heb antwoord terug: normaal gesproken op 17 november en voor informatie hierover zie: http://www.rma.ch

Click. Click. Peace

Dankjewel voor de moeite en alleen nog maar hopen op een goede winter :)

Er wordt al geskied (nog niet open voor publiek, alleen voor wedstrijdteams) maar het plaatje lijkt wel mid-winters!

null

Click. Click. Peace

Inderdaad , prachtig beeld ! de condities lijken me er ook erg goed te zijn voor deze tijd van het jaar .

pistebully’s zijn vandaag ook aan het werk begonnen :) hier is een link naar het webcambeeld

Hier het openingsfilmpje, van het gebied. ‘Bijzonder’ in ieder geval. geeft wel een goed beeld dat het er goed bij ligt:

Click. Click. Peace

haha geweldig filmpje , niet alleen mooie sneeuwcondities :)

Ik kom graag in Zinal. Zeker als volgend jaar een nieuwe lift open gaat die Zinal met Grimentz zal verbinden :)

Ik was vorige week in de buurt en werd blij toen ik las dat ze al open waren. Helaas dus alleen voor Profs. Vanaf dit weekend dus ook voor gewone mensen.

Misschien heb je mogelijkheid om een dag in st luc of Vercorin of Grimentz te skien. Allemaal leuke gebieden.

De lift die zinal en grimentz gaat verbinden zal spijtig genoeg maar af zijn in 2013 nu is er wel een zwarte piste die naar de gondellift in grimentz gaat maar deze is vaak gesloten

Eens een dagje naar st-luc gaan is ook een goed idee mooie pistes en omgeving . Vercorin vind ik minder leuk gebied want het is niet echt groot en geen uitdagende pistes zoals in zinal of grimentz

Ik heb gelezen in de standaard dat er al slalomwedstrijden worden geskied in zinal . Kan dit ?

Klopt, Karen Persyn was derde vandaag.

amai wie was eerst ?

danku , Karen persyn is goed bezig !

Leuk filmpje Rogier, vooral het zwitsers accent is geweldig :P

De eerste skiërs hebben vandaag hun eerste kilometers afgelegd in Zinal ! Ik ga misschien overwegen om eens een verlengd weekend na een grote dump naar daar te rijden om de poeder op te zoeken !

@ Frederik, super gebied daarvoor!

Click. Click. Peace

Weet ik ben al 2 keer naar dit gebied geweest en de poeder die je er vind is gewoon om van te eten :)

goed kunnen skien daar, genoeg sneeuw
en dat al op 17 nov.

Zinal aan Grimentz vast? Dat is leuk! Als ze nu ook nog St. Luc aan Zinal vast maken ben ik helemaal blij! Desalniettemin kan ik niet wachten om weer de ski’s onder te binden en over de pistes van St. Luc te razen. De liften zijn misschien verouderd maar de pistes zijn vooral in het begin van de kerstvakantie uitstekend!

@ gast588 : zinal aan st-luc zie ik nog niet snel gebeuren de twee skigebieden liggen nog redelijk ver uit elkaar om te verbinden :( . Maar inderdaad de pistes in het begin van de kerstvakantie zijn uitstekend ik heb telkens ook weer geluk gehad met het weer niet te koud en een stralende zon , prima condities !

@gast631 : was er nog veel poeder te vinden ?

@frederik: genoeg sneeuw en er waren meer liften open dan verwacht.
jammer dat men alleen in de weekend open gaan.
zou behalve de gletsjers er nog wat open zijn door de week?
verbier ook alleen in het weekend dacht ik.

Vele gebieden kunnen al open gaan maar dit doen ze niet voor de officiële opening , buiten de gletsjers zou ik niet weten waar je nog naartoe kan buiten het weekend .

http://www.davos.ch/ gaat doorlopend open en er zijn 20 en 21.11.12 reuzenslalom-wedstrijden met NL deelname: http://www.fis-ski.com/uk/604/1228.html?event_id=32856&c…

@inge: ligt davos in de buurt van zinal?-)

nee, maar dat werd toch ook niet gevraagd, vanuit NL is Davos zelfs dichterbij…

Heb zo het gevoel dat Zinal volgende week nog een grote dump zal bijkrijgen als ik deze weersverwachting zie :

https://www.wintersport.nl/dorpen/zinal/weersverwachting…

Plaats een reactie