Verbinding st christoph direction lech

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Goedendag deze winter gaan we naar St. Christoph een klein dorpje naast Sankt Anton. Ik kan niet goed zie op de piste kaart of er pistes die richting op gaan. Dacht dat het een groot aan een gesloten gebied was. Aan de kant van Lech zijn de pistes wat makkelijker lees ik.

Vast bedankt.
Henk Brouwer

*bericht bewerkt door Henk_Brouwer op 04 dec 2017 19:25

@Henk_Brouwer

Maak je niet druk, vanuit St.Christoph kun je meerdere kanten op. Ski in ski out. In namiddag terug wel tijdig juiste liften nemen. Lukt dit niet dan kun je altijd met bus terug. Veel info en tips op deze site terug te vinden. St. Christoph is geen echt dorp maar bundeling van duurdere categorie hotels.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Thanks Peter,

Heb voor St. Christoph gekozen juist voor de ligging, ik eet in het hotel, ik hoop dat deze locatie het ultieme wintersport gevoel geeft en centraal in het gebied zit. Er is niet veel geschreven over St. Christoph dus had wel enige twijfel, maar als je de plaatjes ziet, kan ik alleen maar geluk worden als ik dit in het echt ook zo ervaar.

Met de auto zit je binnen 10 minuten in St Anton, wat mij ook leuk leek alleen dat gevoel om direct de piste op te kunnen stappen heeft gewonnen hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

grt.
Henk

Sinds vorige winter zijn de gebieden van St.Anton en Lech inderdaad verbonden. Maar de tour naar Lech is niet gemakkelijk, er zitten flink wat pittige stukken tussen. En je moet flink de vaart erin houden om weer op tijd terug richting St.Christoph te komen (zelfs nog iets meer dan St.Anton, er is nog een extra verbindingslift nodig om terug in St.Christoph te komen.
Sowieso is het Arlberggebied duidelijk wat uitdagender dan andere Oostenrijkse gebieden. Zelfs op blauwe pistes moet je vaak rekening houden met pittige stukken.
De pistes in Lech-Oberlech-Warth zijn inderdaad grotendeels zeer gemoedelijk blauw-lichtrood

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 05 dec 2017 00:03

Ok thanks het is niet direct dat ik naar lech perse wil maar lekker cruisen in de buurt lijkt mij wel wat. Vooral voor mijn dochter ski ik liever blauw en rood niet al te pittig qua buckles etc.

Dus je kan alleen met die nieuwe lift naar lech of zurs die vanuit st Anton gaat.

Henk

Henk, van st. Christoph kan je makkelijk naar skt Anton en terug, moet je enkel de Galzigbahn nemen.

Als je naar de Kapall wil, raad ik aan 's morgens ineens via de dalafdaling 55 richting skt Anton door te steken, namiddag is deze in de drukke periodes echt niet relax. Kapall zelf is rustiger dan de Galzigberg, kan je je prima met je dochter vermaken en je kan richting Skt. Anton dorp gaan en op het laatste doorsteken nr de Galzigbahn. (Piste 31)

Zurs is ook goed bereikbaar, met maar 2 liften te nemen.
Maar ik zou 's morgens telkens beslissen welke kant je uitgaat, dan geraak je altijd op tijd terug.

Skt. Anton is best pittig, maar als je dochter goed van rood afkan, is het een tof gebied,je hebt heel veel opties.

De dalafdalingen zijn 's namiddags wel echte buckelpistes, zeker in drukke periodes, maar in dit opzicht is st. Christoph een goede locatie daar weinig mensen hier verblijven.

St. Christoph is prachtig ! En je zit centraal in het gebied. Pistes in Lech zijn idd makkelijker maar in St-Anton/St. Christoph is het ook best te doen. Je hoeft echt geen superskieër te zijn om daar mooie tochten te maken.

Oké super. Maakte me een beetje zorgen. Wil niet overwerkt van de vakantie terug komen. Op het laatste moment ga je toch ineens naar andere dingen kijken. Ben al vanaf augustus aan het zoeken. Nu ben ik blij met deze bestemming.

Thanks

Ik ga het enthousiasme toch een beetje temperen, om teleurstellingen te voorkomen. Het skigebied van St.Anton/St.Christoph kenmerkt zich juist door veel routes (die vanzelf buckelig worden en blijven). Maar ook veel normale rode en zelfs blauwe pistes worden -een beetje afhankelijk van drukte, temperatuur en sneeuwkwaliteit- vaak buckelig in de loop van de dag.
En de route naar Lech heeft dit dus ook. Mocht het allemaal een beetje veel worden, dan is het waarschijnlijk verstandiger om met auto of postbus direct naar Lech te rijden. (15 min)
Het is een bekend gegeven dat Lech voor rustige skiers uit St.Anton vaak een verademing is vanwege het pittige skien in St.Anton.

Verder is St.Christoph inderdaad prachtig gelegen, en met een speciale sfeer. En inderdaad maar 10 minuten rijden naar St.Anton. Bij goed weer… Want tussen die twee zit wel 500 meter hoogteverschil. Bij sneeuwval zijn kettingen vaak noodzakelijk. (Arlbergpas)
Naar Lech overigens ook, via de Flexenpas.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 05 dec 2017 11:18

@Henk_Brouwer Maak je geen zorgen, vanuit st Cristoph valt er genoeg te skiën voor jullie. Die nieuwe lift zit bij Stuben en is vanuit st C. vrij makkelijk bereikbaar en kun je richting Zürs en Lech. St Anton is ook goed bereikbaar, je kunt alle kanten op. Zürs heeft in elk geval een aantal leuke blauwe pistes en dan hoef je niet helemaal naar Lech te skiën. Vanuit st C, zelf is ook genoeg blauw/rood beschikbaar.

@QmaartenQ: jij hebt wellicht gemist dat de blauwe afdaling richting Stuben/Alpe Rauz/nieuwe Flexenbahn tegenwoordig al om 10.00 uur veranderd is in een buckelpiste a.g.v. de massa’s die naar Zürs/Lech willen?

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 05 dec 2017 13:46

@Wunderkammer dus @Henk_Brouwer moet dan maar niet naar St C,???
Hij heeft daar prima mogelijkheden en hoeft zich geen enkele zorgen te maken.
Bovendien kunnen de omstandigheden dit jaar wel eens veel beter zijn dan vorig jaar.
Ik zeg gewoon dat Henk een prima keus heeft gemaakt! Veel plezier!

Nou, dat blijft moeilijk inschatten.
Maar uit eigen ervaring in de familie, en ook vanuit de diverse forums, weet ik dat voor vele, vooral iets rustigere skiers, het beroemde St.Anton nogal tegenvalt juist om het pittige skigebied.

Maar goed, zo zijn wij er ooit ook terechtgekomen, en toen was er nog geen lift naar Lech. De auto of skibus gaat ook prima. ;-) En mocht mijn voorspelling uitkomen, dan volgend jaar een hotelletje in Lech.
Arlberg blijft sowieso het mooiste wat Oostenrijk te bieden heeft.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 05 dec 2017 17:08

Goh jongens jullie maken mij wel heel erg aan het twijfelen zeg. Maanden alle skigebieden zitten vergelijken dan hak je de knoop door en zijn er ineens dingen waar ik helemaal niet direct opgelet hebt. Heb nog even gedacht misschien kan ik het nog cancellen. Maar zoals qmaartenq al aangeeft.
Zal evengoed een fijne vakantie zijn. Hopen dat we niet te veel buckelspistes tegen komen.

Heb wat filmpjes op YouTube zitten kijken en zie nog geen verontrustende beelden waarvan ik denk dat lukt mijn dochter niet. Maar goed zelf ben ik ook niet dikke fan van buckles.

Lets experience it.

Henk

Henk,
Laat je niet afschrikken! Zoals @QmaartenQ aangeeft zijn er meer dan voldoende mogelijkheden in dit prachtige gebied. Afgelopen jaar heb ik zelf ook nog een paar dagen in St.Christoph vertoeft, uitstekende uitvalsbasis! En ja als je naar Zürs/Lech gaat zorg dan wel dat je op tijd terug gaat i.v.m. drukte einde dag. Als je lekker relaxed wilt skien is afdaling naar Alpe Rauz en eventueel door naar Stuben juist fantastisch om te doen. Veel plezier.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ga er gewoon naar toe 👍
Het is daar prachtig.Ik kom er al jaren.
Cancellen zou dood zonde zijn.
NIET doen hoor.
In welk hotel wil je zitten?

Hotel alberghohe. Niet te groot goed eten en direct op de piste. Plaatjes zien er super uit…

Hoop dat de plaatjes er straks in het echt ook zo uitzien.

Thanks allemaal
Henk

Zo, je betaalt daar wel de hoofdprijs, zo te zien. Maar veel plezier.

Hallo Henk,

Ik ben vaak met mijn ouders als kind naar Arlberg geweest en heb me daar altijd prima vermaakt. Kom er nu nog steeds en het is een eindeloos gebied met wat moeilijkere (drukkere) pistes maar over het algemeen is het, ook voor kinderen, goed te doen. Arlberg heeft een zeer fijne sfeer en ook dat draagt bij aan het plezier op de pistes. En ga zeker lunchen bij Hospiz Alm in St. Christoph: met mooi weer een heel fijn terras en het eten is ook prima.

Viel SpaB!

… En ga zeker lunchen bij Hospiz Alm in St. Christoph: met mooi weer een heel fijn terras en het eten is ook prima…
]

kijk dat zijn nu de goede tips! Als je dan toch bij de Hospiz Alm bent probeer dan een kijkje in de beroemde wijnkelder te regelen…

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Hospiz Alm Tja mooie plek maar helaas is de kwaliteit van het eten en de bediening achteruit gegaan.
20 meter boven Hospiz Alm is Thaja Alm ook met een terras en super eten voor de helft van de prijs die Hospiz vraagt met zeer vriendelijke bediening.Is verleden jaar overgenomen door mensen buiten het Arlberg gebied.
Voorbeeld van wat zij een kleine schnitzel vinden.

null

Of een Hamburger

null

En van deze ben ik de naam vergeten maar @Wunderkammer weet dat wel.

null

PS @DrPhil laat Henk_Brouwer toch genieten als hij in een behoorlijk hotel wil zitten.
Misschien werkt hij er wel hard voor om zich dit te kunnen permitteren.

Beste @hooykaas, ik wens hem juist veel plezier.

Sorry @DrPhil ik dacht dat het het Hospiz Hotel was van 500 plus Euro per nacht 😃
Henk zit in een 3 sterren Hotel. Prima plek.

Hotel alberghohe. Niet te groot goed eten en direct op de piste. Plaatjes zien er super uit…

Hoop dat de plaatjes er straks in het echt ook zo uitzien.

Thanks allemaal
Henk

Henk_Brouwer op 6 dec 2017 09:46

Nice hotel !!! goede keus

May the ski force be with you !!

@Hooykaas: Dat zal Zwiebelrostbraten zijn. Getverderrie! ;-)

“Getverderie” wat is dat goed 😃
Waarom waarom kunnen de Nederlandse restaurants dat nou niet.
En dat voor 14.50 Euro met een gratis glimlach erbij.

Krijg er steeds meer zin in gelukkig.
Als je met het gezin gaat waarvan de vrouw en de hond niet skiën moet je iets kiezen wat voor hun ook aantrekkelijk is om zo ook het wintersport gevoel te ervaren. Dus daardoor doen we in December altijd een hotel zodat zij lekker kan genieten van het eten en atmosfeer etc. Ik kom voor het skiën mij maakt het niet uit. Maar je moet het gezamenlijk lekker hebben.

Dikke tip voor jullie.

Thanks. Ga zeker dat restaurantje proberen om de hoek. Lijkt me heerlijk smidags langs te komen en gezamenlijk te kunnen eten op de piste hoe leuk is dat.

Ik zag dat er geen supermakrkje direct in de buurt zit. Weet iemand of er bussen rijden naar st.Anton.

Mensen meer tips zeker welkom
Is er nog een speciale route naar de bestemming.
Normaal kijk ik er nooit naar en rij ik blind op auto navigatie maar heb laatst gemerkt dat het best een uurtje of wat kan schelen als je je iets verdiept in die materie. Dus bij deze

In Sankt Anton is een Spar supermarkt en iets verder nog één.
Er zijn uiteraard busverbindingen die regelmatig rijden en gratis zijn.
Persoonlijk zou ik even de auto pakken als je naar Lech gaat. Parkeer dan aan het eind van het dorp. Daar is ook een liftje omhoog.Daar is genoeg te doen met veel blauwe /rode pistes.Middag eten zou ik dan doen in restaurant Salome in Ober Lech.(geheim tip)
Ook weer goede prijs/kwaliteit verhouding.Vergeet niet aan het eind van de dag naar het terras van Hotel Krone te gaan in het centrum van Lech heerlijk in de zon.
Loop je daarna terug naar de auto want je zal best moe zijn na een hele dag skiën .En om dan weer terug te skiën naar Christoph is te veel.
Vergeet dat hele gedoe met dat skiën van Sankt Christoph naar Lech.Ben je ook al die hopen sneeuw kwijt.
Voor je vrouw die niet op de ski’s staat zou ze overdag even naar Sankt Anton kunnen rijden veel winkels.

O ja @CJAHulskamp je weet het nog he! Daar heb ik Vladimir Puttin ontmoet.😃😃😃
Ik mag hem President Vla noemen 😃😃

null

Wat gaat je vrouw in godsnaam een week in St.Christoph doen?
Naar de sneeuw staren? Want meer is daar als niet-skier niet te doen. Geen winkels, geen wandelpaden, en St.Anton of Lech zijn echt niet om de hoek, en bij sneeuwval zelfs lastig bereikbaar.
Dit klinkt voor mij echt als een vergissing. St.Christoph is een ski bestemming ‘pur-sang’. En niks anders. Niks!

Als je nog kunt, zou ik annuleren. Zelfs als het wat kost.
Bijvoorbeeld Oberlech biedt hetzelfde “echte winter” gevoel (maar dat is dit jaar overal dik-voor-me-kaar), met als voordeel de kabelbaan verbinding naar Lech. En sowieso veel meer sfeer dan St.Christoph.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 06 dec 2017 23:33

Plaats een reactie