Tauerntunnel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bad Kleinkirchheim

Afgelopen zomer in Bad Kleinkirchheim geweest en nogal wachttijden gehad bij de Tauerntunnel. Ik overweeg een alternatieve route. Heeft iemand ervaring hoe de situatie rond de tunnel nu is?

Het verkeer bij de Tauerntunnel is altijd in de weekends en schoolvakanties erg druk en er staat bijna altijd file. Het beste is dus er of heel vroeg zijn of als alternatief de Tauernschleuse (de autotrein) te nemen. Als je de autotrein neemt dan wel van te voren reserveren!

In de zomer van 2009 stond er een rij op de rechterbaan. Op de linkerbaan kon je gewoon doorrijden. Dan moet je wel met creditcard betalen, maar dan moet je 'm wel hebben. Met creditcard betalen is makkelijker en sneller.

Ik ben afgelopen jaren (buiten de krokus) regelmatig in de winter door de Tauerntunnel gereden (Weissensee, Bad Kleinkircheim). Misschien toeval, maar wij hebben nooit file gehad op zaterdagochtend of vroeg in de middag. Soms een beetje druk bij de tol. Creditcard is dan een goeie tip, supersnel en makkelijk ook op Franse tolwegen ideaal.

Tegenwoordig zijn de tunnels beide dubbelsporig en is er eigenlijk geen fileprobleem meer.
Wij rijden nog wel eens over Obertauern en de Turracherhoehe, een hele mooie alternatieve route maar niet te doen als het sneeuwt, het zijn passen waar dan sneeuwkettingen nodig zijn!

we rijden al jaren in de winter naar Karinthië en hebben in de 15 jaar een keer stil gestaan voor de Tauerntunnel op zondagmorgen tijdens het begin van de krokusvakantie en een zonning weekend. Nu de tunnel uit 2buizen bestaat lijkt me er geen files meer voor te komen.

Een alternatieve route is afslaan bij Bischofshofen, dan via het Gasteinertal naar de treintunnel gaan en met je auto op de trein naar Mallnitz. Vervolgens is het niet meer zo ver naar Bad kleinkirchheim. Je vermijdt ook de Katschbergtunnel. De kostprijs van de trein ken ik niet.

Dit topic is al redelijk oud. Sinds de voltooiing van de Tauern en de Katschbergtunnel in de afgelopen zomer zal zich zo goed als geen hinder meer voordoen. Al helemaal niet tijdens de wintermaanden.

Voor meer informatie: http://www.asfinag.at

goed nieuws we moeten er in feb. doorheen (st Michael)

Seriously snow addicted family!

goed nieuws we moeten er in feb. doorheen (st Michael)

Jeffrey op 22 dec. 2011 10:19

Ik ga ik feb. ook naar st. Michael, relaxt dat de tunnel nu beter is.

Running against the wind

Al elf maal gereden op 1 jaar heb wel jaarvignet en dan krijg je voor tunnel 50% korting plus videokaart nooit méér aanschuiven zoals de oostenrijkers doorrijden 78 vignet tunnel 45euro’s snel uitegrekend is 10 euro op en tien euro af mvg Patrick

Plaats een reactie