Ervaring Bardonecchia Italië en appartement gezocht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bardonecchia

Ik lees dat Bardonecchia een mooi skigebied is, makkelijk aan te rijden, goed geprepareerde pistes, fijn skigebied voor een gezin met (kleine) kinderen met veel makkelijke pistes, niet erg druk, lekker eten en drinken, kortom afgezien van de trip ernaartoe en de tol (€200,00 op de heen en terugreis indien je via Frankrijk rijdt) een super gebied om te skiën. Het verbaasd mij dan ook dat er zo weinig recensies zijn en weinig ervaringen van mensen te vinden zijn.

Ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die hun ervaring willen delen wat betreft de pistes, de liften etc… Eigenlijk gewoon alles wat je kwijt wilt.

Wij gaan in maart (Residence Tabor) en als dat bevalt willen we met kerst en oud nieuw daar ook gaan skiën met 2 gezinnen. Mocht iemand ervaring hebben in de kerstvakantie, of de liften zeker open zijn, of het aan te raden is of niet en weet iemand een accomodatie voor 4 volwassenen en 4 kinderen in de kerstvakantie.

Ik hoop op reacties. Alvast bedankt!

plaatjes en tekst van starli
januari 2014 http://blog.inmontanis.info/?p=2593〈=de
december 2016 http://blog.inmontanis.info/?p=4082〈=de

Plus natuurlijk het zuidalpen topic

The older I get, the better I was

@Onnem Dank je wel! Ben je zelf al eens wezen skiën in dit gebied?

Ik ben er vorige kerstvakantie met de vrouw gaan skiën en is inderdaad een tof gebied.
In het grootste gedeelte was enkel de blauwe dalafdaling naar campo smith druk wegens de skiklassen die deze piste vaak nemen.
In het gedeelte jafferau was het toen iets drukker omdat er vele raceteams aan het trainen waren. Vooral rond sleeplift plateau was het daardoor drukker (maar wachten was nooit langer dan 10 minuten). Piste panoramica in dit gedeelte is een erg mooie.

Wij verbleven in hotel Europa op ongeveer 10 minuten wandelen van het centrum.
De hoofdstraat in Bardonecchia is echt leuk met gezellige bars en restaurants (wees wel voorbereid dat niet iedereen hier Engels spreekt).
Kortom echt de moeite waard!

Rit er naartoe is inderdaad snel (9u30 vanuit Gent) en eenvoudig. Eens de Frejus tunnel uit ben je er. Wij waren wel +/-300 euro kwijt voor de heen en terugrit aan tol en brandstof.

*bericht bewerkt door Tom10 op 25 jan 2017 13:17

@tom10 tof Tom dat je zo uitgebreid hebt gereageerd!! Bedankt! Klinkt heel goed! Wij gaan nu in maart maar als het bevalt willen we met 2 gezinnen met kids in de kerstvakantie. Ik heb begrepen dat het vrij Sneeuwzeker is en de liften dan ook al geopend zijn. Uiteraard als de omstandigheden qua sneeuw en weer het toelaten. Ik heb gezien dat er veel lange sleepliften zijn. Zijn deze goed te doen voor kinderen (8 en 11 en kunnen redelijk tot goed skiën) Hopelijk schijnt in maart lekker het zonnetje en is een sleeplift prima. Heb gelezen dat er ook 2 oude 2 zits stoelliften zijn. Hebben jullie je daar niet onprettig in gevoeld? Bedankt alvast! En O ja… ik spreek een woordje Italiaans dus dat is alleen maar goed om mijn Italiaans weer op te halen ;-)

*bericht bewerkt door Kolk op 25 jan 2017 22:23

@Kolk
Wij hebben maar last minute geboekt dit jaar. Dit jaar was in de kerstvakantie deze omgeving (Piemonte) enige deel van de alpen waar het goed te skiën viel en was het tot mijn verbazing nog vrij rustig in het gebied. We hebben zo goed als alleen Italiaans gehoord op de piste. Wat komende kerst brengt, is afwachten maar dit jaar waren alle liften open behalve sleeplift Clos.

Sleepliften zijn goed te doen enkel sleper jafferau is iets uitdagender.

Plaats een reactie