Nederlandstalige skileraar

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bardonecchia

Beste forumleden,

We gaan van 03/03/2019 tem 10/03/2019 skiën in het mooie Italië ( Bardonecchia ). Nu zijn we op zoek naar iemand die onze twee dochtertjes ( 7 en 10 jaar ) de nodige knepen van het vak kan aanleren.
We hebben vernomen dat het in Italië erg moeilijk is om Nederlandstalige monitoren te vinden. Via ESI was het alleszins niet mogelijk. Hebben jullie nog tips of kennen jullie iemand die dit doet?

Indien niet mogelijk, dan zal het in het Frans worden denk ik : de oudste krijgt vanaf september Frans op school dus ze zal wel al enkele woordjes kennen zeker??

Ach mijn ervaring is dat het totaal niet uitmaakt of ze wel of niet de taal spreken, ze doen de leraar na en alles loopt eigenlijk gewoon op rolletjes.

Born to Ride

Dat gaat echt GEEN ENKEL probleem worden… paar woordjes Frans, paar woordjes Engels, een enkel woordje Nederlands… Lekker nadoen. En als we generaliserend kunnen spreken, Italiaanse skileraren (italianen over het algemeen) zijn geweldig met kinderen!

Enne Frans vanaf 10 jaar, wat goed zeg!

*bericht bewerkt door Rogier op 11 jun 2018 11:56

Click. Click. Peace

@ Rogier : In Vlaanderen wordt altijd op 10-jarige leeftijd gestart met Frans. Ik vind dat persoonlijk al wat laat. Jongere kinderen absorberen nog veel beter nieuwe talen. Met Engels wordt dan gestart op 12 jaar. Tegen dan kennen de meeste al voldoende Engels door youtube en consoorten.

On topic : als jullie er van overtuigd zijn dat ze voldoende zullen snappen, dan laten we het maar zo zeker en zien we wel :-).

@ Rogier : In Vlaanderen wordt altijd op 10-jarige leeftijd gestart met Frans. Ik vind dat persoonlijk al wat laat. Jongere kinderen absorberen nog veel beter nieuwe talen. Met Engels wordt dan gestart op 12 jaar. Tegen dan kennen de meeste al voldoende Engels door youtube en consoorten.

On topic : als jullie er van overtuigd zijn dat ze voldoende zullen snappen, dan laten we het maar zo zeker en zien we wel :-).

VDG_1979 op 11 jun 2018 13:08

Inderdaad hoe jonger hoe beter. Zeker in België waar toch ook een flink deel van de bevolking Frans spreekt zou nog jonger nog beter zijn. Maar, op 10 jarige leeftijd is het beter dan later;-) Voor mij was het pas op de middelbare school :-) En ervaringen met anderstalige leraren is ook voor de ‘drive’ om andere talen te leren alleen maar goed!

Veel plezier in dit mooie skigebied!

Click. Click. Peace

@Rogier ter info hier in Nederland leren de kinderen als ze willen in de vijfde klas lagere school Chinees.( geen grap hoor) off Topic

Plaats een reactie