Ervaringen in Belchen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Belchen

Hebben er mensen ervaringen met het skigebied in Belchen. Wanneer begint de sneeuwzekerheid want wij gaan met de kerst. Intussen de eerste cm sneeuw gevallen. Wij horen het graag allemaal.

Beste manier: vraag het aan @SnowJan!

❄️

@Ivhoof Naar welk dorp ga je precies? Het skigebied Belchen kan ik niet sneeuwzeker noemen… Het kan zo gedaan zijn bij temperaturen van 10 °C in het dal en regen… Bovendien hebben ze maar weinig sneeuwkanonnen. Het is echt nowcasten! Gelukkig blijft de gondelbaan ook open als er niet genoeg sneeuw ligt, waardoor je snel en makkelijk naar de top kan voor een heerlijke wandeling:)

Je kan gelukkig altijd nog uitwijken naar de Feldberg waar de technische besneeuwingsinstallatie op de Seebuck goed is! Echter ligt nu ook daar nog niet genoeg sneeuw! Gelukkig duurt de kerstvakantie nog 2 weken, en kan er nog wat veranderen…

In Feldberg kan het echter enorm druk zijn tijdens de kerstvakantie, zeker als dit skigebied de enige is die kan openen in de wijde omgeving!

Nergens sneeuw, en/of te druk op de Feldberg?

  • Maak een uitstapje naar de Titisee! Dit is een leuk dorpje gelegen aan een mooi meertje waar je een hoop souvenirwinkeltjes kan vinden.
  • Ga relaxen of juist hard in het Badeparadies Schwarzwald bij Titisee. Hier kun je heerlijk dobberen in 33 °C warm water tussen de palmbomen… Houd je van snelheid? Ga dan los op de spectaculaire waterglijbanen! Zie: http://www.badeparadies-schwarzwald.de/palmenoase/
  • Bezoek de stad Freiburg, waar nog t.e.m. dinsdag 23 december de gezellige kerstmarkt staat.
  • Maak een gezwinde rit de berg af op de Alpine Coaster in Todtnau! Als er voldoende sneeuw ligt kun je hier ook over een natuurrodelbaan de berg af. Een stoeltjeslift brengt je de berg op. Zeker de moeite waard, wel of geen sneeuw:) Zie: http://www.hasenhorn-rodelbahn.de/index.php?sprache=de&s…

Voor als er wél voldoende sneeuw ligt kan ik je een tip geven: Skilifte Münstertal-Wieden! 6 skiliften; allemaal onderling met elkaar verbonden door pistes. Dit skigebied ligt tussen 880 en 1240 meter hoogte, en is een stuk minder druk dan Feldberg!
Zie: http://www.skilifte-muenstertal-wieden.de/html/skilifte_muen…

Ik hoop op het beste voor jullie, alsook voor de liftuitbaters in het Zwarte Woud! Een pak sneeuw zou een fantastisch kerstcadeau zijn…

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Dank je voor de goede tips zeker de moeite waard om allemaal te doen tijdens ons verblijf daar. Wij zitten in een dorp juist aan de andere zijde van de belchenberg. Moeten dus wel om de berg heenrijden of de plaatselijke bevolking moet een sluiproute weten.
Het dorp is Neuenweg.

Hoi mensen,

Gisteren dan een gehele dag sneeuw gehad en als het meezit ga ik vandaag naar de Belchen om te checken hoe het ervoor staat. Gisteren volgens deze site nog niet open. Vandaag kan er nog sneeuw bijkomen dus dat wachten we nog af en dan hopelijk morgen de eerste afdaling.
Vanuit de accomodatie hebben we zicht op de Belchen, hetzij de achterzijde maar wel een mooi zicht om de top als eerste wit te zien worden.

Plaats een reactie