Welke skischool in Brand (Voralberg)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brand

Komende carnavalsvakantie gaan wij met het gezin (man, vrouw en twee kinderen van zes en drie jaar) naar Brand. Onze zoon van 6 kan al een klein beetje op de piste skiën, voor onze dochter van drie is het de eerste keer in een skiklas.

Met welke skischool in Brand hebben jullie de beste ervaringen? Skischool Brandnertal (met het kinderland boven bij de Dorfbaan) of met Skischool Snow Sports (met het kinderland beneden in het dorp).

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en hoop dat we zo een goede keuze kunnen maken.

Alvast dank voor jullie moeite.

Wij vonden skischool brandnertal prima. Lessen duren 3 uur en de kinderen lessen 's morgens of 's middags. Geen lunch dus. Voordeel vonden wij dat wij dan 's middags samen konden skiën. De andere skischool is kleiner en geeft lessen van vier uur dus met lunch.

Wij zijn de afgelopen vijf jaar naar het Brandnertal geweest maar wij verbleven in Bürserberg. In Bürserberg is maar een skischool en dat is skischool Brandnertal. Onze kinderen hadden het daar altijd prima naar hun zin. Wij hebben ook goede ervaringen met Skiprivat maar die geven alleen privéles.

Dank je voor je reactie vlinder72
Met Snow Sports heb je dus geen ervaring?

Nee. Met snow sports geen ervaring. Die andere skischool is veel groter. Die groepen zie je overal in het skigebied. Snowsports zag ik af en toe.

Wat wil je voor je kinderen? De hele dag les of een dagdeel? Ik denk dat dat een belangrijke keuze is. Brandnertal geeft geen hele dagen les. Wij vonden dat juist fijn maar misschien willen jullie liever dat de kinderen de hele dag les hebben zodat jullie meer tijd samen hebben.

Voor mijn zoon van 3.5 (in feb 2019) willen wij graag lessen in het dorp. Nu begreep ik dat skischool brandertal alle lessen boven bij de gondel verzorgen. En skischool snowsports in het dal?

Bij snowsports kunnen 3 jarigen helaas niet in de klasjes. Heeft iemand hier ervaring mee in brand? Of geeft skischool brandertal ook les in jet dorp zelf?

Dag @Swen,
Skischool Brandnertal geeft geen les in het dorp zelf, maar wel direct bij de Dorfbahn boven. De klasjes in het kinderland zijn kleiner dan bij het kinderland van Snowsports (geldt alleen voor het kinderland).
Snowsports geeft wel les in het dorp zelf. Maar inderdaad niet aan driejarigen.

Dus de keuze is al voor je gemaakt denk ik. Veel plezier volgend jaar in Brand!

In burserberg, hebben ze pal voor de appartementen van Landal , een kinderparadijs, ook les voor 3 jarigen. Een zoontje , van een vriendin, 3 jaar , had hier afgelopen maart skiles, en heeft genoten. Er wordt op spelenderwijs, de beginselen bijgebracht. Ik heb een poosje staan kijken, en de skileraren/juffen, doen dat zo leuk.
Skischool Brandnertal bestaat al heel erg lang, en geeft lessen in Brand en burserberg.

*bericht bewerkt door marie-louise op 12 apr 2018 17:54

Plaats een reactie