Open skiliften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil-Cervinia

Die plannen zijn aangaande de verbinding met Monte Rosa. Zie https://www.wintersport.nl/forum/topic/197854

tja, was natuurlijk geen nieuw nieuws voor jullie :-)

Dank je wel voor het verslag. De 27 was vorig jaar in april ook dicht. Die gaat kennelijk snel dicht. Ik moest toen helemaal bovenlangs terug.
De gondel naar Rothorn is idd jammer! De 19 vind ik een hele fijne afdaling.
De 69 was idd open, zag ik. Die had ik nog niet eerder open gezien. Mooi om te horen hoe die is.
De pistes op Gornergrat vind ik zelf ook heel fijn liggen. En de afdalingen naar Cervinia, zowel via de 7 als de 6, vind ik zelf ook super.

[quote]De gondel naar de Rothorn ging geen van de dagen.

Dat komt doordat de bodem onder 1 van de liftpalen instabiel geworden is. Ze hopen hopen hopen hopen dat het lukt om hem voor volgend winter seizoente repareren.
https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=24…

*bericht bewerkt door Onnem op 17 apr 2018 21:06

The older I get, the better I was

Totaal vier liften uit de running, als ik het goed begrijp.
Staat er een aansluitende verbinding gepland van de top van Klein Matterhorn richting Plateau Rosa, begrijp ik dat goed?

Totaal vier liften uit de running, als ik het goed begrijp.
Staat er een aansluitende verbinding gepland van de top van Klein Matterhorn richting Plateau Rosa, begrijp ik dat goed?

DrPhil op 17 apr 2018 22:24

Nee, andersom, van Plateau Rosa naar KMH, een 3S baan vanwege de wind.
En de lift richting Val d’Ayas (AO) - wanneer die er ooit komt - wordt volgens de plannen ook een 3S.

The older I get, the better I was

Sleepliften laat ik buiten beschouwing. Daar waren ook een paar van buiten gebruik. Maar die vermijd ik. Overigens vond ik gemiddeld de liften iets ouder/minder dan ik gewend ben in Oostenrijk of bijvoorbeeld Val Gardena en de prijzen voor eten/drinken op de piste wat hoger dan gemiddeld.

Totaal vier liften uit de running, als ik het goed begrijp.

Staat er een aansluitende verbinding gepland van de top van Klein Matterhorn richting Plateau Rosa, begrijp ik dat goed?

DrPhil op 17 apr 2018 22:24

Nee, andersom, van Plateau Rosa naar KMH, een 3S baan vanwege de wind.
En de lift richting Val d’Ayas (AO) - wanneer die er ooit komt - wordt volgens de plannen ook een 3S.

Onnem op 17 apr 2018 22:43

Andersom? (Is dat niet hetzelfde?)
Ik bedoelde aansluitend op de voltooing van de 3S baan van Trockener Steg naar KMH, die op dit moment wordt gebouwd. Gaan ze er daarna eentje bouwen richting Plateau Rosa?

En zoja, wat heeft die voor nut? Vanaf plateau Rosa/testa grigia kun je zo naar Trockener Steg skiën en daar de 3S naar KMH nemen.
Een 3S van Trockener Steg richting Plateau Rosa zou wel logisch zijn. Dat was het oorspronkelijke plan (en dan door naar KMH). Maar dat is toen vervangen door een 3S parallel aan de gondel naar KMH.

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 apr 2018 23:11

Is Breuil Cervinia nou dagelijks open t/m 5 mei en daarna alleen de weekenden? Ik kom er even niet uit?

Weet iemand meer?

Groetjes

Ik neem aan dat ze de 6e (zondag) ook nog gewoon open zijn. En daarna idd de weekenden:
http://www.cervinia.it/en/estate/orari-impianti-e-piste…
Ik las overigens dat de gondel naar Klein Matterhorn dit jaar dicht is voor onderhoud van 30 april tot 11 mei.
Vanwaar de vraag?

Ik zag ineens ergens staan dat ze in Mei de weekenden open zijn. Volgende week gaan wij nog een weekje, van 28/4 tm 5/5
Vervolgens ben ik wild gaan zoeken naar tot wanneer Breuil Cervinia openn is, maar dat is dagelijks tm 6 mei… (pfoe…). Ter bevestiging heb ik mijn vraag ook hier even gesteld. Jij bent bekend in Breuil Cervinia DrPhil?

Enigszins. Ik ben er een paar keer geweest. De laatste week is de skipas gratis bij bepaalde hotels, wist je dat?

DrPhil, skipas gratis bij sommige hotels? Hoe moet ik dat zien? Lijkt mij dat je niet zomaar gratis skipassen kan ophalen?

Je moet er natuurlijk wel slapen…

Beste Wintrersport collega’s

Ik ga van 16 tem 23 maar ook skiën in Breuil cervina .

Is het ook als gevorderde skiër aan te raden een skipas voor enkel de italiaanse zijde te kopen en enkel de zwitserse erbij te nemen op dagen met goed weer ? ( Blijkbaar is de verbinding met zwitserland toch een serieuze hindernis vanwege de wind)

ik ben van plan om via luxenburg – metz – straatsburg --bazel te rijden ? Volgens mij lijkt dat me de beste route ?
Iemand ervaringen hiermee ?

Apres ski tips in Breuil zijn altijd welkom , ik kan genieten van zowel lekker tafelen als een iets wildere apres ski ?

Mvg

Evert

Is het ook als gevorderde skiër aan te raden een skipas voor enkel de italiaanse zijde te kopen en enkel de zwitserse erbij te nemen op dagen met goed weer ? ( Blijkbaar is de verbinding met zwitserland toch een serieuze hindernis vanwege de wind)

Hangt van de weersvoorspellingen af. Als er weinig wind en sneeuw wordt voorspeld, neem ik een internationale pas. Anders alleen Italiaanse kant. Kan per dag uitbreiden.

ik ben van plan om via luxenburg – metz – straatsburg --bazel te rijden ? Volgens mij lijkt dat me de beste route ?
Iemand ervaringen hiermee ?

Ja, prima te doen. St Bernhard tunnel is ook prima en een mooie weg.

Ik zit er overigens in dezelfde week.

Mr. Slow

Het verschil tussen een 6-daagse pas met en zonder Zermatt is € 69. Een supplement kost per dag € 35.

En voor de volledigheid: de Italiaanse pas is ook geldig in andere gebieden in Valle D’Aosta (Pila, Courmayeur, La Thuile etcetera). De internationale niet. Zeker bij slecht weer is het fijn dat je kunt uitwijken. Slecht weer (sneeuw, veel bewolking of wind) is gelijk heel slecht in Cervinia, maar met mooi weer is het er echt heel mooi.

Restaurants op de piste zijn er genoeg (eigenlijk allemaal prima); ik heb erg lekker gegegeten bij dat tentje onder de Cretaz lift, aan de rode piste daar en natuurlijk bij Chalet Etoile. Bij het restaurant in Valtournenche (tussen de 2 liften in) is het heel fijn om op het balkon te eten bij mooi weer ('s ochtends even reserveren, maar dat geldt eigenlijk ook voor Chalet Etoile). Voor selfservice was de kwaliteit bij Pit Stop (onderaan bij Pancheron) erg goed. Daar heb je ook normale wc’s. Helemaal rechts op de pistekaart vind je in Valtournenche ook nog een klein tentje waar het pistepersoneel eet, dat was ook heel lekker!

Enige tegenvaller was de tent rechts bij Plan Maison. Daar zat altijd een echt restaurant, maar dat is nu iets meer een snackbar met net iets te vette pizza’s.

Echte apresski, zoals in Oostenrijk, heb je er niet. Het hotel waar ik altijd zat had een busje om iedereen naar de piste te brengen en daarmee hebben we wel een keer een paar flink aangeschoten Belgen (dan worden ze opeens wel een beetje luidruchtig :)) opgepikt. Die waren ergens in het dorp (beetje achterin) geweest. Op de pistes kun je nog wel een biertje drinken, maar dat stopt rond 17:00 uiterlijk wel (en beginnen ze wel eerder met opruimen).

De Italiaanse kant heeft denk ik in totaal 120km piste? Heel lastig wordt dat nergens, maar de dalafdaling in Valtournenche, de pistes bij Cieloalto en het eerste stuk van Ventina zijn wel iets uitdagender. Verder is het rood eigenlijk overal vrij makkelijk.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Terechte toevoeging van de pas. De internationale pas is wel geldig in Torgnon en Chamois. Vooral dat Chamois lijkt me geweldig voor een dagje.
Ik vind het restaurant onderaan Bontadini erg goed. Weizen van de tap alleen absurd duur 😡

*bericht bewerkt door DrPhil op 30 jan 2019 19:51

Ik heb beiden nooit gedaan. Volgens de uitbater van ons hotel was Chamois absoluut niet de moeite waard en was Torgnon vooral leuk voor een ochtendje lekker skiën en dan uitgebreid in de zon lunchen :). Bieden zijn denk ik vooral leuk als Cervinia wel gewoon open is, dan heb je in beiden gebieden de pistes echt voor jezelf volgens mij. Als Cervinia dicht is, dan is volgens mij met name Torgnon wel wat drukker…

Voor de exacte restaurantnamen moet je gewoon ff op mijn naam klikken en dan naar beneden scrollen, dan zie je bij de reviews wel de goede namen staan.

Ik vond Cervinia overigens overal helemaal niet heel goedkoop. Vergelijkbaar (of misschien iets duurder) dan de populaire Dolomieten gebieden en daarmee ook vergelijkbaar met de populaire Oostenrijkse gebieden (maar wel veel beter eten natuurlijk).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij gaan al jaren (vanaf 1990) met hier en daar een uitstapje elders naar Valtournenche. Altijd met voorjaarsvakantie. Ik heb zowel op snowboard als ski’s erg vaak de heerlijke toertjes Valtournenche-Cervinia-Zermatt gedaan. Wij kochten een pas voor Valtournenche en Cervinia en ik kan me maar een paar keer herinneren dat de lift die de verbinding maakt, dicht was. Het is tot 3800 meter, kan dus wind staan, maar dat is het risico. Ik ruil dit gebied niet meer in voor een ander! (Ben in mijn 40 jaar ski-ervaring echt wel op veel “beroemde” plekken geweest). Voor mij als zeer ervaren skiër en snowboarder nog steeds heerlijk en nu met mijn zoon van 8 echt top!

Ik heb beiden nooit gedaan. Volgens de uitbater van ons hotel was Chamois absoluut niet de moeite waard en was Torgnon vooral leuk voor een ochtendje lekker skiën en dan uitgebreid in de zon lunchen :). Bieden zijn denk ik vooral leuk als Cervinia wel gewoon open is, dan heb je in beiden gebieden de pistes echt voor jezelf volgens mij. Als Cervinia dicht is, dan is volgens mij met name Torgnon wel wat drukker…

Voor de exacte restaurantnamen moet je gewoon ff op mijn naam klikken en dan naar beneden scrollen, dan zie je bij de reviews wel de goede namen staan.

Ik vond Cervinia overigens overal helemaal niet heel goedkoop. Vergelijkbaar (of misschien iets duurder) dan de populaire Dolomieten gebieden en daarmee ook vergelijkbaar met de populaire Oostenrijkse gebieden (maar wel veel beter eten natuurlijk).

Roy83 op 30 jan 2019 19:54

Torgnon is inderdaad leuk voor een dagje als in Cervinia alles dicht is. Hebben wij een keer gedaan met onze hele groep toen het koud was en waaide. We waren praktisch alleen haha!

Plaats een reactie