Lift gebruik

Dit onderwerp gaat over de bestemming Carezza Ski

Hoi luitjes,

Mag je eigenlijk met een zitski in iedere lift?

Ben zelf nog niet verder dan het Carezza ski gebied je geweest
Maar ik hoop toch ook weer eens met vrienden weg te kunnen

Allicht hangt het af van gebied tot gebied, dus loont het vast de moeite om de vraag te stellen bij de beheersmaatschappij van de liften. Ik vermoed dat zetelliften geen probleem gaan zijn, maar dat gondels logistiek moeilijker zijn (omdat je je ski c.q. zitski moet uitdoen).

In ieder geval heb ik in alle locaties waar ik tot nu toe ben gaan skiën zitskiërs gezien die dus zonder problemen een manier vonden om naar boven te gaan :-).

Zoals hierboven aangegeven zal het bij stoeltjesliften inderdaad geen probleem zijn. Ook bij grotere gondels verwacht ik wel dat je in en uit de lift zullen helpen. Waar ik wel problemen verwacht zijn de 'eitjes’liften omdat ik met afvraag of daar wel een zitski in past. Daarnaast weet ik niet of het technisch mogelijk is om met een sleeplift omhoog te gaan met een zitski. Als dat niet mogelijk is, is het wel belangrijk om te kijken of je alle verbindingen kan maken.

Born to Ride

Een sleeplift (pannenkoek) is geen probleem
Dat kan ik ook zelfstandig doen
Bij de stoeltjeslift heb ik wel hulp nodig
Ze moet de bi unique “opkrikken” en helpen met het in en uitstappen van de lift
(opkrikken kan ik niet vanuit de bi unique, daar heb ik ook hulp bij nodig)

zoals je zelf aangeeft is de sleeplift geen probleem, echter er moet wel een liftmannetje boven staan. In Frankrijk en Oostenrijk kun je in iedere, meer dan 2, persoonsstoeltjeslift (al heb je hier wel hulp bij nodig) en in bijv. Valtho heb je karretjes waarmee je in veel gondeltjes kunt. De eitjes niet. In veel gebieden wordt het op de liftkaart aangegeven in welke liften de handi’s mogen. Op de site van de VGW hebben we een aantal gebieden beschreven en ook het gebruik van de liften. Succes Lucie

Mn in Oostenrijk heb je automatisch beugels bij stoeltjesliften. Mijn ervaring is dat een zitskier geweigerd wordt omdat de beugel dan niet dicht kan en de lift stopt. Liftpersoneel moet dan extra handelingen verrichten en willen dat niet of zij daar niet toe instaat.
Vathorens vind ik het meest gehandicapt vriendelijke gebied. Alle gondels en stoeltjesliften zijn toegankelijk. Je mag niet in de sleepliften maar die
heb je ook helemaal niet nodig groetjes Lucie

Ey Niek,
Mijn ervaring (16+) jaar is dat het bijna nooit een probleem is. Ook niet in Oostenrijk. Het klopt wel dat de beugels van stoeltjesliften niet altijd lekker sluiten, maar daar word je meestal wel even bij geholpen als je dat wilt (als je het zelf kunt laten ze je in Oostenrijk altijd goed met rust, anders dan in Frankrijk waar ze eignelijk atlijd bovenop je springen). Maar inderdaad is Valtho zoals de meeste Franse gebieden ideaal voor zitters. Zwitserland vind ik het minst makkelijk. Amerika en Canada zijn ultiem. Als je de mogelijkheid krijgt zou ik daar gaan als ik jou was.

Plaats een reactie