Grand galaxie skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

Ik heb een vraag over deze pas.

Ik weet dat je met deze pas in omringende gebieden mag skiien.

Nu kan ik niet echt vinden hoe je deze moet activeren.

Moet je deze tonen in een ander gebied bij de kassa, of pakt hij gewoon direct het liftpoortje?

Scheel een hoop gedoe denk ik.

Alvast bedankt!

Naar mijn weten kun je gewoon door de poorten in andere gebieden die deze pas ondersteunen! Anders even naar een loket, kost je hooguit een paar minuten.

Mr. Slow

Gisteren en vandaag ondervonden:
Vanuit Serre Chevalier naar Montgenevre gereden met het idee dat onze pas (8 dagen) zou werken. Dit was niet het geval, dus naar het loket. Hier werd naar de aankoopbon van de skipassen gevraagd (die wij natuurlijk niet bij ons hadden) want deze hebben ze nodig om een stukje af te knippen om je vervolgens een skipas te geven voor het gebied Montgenevre. Als we naar het Italiaanse deel van Via Lattea wilden dan moesten we in Claviere weer onze kassabon laten zien om een (3e) skipas te krijgen voor het Italiaanse deel… Heel frustrerend dat deze info moeilijk te vinden is online (heb het zelf niet gevonden) en dat de dame die ons de 8 daagse skipas verkocht geen uitleg gaf.
Vanochtend zijn we met kassabon terug gegaan naar Montgenevre en heb ik mogelijk m’n heerlijkste skidag ooit gehad.

Hoop niet dat je op mijn informatie bent afgegaan. Volgens mij is Via Lattea een vreemde eend in de bijt, omdat je daar ook in Italië skiet.

Ik heb alleen ervaring met de meerdaagse pas van Serre Chevalier een dagje in Puy St Vincent gebruiken en dat kon zonder bon oid te laten zien.

Mr. Slow

Het is een beetje lastig inderdaad. En de dames (zelden heren) achter de kassa zijn niet altijd even behulpzaam.

Maar: Alpe d’Huez / Les Deux Alpes / Puy: jehoeft niets te doen. Gewoon de poortjes door en klaar. Hiervoor moet je wel een keer je pas geactiveerd hebben in het gebied waar je hem hebt gekocht. dus je moet altijd eerst daar door de poortjes heen.

Montgenevre en Via Lattea: daar bij de kassa langs om eigen kaartje te halen. Je kunt dan kiezen om Via Lattea internationaal of alleen Montgenevre te nemen of alleen via lattea normaal. Als je internationaal neemt gebruik je natuurlijk wel beide kaartjes van de gebieden in een keer.

Click. Click. Peace

Komende week zitten wij in Serre Che, hoeveel dagen moet die pas minimaal zijn om gebruik te maken van ook andere gebieden?

@Stephann vanaf 6 dagen. @Rogier wil je in het hele gebied van Via Lattea skiën, dus ook richting Sestriere, dan moet je op 2 verschillende plekken een pasje halen.

VERGEET DE AANKOOPBON NIET.

@Frans.P. Nee dat hoeft niet. Ik doe dat nooit en lukt altijd, maar soms zijn de kassamedewerkers erg vervelend… (het zou ook raar zijn als dat zou moeten want twee magneetkaarten in een zak is vragen om problemen.

Click. Click. Peace

@StephanN 6 dagen

Click. Click. Peace

@rogier ik hoop dat wij de uitzondering waren met 3 passen op zak. @stephann laat je ons weten hoe jouw ervaring was?
Desalniettemin was Montgenevre tot Cesana idilysch. Dankzij @rogier z’n verslagen hebben we Serre Chevalier en Via Lattea ontdekt, daar zijn we je heel dankbaar voor.

@Frans.P. Heel graag gedaan. Ik ga het eens navragen bij het VVV hoe het zit met die verschillende passen. Daar zouden ze niet moeilijk over mogen doen!

Click. Click. Peace

De linker pas kregen we in Montgenevre en de rechter pas in Claviere.

null

Pfffff… wat een amateurisme daar… ik geloof je sowieso. Maar als ik alles beide via lattea passen samen wil geven ze die gewoon aan een loket af. Geen enkel probleem

Click. Click. Peace

Ik vertrek morgen voor 5 dagen naar Montgenevre, ik veronderstel dat er voor 1 dag wel een extensie via lattea kan gekocht worden? De gratis dag is helaas maar vanaf 6d. We zien het wel :)
Iemand weet van een adres waar we bagage kunnen achterlaten in Briancon (station, prorel lift, vriendelijke Fransman, …), dan doen we de laatste dag eventueel Serre Chevalier.

@rogier helemaal mee eens: amateuristisch.
Bewijs 2:

null

Goedeavond ,

het weekend van de 10e maart vertrek ik samen met mijn vaste skimaat voor een weekje naar Serre. We hebben een skipas van 6 dagen dus ons lijkt het ook eens leuk om 1 dag naar Montgenèvre of Via Lattea te gaan. Alleen hebben wij onze vakantie geboekt via een reisorganisatie en krijgen wij vouchers om de skipassen af te halen ter plaatse. Dus wij gaan, vermoed ik, geen aankoopbon meekrijgen van de skipassen. Hoe gaan we dan aan de skipassen geraken voor Montgenèvre of Via Lattea.

Hopelijk kan iemand ons een duidelijk antwoord geven :)

alvast merci

Hoi @Marcozzz,
Ik zou denken dat je wel een bewijs van “betalen” meekrijgt en hier anders om vragen mbt die andere gebieden.
Moet goedkomen!

Veel plezier!

Hey,

Wij gaan in januari 2019 vermoedelijk naar Serre Chevalier. We zouden een skipas voor 6 dagen nemen. Ik begrijp dat je dan Grand Galaxie skipas krijgt.
Moet het extra gebied gedaan worden binnen die 6 dagen of is het een dag extra die je er bij krijgt? Hier raak ik niet helemaal wijs uit :-)

Alvast bedankt.

Tom

@TomKeysers Binnen die zes dagen… anders zou het wel heel mooi zijn ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier , ok bedankt. Ik vermoede zoiets al wel :-)

@rogier hoe sneeuwzeker is Montgenevre/ Via Lattea in maart?

@Frans.P. Ik zou zeggen heel erg sneeuwzeker. Vaak heb ik in maart, met voorsprong, mijn allerbeste skidagen van het seizoen…

Click. Click. Peace

@rogier TOP!

Click. Click. Peace

@rogier blijkbaar 2 keer zelfde link geplaatst ;-)

Dit was na een ‘matige’ winter: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/353978/live-geweld…

Dit was vroig jaar (goede winter) https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/353978/live-geweld…

Rogier op 10 okt 2018 21:17

@rogier daar worden we blij van, dank je!

@rogier en hoe sneeuwzeker is Montgenevre/ Via Lattea met kerst?
Ik snap dat het met de kerst natuurlijk af hangt van het moment waarop de winter los gaat en dat je geen kristallen (snow)bol hebt. Maar wat ik bedoel te vragen is of er met een matige-sneeuw-kerst een aantal hooggelegen pistes doorgaans open zijn? Of dat ze delen met kunstsneeuw skibaar kunnen maken?
(en zo ja, waar in het gebied liggen deze wat meer zekere pistes?)

sneeuw witje en de 7 bergen

@rogier en hoe sneeuwzeker is Montgenevre/ Via Lattea met kerst?
Ik snap dat het met de kerst natuurlijk af hangt van het moment waarop de winter los gaat en dat je geen kristallen (snow)bol hebt. Maar wat ik bedoel te vragen is of er met een matige-sneeuw-kerst een aantal hooggelegen pistes doorgaans open zijn? Of dat ze delen met kunstsneeuw skibaar kunnen maken?
(en zo ja, waar in het gebied liggen deze wat meer zekere pistes?)

SandraSki op 11 okt 2018 08:46

Je zegt het zelf al heel goed, kerst is altijd lastiger…

Montgenevre is behoorlijk sterk qua sneeuwkanonnen, en daar kan vaak al prima geskied worden. Serre Chevalier doet het ook goed, en sinds ik hier woon heb ik maar een winter gehad dat het heel erg net aan was met kerst… Dus dat is in 16 jaar één keer. De andere jaren was het prima (soms net op het nippertje)… Maar kerst blijft altijd iets spannender dan maart, maar dat geldt voor elk gebied, helaas.

Click. Click. Peace

@rogier, thnx voor de info. Als het niet valt, valt het niet. We hebben zelfs een jaar niet kunnen skiën met kerst in quatre vallées en grand Montets. Overigens hebben we wel een erg leuke wandel vakantie gehad die week, maar ik hoop toch dat ik dit jaar geen tips over wandelroutes vanuit Montgenevre hoef te gaan vragen ; )

sneeuw witje en de 7 bergen

Mocht dat zo zijn, (hoop ik niet) is er wel geweldig te wandelen! Denk dan bijvoorbeeld eens aan: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/405453/slaap-eens-…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie