Grand galaxie skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

@rogier Kan jij uit ervaring vertellen hoe lang je over het rondje (zoals aangegeven op de pistekaart) Via Lattea doet, met startpunt Montgenevre? Wordt dat pittig door skiën of kunnen we rustig aan doen?

Alvast bedankt!

@Frans.P. Ik ben dan geen Rogier, maar ik weet wel dat afgelopen winter een deel van de groep waarmee ik was vanaf Sauze d’oulx naar Montgenevre ging. Die waren toen zo’n 4,5 tot 5 uur weg en zeiden een paar afdalingen echt te kunnen hebben gedaan aan de andere kant zonder terug te moeten. Heel erg blij waren ze niet door al die tijd in de lift te hebben gezeten.

Het is wat mij betreft best zonde om zo lang in al die liften heen en weer te zitten. Er gaat bijvoorbeeld een bus tussen Serre Chevalier, Montgenevre en Oulx(onder Sauze d’Oulx). Lees hier verder: https://www.05voyageurs.com/it/bus-linea/serrechevalier-bria…
Wat mij betreft haal je meer uit je dagen door al bij Cesana te beginnen. Het is toch een lange verbinding.

Dank @thomj voor jouw reactie! Nuttige info.
Ik denk dat we dan wel de auto in Cesana neer wanneer we naar de andere kant gaan en als we dat gebied wat beter kennen toch wel een keer proberen het rondje te doen.

@Rogier dan maar even inhakend op bovenstaande: zijn er geen plannen om die verbinding te moderniseren? Naar mijn weten zou Via Lattea een enorm mooi, weids, populair gebied kunnen worden, mits er eens geïnvesteerd zou worden in nieuwe liften. Desnoods kopen ze een paar snelle stoeltjesliften tweedehands uit de Dolomieten ofzo…

Eigenlijk is er maar één reden dat ik nog niet in Via Lattea ben geweest. Of is dit een misvatting van mij?

Mr. Slow

Eigenlijk is er maar één reden dat ik nog niet in Via Lattea ben geweest. Of is dit een misvatting van mij?

Quick op 26 nov 2018 18:14

Ja en nee!

De tocht van de ene kant naar de andere kant is te lang… (Maar dat geldt in veel grote gebieden). En ik vind het wat zonde, vooral omdat je veel mooie afdalingen mist. Een paar verbindingsliften zijn langzaam. echter veel ‘gewone’ liften zijn prima snel. Je kunt in Via Lattea op een dag heel veel skiên. Het is jammer als je hier niet heengaat vanwege die enkele langzame verbindingslift. 's ochtends de auto pakken en kiezen voor de Franse/grens kant of kiezen voor de italiaanse kant en je hebt echt een geweldig rustig en uitgestrekt gebied te pakken.

Op de vraag van @Frans.P. Het kan, maar zoals je hieroven kunt lezen vind ik het wat zonde van alle mooie pistes her en der… :-)

Click. Click. Peace

Dan is bij dezen de keuze gemaakt om daar volgend jaar (winter 2019-2020) maar eens een kijkje te gaan nemen! :) Even ter verduidelijking: wanneer mis je precies veel mooie afdalingen? Als je met de auto heen en weer gaat? Of als je er überhaupt nooit heen gaat?

*bericht bewerkt door Quick op 26 nov 2018 20:13

Mr. Slow

@quick Als je naar de skikaart van Via Lattea kijkt zie je een route om een rondje Via Lattea te skiën. Je ziet dan inderdaad dat je veel afdalingen en zelfs gebiedjes overslaat.
Wij verblijven in Montgenevre en zullen (op advies van bovenstaande heren) regelmatig de auto in Cesana parkeren (Italie, dus even de grens over) om de Italië kant uitgebreid te kunnen skiën.
@Rogier Hoop dat ik het goed verteld heb.

Wij gaan 2x 1 week, dus dat rondje gaan we sowieso wel een keer doen.

*bericht bewerkt door Frans.P. op 27 nov 2018 14:46

Ah, op die manier. Dank @Frans.P. Echter had ik die route sowieso nooit genomen, maar eerder inderdaad per dag gewoon een deel van het gebied gekozen om op mijn gemak te verkennen. Een dagje Sauze, dagje Sestriere, dagje Montgenèvre, dagje Monts de Lune, etc…

Mr. Slow

zet je auto dan in Sansicario neer… vanuit daar kun je italië makkelijk in. Montgenevre en Claviere samen bieden trouwens ook echt dagen skiplezier… :-)

Vergeet ook de rode afdalingen richting Sauze d’Oulx niet… heerlijk knallen…

Click. Click. Peace

Ik vertrek morgen voor 5 dagen naar Montgenevre, ik veronderstel dat er voor 1 dag wel een extensie via lattea kan gekocht worden? De gratis dag is helaas maar vanaf 6d. We zien het wel :)
Iemand weet van een adres waar we bagage kunnen achterlaten in Briancon (station, prorel lift, vriendelijke Fransman, …), dan doen we de laatste dag eventueel Serre Chevalier.

elbanaan op 25 jan 2018 17:50

Van de zomer kreeg ik te horen dat er app bestaat voor bagagerie . Als ik hem kan vinden post ik hem. Anders kan je vaak bij station of hotels in de buurt van station .

Gevonden. Weet niet of complete is . https://www.holibag.io/en

https://www.eelway.com/en

Plaats een reactie