Laatste dag skien in Alpe d'Huez op weg naar huis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

Misschien gaan we de week voor kerst naar Serre. Ik zie dat vanaf de 6 daagse skipas (Grande Galaxie) je vanaf 22 dec ook een dag in Alpe d’'Huez kunt skiën. Twee vragen:

  1. Als je deze skipas laat ingaan op maandag 17 december, kun je deze dan op 22 december gebruiken in Alpe d’Huez. Of geldt dat aanbod alleen voor passen die ingaan vanaf 22 december?
  2. We willen vanaf Serre zaterdagochtend 22 december naar Alpe d’Huez om daarvandaan na een dag skiën nog twee uur door te rijden voor een overnachting. Wat is dan de beste plek in het skigebied om die dag te beginnen en te eindigen (goede parkeerplaats, drukte, makkelijkst weer terug naar de grote weg). We zijn goed skiërs en willen die dag zo veel mogelijk van het gebied zien.

Ik kan alleen advies geven op punt 2:
Vaujany lijkt me een prima uitgangspunt. Het is niet druk daar, er is een behoorlijk parkeerterrein vlakbij de lift en van daaruit sta je met 2 gondels op het hoogste punt van het skigebied en kun je alle kanten op.
Huez is misschien wel meer “on-route”, maar dan moet je verder de berg op en parkeren is lastiger.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Dank @Snowy1970, goed advies.

Punt 1 zou ik ook niet weten, maar moet vrij simpel te achterhalen zijn op de site van Serre en/of AdH.

Als jullie op tijd, zeg een uur of 0800/0830 aan de voet zijn kun je zo naar boven rijden en parkeren in de buurt van Rif Nel (Bergers) volgens mij. Zit je direct bij de beginners liften en kun je omhoog het gebied in. In de middag afdalen en naar Grenoble rijden zal sowieso geen probleem zijn op de zaterdag van de kerstvakantie.

Als ik een dag in Serre Che ski pak ik altijd de liften in Auris en Oisans… Een korte klim en vrijwel direct aan de route van Serre naar NL.

Ik weet niet of de galaxy al geldt als je hem de 17e koopt eerlijk gezegd, ik ben bang van niet. Als je er niet uitkomt wil ik wel even bellen…

Click. Click. Peace

Allen hartelijk dank.
Bijgaand mijn vraag en ook de positieve reactie van Serre-Che op mijn eerste vraag:

“I would like to purchase the Grande Galaxie Skipass for 6 days. Starting day, dec 17, 2018; last day dec 22, 2018.
Do I get the 1 FREE ski day in the mentioned ski area’s on dec 22, or is this only applicable for skipasses which start on dec 22 (or later)”

En het antwoord:
We confirm that on December 22 you will enjoy the day offered. If you order the first purchase on the website we will send you tickets for Montgenèvre and Sestriere. If you do a reload you have to go to the crates to get the ticket for its 2 stations.
The other stations of the galaxy are directly loaded on your skipass Serre Chevalier.

Service Relation Clients
Service Marketing & Commercial
Tel. +33(4) 92.25.55.00
http://www.serre-chevalier.com

Super! Thanx voor de info. (reageerden ze snel op de mail? )

Click. Click. Peace

Yes, gisteren om 14:00 verstuurd en vandaag om 09:00 antwoord. Keurig dus.

@Rogier, ik geloof dat het nu sneeuwt, lag er al een laag in Cherre? De verwachtingen wat sneeuwval betreft lijken in ieder geval goed!

@Wudo Super! Zo hoort het ook! En in prima Engels…Zo wordt het nog eens wat in Frankrijk ;-)

Ja het sneeuwt er nu goed, en boven de 2000 ligt er al een mooi pak sneeuw :-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie