lift Aminona dicht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Crans-Montana

Ik zag afgelopen week dat de lift bij Aminona naar Petit Bonvin helemaal is ontmanteld. De aluminium cabines stonden als grof vuil langs de weg en de kabel en liftpalen waren ook verdwenen.
ik las ergens dat de concessie van de lift is verlopen en dat onderhoud te duur zou zijn geweest.
ik vond het altijd een ideaal vertrekpunt om de dag mee te beginnen en te eindigen. Dat er bussen gaan rijden naar Violettes heft dat niet op. Het zal daar extreem druk worden…
Weet iemand meer van de achtergronden en plannen?
Groet Alexander van Randwijck

Ik heb vroeger 2 jaar in Aminona gezeten wat niet meer bestaat uit 3 appartement gebouwen. Was inderdaad een ideaal vertrek punt van de dag.

google translate.

http://www.remontees-mecaniques.net/forums/index.php?showtop…

Onderaan deze pagina staan wat foto

Welke toekomst voor Aminona ?
De faciliteit , die dateert uit 1968 dateert , kwam het einde van de concessie . Het zal in het beste geval worden vervangen in 2016 , op een nieuwe route ( de voormalige is gelegen in een overstromingsgebied en bronnen ) . Een gondel bijna 20 miljoen frank wordt beschouwd , maar een lift die ongeveer 7 miljoen zou kosten , de voorkeur hebben als het station was om de koppeling zelf te verstrekken . Dit zijn de Russische investeerders die de nieuwe gondel zou betalen .

De toekomst is inderdaad Aminona opgeschort gigantisch project van luxe resort, dat worstelt om te materialiseren . Sommige toestemming dien liet een paar weken geleden , moeten de werkzaamheden van gebouwen binnenkort beginnen . " We hebben contacten meer en regelmatiger voor de bouw van de faciliteit , " verzekert Arthur Clivaz .

In de tussentijd , de bus moet worden versterkt , rodelen verplaatst naar een andere track van het station en sla een site voor wandelaars . "We zijn niet bang voor de congestie op onze andere drie gondels , hoewel we zijn ons ervan bewust dat het een grotere stroom , maar de directeur van CMA lanceringen zal absorberen . Toch opkomst was ruim onder Aminona andere . "

May the ski force be with you !!
The older I get, the better I was

Plaats een reactie