Skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dachstein-West

Iemand ervaring met het skigebied van Dachstein West ?

Tik simpelweg Dachstein-West hier bovenin de zoekbalk in en kijk bijna onderaan (reviews) en helemaal onderaan (forum) de gebiedspagina. Meer dan genoeg basisinfo.

Ik ben er dit jaar met krokus geweest.
Voor de gevorderde skiër is dit geen aanrader. Veel te klein
Pistes niet echt super onderhouden.
Weinig tot geen apres-ski.
Niet echt sneeuwzeker , hoogste punt is iets van een 1600meter.
Als er veel wind is zit je vast op 1 berg , en dan is er heel veel volk op de piste.
Ik ga er alvast niet meer terug.

Marcel Hirscher komt er vandaan. Verder weet ik er niks vanaf.

Zonder te weten wat voor info je wil hebben is het lastig om zinnig of to-the-point te reageren voor wie dan ook. Welke vragen heb je precies? Stel ze.

@vicky. Ben er een jaar of 4 geleden geweest. Zaten in Russbach. Klein dorpje maar eigenlijk met alles aanwezig. Idd niet heel hoog maar met de krokus prima sneeuwcondities. Liften prima maar niet optimaal verbonden staat me bij. Kids op de skischool hebben zich goed vermaakt en goed les gekregen. Restaurants op de piste waren erg goed. Al met leuk gebied maar mijn persoonlijke mening is dat er leukere, net ff hoger gelegen en beter aanrijdbare gebieden zijn. Het is maar net wat je zoekt.

Aequilater Nubila

De info op deze site is niet altijd even actueel heb ik al ondervonden.
Dankje winterwonderland en jessedeconinck voor de echte ervaring.

Om even wat te nuanceren op Jesse’s ervaring. Doordat het laaggelegen is heeft warmer weer snel invloed op de kwaliteit van de sneeuw. Je hebt er gewoonweg vlot last van voorjaarscondities.
Het is rond de carnaval ook best druk trouwens.

Verder geen vervelend gebied, maar idd niet groot. En de gebiedjes waar je met de grotere skipas heen kunt zijn ronduit klein en kosten ook wel wat tijd om heen te rijden.

Gewoon een leuk, gemoedelijk familiegebied met weinig moeilijke pistes, maar ook weer niet compleet zonder uitdaging. Ik vond de lengte van veel afdalingen behoorlijk goed; men maakt slim gebruik van de beschikbare hellingen.

Plaats een reactie