verbindingspiste naar Mellau

Dit onderwerp gaat over de bestemming Damüls - Mellau

Hallo,

Ik lees op verschillende forums ook hier op Wintersportes.nl
Da de verbindingspiste van Damuls naar Mellau nogal pittig/moeilijk is met zeer smalle stuken?

Heeft iemand hierervaring mee? Of is er een andere manier om naar Mellau te komen?

Alle tips zijn natuurlijk weer welkom…

Meindert

Klopt wel, het is een wat geforceerde verbinding, al is een gedeelte wel te omzeilen via een blauwe route. Toch is het goed te doen, er zijn steile stukken en smalle stukken maar niet echt tegelijkertijd.

Valt reuze mee.

Het is best goed te doen, het is inderdaad niet op alle plekken heel breed. Dit is eigenlijk alleen het begin stuk, daarna is het een mooie piste.

Het zwarte gedeelte is inderdaad wel een uitdaging

Zwarte gedeelte :) ? Dan weet ik al dat mijn vrouw dat niet gaat doen!

Al op de pistekaart gekeken? Zwart is niet noodzakelijk. Als je met de gondel naar beneden gaat kan het zelfs met uitsluitend blauwe pistes.

Zwart? Welnee, piste 23 is een gewone rode hoor. En anders stap je gewoon in de gondel omlaag dan kom je er ook.

Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo goed op de kaart had gekeken. Inderdaad ook nog een rode 23 en een gondel. Mooi weer een uitweg :) Bedankt voor de tips!

De Piste naar Mellau is meer als OK, met een prachtig uitzicht over de lager gelegen delen van het Bregenzerwald.
Het zwarte gedeelte is maar heel kort en daarna is de piste tot aan de tunnel heel mooi.
De tunnel en het stukje na de tunnel zijn eenvoudig. Dan komt een kort overgangsstuk naar de Rosstelle-Piste,
dit is iets smaller en als het druk is niet leuk, maar is best te doen.

Als je een redelijke skier bent zul je geen problemen hebben.

De rode 23 is een alternatief, voor de korte zwarte 23, maar de rode 23 verijst sneller.

Dank je wel. Als het niet al te stijl is gaat het wel:) Moeten ze allbei maar proberen.

Het stukje zwart naar de 23 toe is misschien 1e stuk steil maar verder zeer goed te doen. Zowel op skies als op snowboard. Zoon die net een week les had gehad op snowboard ging hier gewoon af.
En een stuk rustiger dan de rode 23 en ook niet zo kapot geskied/gesnowboard eind van de dag als begin van de 23. Daarna mooi stuk tot aan de tunnel/in de tunnel ook goed.

Dank je wel ducatif1.

Mijn vrouw krijg ik niet van een zwate piste:) Dus het zal de rode wel worden. Wij gaan buiten de vakantie peridoe om dus ik hoop dat het er dan niet zo druk is. Maar als ik het goed begrepen heb valt dat daar wel mee.
Ben erg benieuwd hoe het er is. is de tunnel rood of zwart?

@Meindert Bij deze de pistemap dan kun je het zelf bekijken.

http://www.mellau-damuels.at/rechte-spalte/pistenplan/?Fsize…

When life gets too complicated.... SKI

Tunnel zelf zou blauw moeten zijn, is bijna vlak, maar maakt deel uit van de zwarte of rode piste.

Bedankt voor de link. Goede kaart. Had ik natuurlijk zelf moeten verzinnen. Ziet er goed uit en er ligt ook al wat sneeuw.

In het algemeen verhaaltje over damuls, staat dat de pistes niet zo goed vlak gehouden worden.
iemand met ervaring hierover ?

Pistes worden net zo goed geprepareerd als elders, maar zeker op mooie dagen en in het weekend gaan er op bepaalde verbindingsstukken heel veel skiërs overheen en dan wordt het rommelig. Als je als skiër een beetje creatief bent kom je er wel langs. Overdag is het eigenlijk geen probleem, alleen na 15 uur van Damüls richting Mellau.

Of in Damüls naar de parkeerplaats over de blauwe 1. Maar over het algemeen is er prima te skiën en is het idd niet beter of slechter dan ergens anders.

Of in Damüls naar de parkeerplaats over de blauwe 1.

Dat was idd veel erger dan de verbindingspiste. Die is bovenaan wat gladgeschraapt en er staan veel mensen op het smalle stuk na de tunnel wat navigeren wat lastiger maakt, maar is verder prima te doen.
Overigens is dat zwarte stuk eerder donkerrood.

Als je het echt niet aandurft, kan je ook vanaf de Wannenkopf het eitje naar beneden nemen…en dan nog het eitje naar Mellau terug.
Eigenlijk kan je als beginner beter aan de Damüls-kant zitten…

dank voor jullie reactie!

“vroeger” vond ik het eerste stuk omlaag, dus ver voor het tunneltje, behoorlijk klote om te doen: smal en flink uitgeschraapt. Kwestie van tunnelvisie want tegenwoordig ski ik er zo doorheen.
Voor beginners is het handiger om 1 kant te kiezen en daar te blijven. Aan de kant van Mellau liggen een paar mooie afdalingen, ook al staan ze op de kaart als rood, ze zijn gewoon lekker om te doen. De kant van Damuls is naar mijn gevoel net wat pittiger, mooiste afdalingen liggen hogerop en zijn alleen via ski-routes te bereiken. Niet al te moeilijk, maar als beginner blijf je daar wellicht snel aangewezen op de Uga afdaling die in de middag erg kapot geskied is. Of je maakt uiteraard de mooie tocht langs het kerkje, prachtige route, mooi uitzicht, echt genieten!

*bericht bewerkt door moderator op 31 okt 2015 22:31

Plaats een reactie