Sneeuw in oktober?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

Hopelijk val ik jullie niet lastig met alweer een vraag over sneeuw in oktober hahah! Ik heb eerder al is gevraagd over de sneeuw in Oostenrijk in deze periode maar nu dus een vraag over Frankrijk, dit omdat skiën in Frankrijk een stuk goedkoper is! Dus: ligt er tussen 11 en 18 oktober meestal al sneeuw in Les 2 Alpes in Frankrijk of kun je hiervoor echt beter naar Oostenrijk gaan?

Alvast bedankt,
Danique

Vast wel, mijn dochter heeft er jaren geleden in de zomervakantie geboard :)

Dienten Die Alte schule

@xdaniqued Ga er niet vanuit dat je dan lekker kunt skiën in les 2 Alpes. De gletsjer is die periode gesloten voor publiek, en buiten dat is de reis vanuit Nederland voor deze gletsjer erg lang. Alhoewel ik me enorm vermaak elk jaar in de herfst zou ik er nooit voor vanuit Nederland naar Frankrijk rijden. Oostenrijk heeft het qua gletsjergebieden veel beter voor elkaar.

Click. Click. Peace

@Rogier , bedankt! Ik denk dat het dan toch Oostenrijk wordt hahah! Nog tips qua welk gebied? :)

Hintertux is vaak de gletsjer waar je de meeste verschillende meters kan maken ?

@Jurian maar ik ski nog niet zo lang, en heb gehoord dat Hintertux, zeker in die tijd van het jaar, meer voor gevorderden is?

Tjah, als je beetje van een rode piste kan afkomen is het prima. Blauwe pistes zijn er ook maar moeilijker te bereiken.

Dus dan is misschien een andere gletsjer beter.
Pak dan de gletsjer die het makkelijktst aan te rijden is.

Neutraal bekeken hebben Sölden, Stubai en Kaunertal de meeste/best bereikbare blauwe pistes in oktober.

❄️

Plaats een reactie