Ervaringen met les deux alpes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Deux Alpes

Wij zijn een groep jongeren 22-28jaar die dit jaar 23jan-30jan naar les deux alpes gaan,
Omdat hier op het forum blijkbaar weinig mensen naar les deux alpes gaan en er weinig info en tip rondgaan had deze graag hier eens gevraagd.

Onze chalet bevind zich ter hoogte van de lift ‘petite aquille’
We zijn gemend met net iets meer boarders dan skiërs en we zijn altijd op de piste vinden vanaf de liften opengaan tot ze sluiten…

Zijn er tips voor de apresski op de berg, om 's avonds nog eens te stappen, een goed restaurant om 's avonds iets eten, pistes die we zeker moeten gedaan hebben, de mogelijkheid om een dag te skieen in Alpe D’huez en als dit de moeite is om te verplaatsen voor 1dag…

Alle tips zijn welkom

Ah, daar heb ik al een tijd geleden ook een weekje doorgebracht. Je zit nogal aan de rand van het dorp, maar wel mooi bij de doorsteek naar de Vallée Blanche.
Voor de restaurants heb ik niet zo veel tips. Er is keuze genoeg aan de hoofdstraat, op tien minuten tot een kwartier wandelen. Daar zitten ook diverse barretjes. Bezoekje aan pub Windsor kan best leuk zijn. Verder heb je boven bij L2A 1800 De Prins van Oranje zitten, het Hollandse café. Kan best grappig zijn…

Om richting jullie huis te komen zit je als boarder niet ideaal, want je bent nog altijd genoodzaakt om via het traditionele groene pad die kant op te gaan. Tempo houden of lopen dus. Bij verse/goede sneeuw is het trouwens erg leuk om aan de overkant op de Vallée Blanche te cruisen. Dit wordt gepromoot als het kindergebied en heeft veel relaxte pistes met een prima helling om op te boarden.
Of je voor een dagje naar Alpe d’Huez moet willen gaan blijft de vraag; L2A biedt voldoende variatie. Alleen als je nog meer brede cruisebanen wil heeft het zin. En een paar aardige afdalingen richting Oz-en-Oisans en Vaujany. Maar wil je lengte, ga dan zo hoog mogelijk de gletscher op en vlieg in één keer naar het dorp (L2A). Let wel, je zit met een ‘vervelend’ verbindingspad waarbij je echt snelheid moet houden. Lopen is daar eigenlijk onvermijdelijk als snowboarder (vanwege de drukte).

Les deux alpes is een leuk gebied. Op de piste zit bij 2600m de Pano bar (naast de grote 75 persoons gondel lift).
Daar kan je leuk apres skiën en hebben ze ook wel eens happy hours. Aanradertje!
In het dorp (1650m) liggen een hoop barretjes zoals Smithys en de Yeti bar. Ook heb je er een discotheek (l’avelanche). Genoeg te beleven. Ook qua restaurants.

Naast de zwarte piste en het groene pad ligt er sinds dit jaar ook een blauwe dal afdaling.
Het skigebied is verder variërend. Een dag alpe d’huez is natuurlijk altijd leuk voor de afwisseling. Dat is ook een leuk gebied (ongeveer 40min rijden). En volgens mij kun je met je skipas daar 1 dag gebruik van maken (en andersom), maar dit moet je heel even dubbelchecken.

Work less || Board more

Wij gaan er dezelfde week heen. Ik ben al vele malen in Les Deux Alpes geweest en het bevalt goed. Wij gaan nu met 13 man. Panobar op de piste is een aanrader. Sluit wel als de piste dichtgaat. Daarnaast zijn er diverse andere tenten.

Wie weet tot dan.

De panobar is vet maar neem een dikke portemonnee mee want voor de prijs van een biertje koop je beneden een heel krat… Maar dan heb je wel een dik feest met dj, toen ik er was de hele week dikke techno beats en echt een houseparty achtig sfeertje in de sneeuw. Ga niet boarden naar beneden na de panobar, in ieder geval niet met drank op, maar neem de lift. In het dorp leuke barretjes en ook nachtclub maar die heb ik niet gezien. Sommige apres ski zijn 17 u nog niet eens open, dat vond ik wel apart.

Leuk gebied, vet funpark dat groene pad wat hierboven genoemd wordt is kut dus zorg dat je die overslaat. Zwarte piste of lift pakken dan…

🏂

Wel wat tegenstelling in enkele reacties. Er is inderdaad nu een blauwe afdaling naar het dorp waar je voorheen groen of zwart moest nemen.

Hen48

1 keer geweest, in de tijd dat ik nog op een board zat ;-), nooit meer.
Heb meer op platte verbindings stukken gestaan dan iets anders.

Ik ben vorig jaar geweest (in maart, heerlijke condities gehad), nu het is een heel mooi gebied en biedt meer dan variatie genoeg, wij zijn daar gebleven ipv ene dagje adh te doen.
De pano-bar is de moeite, feestje op de berg, bij sluiten van de pistes snel nog 1 of 2 drinken en dan de piste af.

*bericht bewerkt door moderator op 30 nov 2015 16:57

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

En nog een tip, als je naar l2a 1800 gaat, daar zit een lekker restaurantje, italiaans. als je voor de skiverhuur staat, is het links denk ik het tweede.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

bedankt voor tips allemaal,
Is het doenbaar om te voet te gaan 's avonds naar het dorp of zitten we toch te ver af?

En hierboven werd de verwijzing gemaakt naar de prijs van een pint in de pano bar, hoeveel € moet ik dan wel voorzien voor een pilsje? Eten en drinken is altijd duurder op skiverlof, dit weten we en is altijd zo ;)

bedankt voor tips allemaal,
Is het doenbaar om te voet te gaan 's avonds naar het dorp of zitten we toch te ver af?

En hierboven werd de verwijzing gemaakt naar de prijs van een pint in de pano bar, hoeveel € moet ik dan wel voorzien voor een pilsje? Eten en drinken is altijd duurder op skiverlof, dit weten we en is altijd zo ;)

maximdesmet op 1 dec 2015 09:40

5 Jaar geleden was dit 2,5 euro tijdens het happy hour in de Pano Bar. Al de andere uren het dubbele.

Edit: Prins van Oranje en L’avalanche liggen in 1800, niet onbereikbaar te voet maar toch een kwartier stappen vanuit het dorp. Je zou een plastic zak kunnen meenemen en in het teruggaan over de piste tot in 1600 glijden :)

We zijn niet van plan om 's avonds nog te uit gaan en daarvoor de auto te nemen. Dus graag had ik geweten wat voor ons doenbaar is om 's avonds nog te voet te bereiken, en of er andere opties zijn

Maar dat is ook het belangrijkste, want we gaan in eerste instantie om te skieen of te boarden ;)

Free shuttle service!!!

http://www.deprinsvanoranje.nl/index.asp?PID=1&LIID=1432…

vuegoguan op 2 dec 2015 13:12

Thx voor de tip !

… Maar wil je lengte, ga dan zo hoog mogelijk de gletscher op en vlieg in één keer naar het dorp (L2A). Let wel, je zit met een ‘vervelend’ verbindingspad waarbij je echt snelheid moet houden. Lopen is daar eigenlijk onvermijdelijk als snowboarder (vanwege de drukte).

Bennie op 30 nov 2015 10:29

Naar het dorp, en dan nog iets verder door naar Mont de Lans op 1300m. Dan heb je een afdaling met een hoogteverschil van ruim 2100m. Laat maar eens horen of je 'm sneller dan mijn 13 minuten weet te doen :)

… Maar wil je lengte, ga dan zo hoog mogelijk de gletscher op en vlieg in één keer naar het dorp (L2A). Let wel, je zit met een ‘vervelend’ verbindingspad waarbij je echt snelheid moet houden. Lopen is daar eigenlijk onvermijdelijk als snowboarder (vanwege de drukte).

Bennie op 30 nov 2015 10:29

Naar het dorp, en dan nog iets verder door naar Mont de Lans op 1300m. Dan heb je een afdaling met een hoogteverschil van ruim 2100m. Laat maar eens horen of je 'm sneller dan mijn 13 minuten weet te doen :)

KarelJansma op 2 dec 2015 14:36

welke route neem je dan exact voor die 13min, wil het wel eens proberen… want als ik op de kaart kijk zie ik een paar groene stukken, en lijken mij nie bevorderlijk voor een snelle tijd…

13 minuten? Dan was het wel heel rustig want man, dan ga je hard. Ik heb het in 22 minuten op het snowboard gedaan. Wel een aantal schuivers gemaakt waarmee ik tijd verloor.

Vanaf de top van het gletschertreintje. Misschien was jij nog een sleepliftje hoger?

Welke pistes precies weet ik niet, behalve dan dat dat groene pad niet te vermijden is (jandri 2). Buiten dat kun je hard hoor, mits het niet te druk is.

Het was inderdaad rustig, het scheelt een hoop of je dat pad en de zwarte piste (valentin) het dorp in voor je alleen hebt.

L’avalanche ligt niet op 1800m maar in het dorp op 1650m.
Prins van Oranje weet ik niet zeker of die nog bestaat? L’opera discotheek is ook weg op 1800m volgens mij.
Voor het stappen moet je tegenwoordig meer in het lagere gedeelte zijn.

En er is dus naast de groene en zwarte piste richting het dorp sinds komend seizoen ook een blauwe piste.
Gaat nu nieuw open. Filmpje ervan staat op de L2A Facebook pagina volgens mij.

Biertje in Pano bar is inderdaad wel zo’n 5 a 6 euro, wel best groot glas. En er was idd wel vaker happy hour!

Work less || Board more
Work less || Board more

Ben geen boarder maar denk dat je qua pistes eigenlijk de leukste nog zult vinden rond La Fee en in de Vallee Blanche. Wil je helemaal naar boven dan biedt de Signal lift toegang tot de leukste piste(s).
De Diable is ook leuk, maar dan kom je niet in 1 keer terug, daarvoor zit je te veel aan de rand van het dorp.

Eigenlijk zijn alleen de rode en zwarte pistes leuk. Op groen sta je stil en blauw zou in Zwitserland ook groen zijn, zeg maar. In die zin valt L2A best wel tegen, als je eerst lekker bent gemaakt met het aantal pistekilometers.

Als je in de gelegenheid bent qua vervoer, dan is een uitstapje naar Alpe d’Huez maar eigenlijk nog veel meer Serre Chevalier aan te bevelen. Check voor dat laatste wel even dat de Lautaret open is en wees geinformeerd over de situatie rond de weg langs het lac du Chambon.

Stappen: Beste in 1650. Op de piste kan je uit je dak (en budget) gaan in de Pano bar. Een Hollandse kroeg zou ik persoonlijk per definitie mijden, je bent immers in het buitenland.

Veel leuke restaurantjes aan de hoofdstraat, check tripadvisor voor de gewenste prijsklasse, stijl en beoordelingen.

Stappen: Beste in 1650. Op de piste kan je uit je dak (en budget) gaan in de Pano bar. Een Hollandse kroeg zou ik persoonlijk per definitie mijden, je bent immers in het buitenland.
[/post]

Als belgen vermijden we sowieso al pubs die Hollands getint zijn :)

Jaren geleden hier geweest, wij verbleven toen in Aquille lodge. Ligt volgens mij in dezelfde hoek, waar jullie gaan zitten. In het naastgelegen café zat iedere dag man/vrouw of 40, was altijd gezellig. Prijzen waren niet te gek, daarnaast tussen 4 en 5 happy hour. Zeker geen vette après ski bar, maar ik heb mezelf daar goed vermaakt zeker voor Franse begrippen.

Veel plezier!

Where would we be without the après ski?

En bittergarnituur!

Where would we be without the après ski?

Drie jaar gelden in Les2Alpes geweest. Fantastische week gehad. Verbleef in een appartement op 1650. Leuke omgeving. Kijk eens in de Engelse pub/ sportcafe tegenover het busstation aan het plein.
Eerst lekker eten en championsleague kijken en later gaat de muziek aan.

De ‘Oranje’ Prins zit op 1800 mrt hoogte. Goed bereikbaar met de bus en 's avonds terug met de taxi. Het barpersoneel kan zo een taxi regelen.

Succes in het gebied! Neem ook eens de ondergrondse trein naar de Top!
Last but not least de Pano! Vergeet de prijs van een biertje en gewoon drinken! Je hebt vakantie! Geniet!

Rock

Drie jaar gelden in Les2Alpes geweest. Fantastische week gehad. Verbleef in een appartement op 1650. Leuke omgeving. Kijk eens in de Engelse pub/ sportcafe tegenover het busstation aan het plein.
Eerst lekker eten en championsleague kijken en later gaat de muziek aan.

De ‘Oranje’ Prins zit op 1800 mrt hoogte. Goed bereikbaar met de bus en 's avonds terug met de taxi. Het barpersoneel kan zo een taxi regelen.

Succes in het gebied! Neem ook eens de ondergrondse trein naar de Top!
Last but not least de Pano! Vergeet de prijs van een biertje en gewoon drinken! Je hebt vakantie! Geniet!

PanoPrins op 5 jan 2016 21:24

Gelet op jouw Nickname vind ik dit aardig veel op reclame lijken.

Vroeger had je boven in L2A de Prins van Oranje, O’Brians, Veronica snowcafé (heel mooie avonden gehad), le monde, l’Opéra… Volgens mij bestaat nu nog enkel de prins van oranje.

Voor de ski-ervaring moet je er zeker niet naartoe gaan.

Ja kan me voorstellen. Heb account net aangemaakt om te kunnen reageren. Is geen reclame.
Heb in L2a een goede skiervaring gehad maar idd niet zo goed als in bijv. Portes du Soleil Morzine Avoriaz.

Rock

Plaats een reactie