Skilessen in het Nederlands

Dit onderwerp gaat over de bestemming Disentis 3000

Kan mij iemand vertellen of er ook nederlandse skileraren werken in Disentis?
Zou graag onze dochter van 4 jaar naar de skischool willen sturen.
Het zou fijn zijn als er ook nederlands-talige leraar/essen zijn.

Alvast bedankt voor de reactie.

Ik weet het niet, want ik heb geen ervaring met Disentis. Maar staar je er niet op blind, als het gebied verder voldoet aan al jullie eisen en genoeg kindvriendelijk is zou ik ervoor gaan. De meeste leraren verzorgen erg leuke lessen voor kinderen en de kinderen op die leeftijd snappen het toch wel. Die doen keurig na wat de leraar doet en begrijpen onbewust wat hij of zij bedoelt. Raar maar waar.

to ski or not to ski, thats no question

Geen gekke vraag om aan een skischool te stellen.
Ik heb zelf les gegeven in Wengen, ik mocht daar werken mede omdat ik Nederlands spreek.
Een beetje skischool doet zeker zijn best om een leraar te bieden die zeer goed de taal kan spreken van de leerling. Voor prive lessen mag je die eis absoluut stellen!

18 jaar geleden had ik daar een Vlaamse lerares, maar die zal er vast niet meer zijn :P (wie weet wel, was een vrouw van en ze was toen nog jong.). Ik heb daarna altijd les gehad van Zwitserse skileraren en dat ging eigenlijk heel goed! Vooral op die leeftijd is het gewoon nadoen en veel non-verbaal. Maar ik kan me voorstellen dat het een fijne gedachte is, inderdaad even contact opnemen met de skischool.

Serfaus

Hoi Gast240,

zelf ben ik een seizoen skileraar geweest in Oostenrijk, en daar heb ik leerlingen vanuit alle landen gehad. Zoals Simon ook al heeft gezegd hebben de kinderen er bijna geen erg in. Ze pikken dit inderdaad makkelijk op door na te doen, zeker als ze nog jong zijn.
Als het jou een fijn gevoel geeft dat de leraar(es) nederlands spreekt zou ik wel even een mailtje sturen of bellen.

Plaats een reactie