16/05/2015 Engelberg Titlis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Engelberg

Tijdens het hemelvaartweekend gingen mijn ouders en ik een paar dagen naar het Zwarte Woud. Het weer was niet zo best… Na eerder in de week meer dan 30 °C, daalde de temperatuur gestaag naar 4 °C op vrijdag. Veel heftig onweer, hagel, wind en regen schrikten de omgeving regelmatig op. Op de hoogste toppen van de heuvels viel zelfs sneeuw.
Op zaterdag zou het weer wat opklaren. Een dagje naar de Alpen stond niets meer in de weg. Het stadje Engelberg was de bestemming.

Website
http://www.titlis.ch/de

Weer
Zonnig. Rond de middag even wat meer bewolking.
In het dal werd het uiteindelijk zo’n 13 °C.
Op de berg temperaturen rond het vriespunt.
Het voelde erg warm aan door het ontbreken van wind.

Sneeuw
Enkele centimeters in het dal.
Stand: ± 0,5 m
Titlis: tot 3,5 m

Tot 40 cm verse sneeuw!:D

Pisteplan

null

Geopende liften & pistes
Alle liften boven Trübsee (1800 m) waren geopend, behalve in het Jochpassgedeelte. Daar was het seizoen al sinds eind april voorbij.
De Rindertitlis-afdaling tot aan Trübsee bleek achteraf niet officieel geopend, maar daar keek bijna niemand naar. Officieel kon tot aan het dalstation van de 4-persoonsstoeltjeslift Laubersgrat worden afgedaald via de rode piste 2 Stand - Rindertitlis.

Beste piste
De rode Ice Flyer-piste lag er super bij. Weinig mensen gingen hier naar beneden, doordat de piste niet direct bereikbaar is vanaf het bergstation van de Ice Flyer-lift. Bovendien loopt deze zespersoonsstoeltjeslift best traag door al de wandelaars die er gebruik van maken.

Wachttijden
Bij de skiliften geen.

Op de hoofdas wel door de wandeltoeristen:
-> Vanuit het dal:
Gondelbaan Engelberg-Gerschnialp-Trübsee: 8 gondels.
Pendelbaan Trübsee-Stand: een geschatte 2 of 3 cabines. Wij namen de 2-persoonsstoeltjeslift Rindertitlis zonder wachttijden.
Titlis Rotair: twee rijen: 2 cabines als je instapte vanuit Stand. 3 of 4 cabines als je van de pendelbaan Trübsee-Stand kwam.

-> Vanaf de berg:
Titlis Rotair: 2 cabines.
Pendelbaan Trübsee-Stand: 1 cabine.
Gondelbaan Engelberg-Gerschnialp-Trübsee: 2 gondels omdat we de kudde uit de grote cabine voorbijstaken.

Prijzen
Dagskipas: 62 CHF.

Retourtje Engelberg-Titlis voor wandelaars: 89 CHF!!!
Retourtje 6-persoonsstoeltjeslift Ice Flyer: 12 CHF!!!

Met euro’s kon worden betaald. Er werd 1:1 gerekend. Als gewone wandeltoerist ben je hier 101 CHF oftewel € 101 kwijt per persoon!!!

Ga dus naar hier als wintersporter en neem de liften zo vaak als je wilt. Doe je wandelschoenen desnoods in je tas.

Foto’s
Om de 4 of 5 jaar rijden we vanuit het Zwarte Woud naar Engelberg als daguitstap. Na een rit van 3 uur ben je er al. Goed te doen dus! Ik vraag me wel af hoe mij ouders het altijd hebben kunnen bekostigen, zulke prijzen! Wij zijn met 4… € 404… Gelukkig voor mijn ouders was het vroeger allemaal iets minder duur en kregen we kinderkorting. Nu moet ik het zelf betalen… :(
Skiën hebben we echter nog nooit gedaan op de Titlis! Telkens was ik te jong, was het te slecht weer met te veel sneeuw, lag er te weinig sneeuw, waren we het gewoonweg vergeten… Vandaag kwam daar dan eindelijk verandering in! Volgens de medewerkers moesten de liften op deze zaterdag openen.

Bewolking overheerste tot aan Stans. Daarna brak de lucht open en zagen we de prachtige friswitte alpentoppen.
Hier nog in de lente in het Engelberger Tal, met de witte Graustock in de verte:

null

In Engelberg op 1000 meter hoogte lag plots een sneeuwlaag van enkele centimeters! De groene bomen verraadden het eigenlijke seizoen:

null

Vroeg opstaan loont! Een lege parkeerplaats:

null

De rechterlift moesten we nemen. Links wordt een nieuwe gondel gebouwd voor het aankomend seizoen!

null

Pfff mijn skischoenen vergeten in de pakken… Huren dus! Al snel stroomden de eerste Aziatische reisgroepen binnen in het al minstens 22 jaar onveranderde dalstation:

null

Eenmaal in de 6-MGD Engelberg-Gerschnialp stegen we boven een winters Engelberg en de Eugenisee uit:

null

We zaten met enkele Chinezen in de gondel. Uiteindelijk transformeerden we in fotomodellen;)
Ondertussen zweefden we verder langs Gerschnialp:

null

Steil omhoog gaat deze gondelbaan van Von Roll uit 1984 richting de Trübsee. Na 31 jaar service zal 24 augustus 2015 de laatste dag zijn voor deze baan.
Vanaf 12 december 2015 zal een nieuwe gondelbaan de wintersporters naar boven brengen. De liftpalen waren enkele dagen terug al geplaatst:

null

Bij Trübsee op 1800 meter hoogte moet je overstappen. De reis wordt voor de toeristen vervolgd per pendelbaan. Eerst ga je gezellig met z’n allen in een normale lift. Het was een Aziatisch onderonsje:

null

Als wintersporter kon je beter naar de 2-persoonsstoeltjeslift Rindertitlis gaan. Door de bouwwerkzaamheden was het wel een beetje zoeken naar een doorgang. Uiteindelijk waren we dan toch nog buiten gekomen, midden op de bouwplaats:

null

null

^ 6-MGD Engelberg-Gerschnialp-Trübsee. De nieuwe gondelbaan zal het middelstation Gerschnialp overslaan. Bij de Trübsee zal straks het middelstation komen, om te eindigen bij Stand op 2428 meter hoogte.

De Aziatische toeristen staan vol verwachting te wachten op de cabine. Lang wachten en vervolgens lekker met 80 mensen in zo’n kleine ruimte worden gepropt. Pendelbanen zijn niet mijn ding…

null

De 2-CLF Rindertitlis is de betere optie! Geen wachtrij, lekker vrij en met 2 in een zonnig stoeltje oh zo blij:D

null

null

null

^ Terugblik op de bouwplaats.

null

null

^ De rode 2 ziet er goed uit!

null

^ Bergstation. Rechtsboven zijn de gletsjer en de Titlis Rotair al te zien!

De klim wordt verdergezet met de 4-CLDB Laubersgrat:

null

null

null

^ Hier ergens liggen normaal gezien de zwarte pistes 3 en 4. Nu zijn ze officieel al gesloten, dus off-pisteterrein.

Bergstation Laubersgrat en de gesloten zwarte pistes:

null

Station Stand met de hijskraan voor het bergstation van de nieuwe gondelbaan:

null

Zoom naar het bergstation van de gesloten Jochstock Xpress in het deelgebied Jochpass:

null

null

^ Mijn eerste blik op de skiroute Rotegg veroorzaakte gemixte gevoelens: Ziet er prachtig uit maar wow wat steil!

Tijd voor de rode piste 2 Stand - Rindertitlis:

null

null

^ Best steil! De sneeuw was al wat los en zwaar…

null

^ Links de 4-persoonsstoeltjeslift Laubersgrat, rechts de pendelbaan Trübsee-Stand. De rode piste 2 lijkt als een rivier de berg af te stromen. Echt prachtig!

Tegen de middag begonnen wolkenvelden zich uit te strekken over de Trübsee:

null

De rode piste 2 was tot aan het dalstation van de 4-CLDB Laubersgrat geprepareerd. Het onderste deel was ondanks een eerdere aankondiging gesloten. Velen negeerden het echter, net als ik:

null

null

null

^ De piste was leuk met minstens 20 cm verse sneeuw.

null

^ Engelberg en linksonder het deelgebied Gerschnialp ver en steil onder mij. Gevaarlijk terrein hier!

Daar gaat weer een lading busreizigers naar boven:

null

De zon verdween achter de wolken en een stoeltje:

null

De rode 2 mondt uit op de bouwplaats. Waarschijnlijk is dat één van de redenen waarom deze afdaling officieel gesloten is gebleven:

null

Ter plekke niet gezien, maar nu thuis achteraf pas gespot op de foto’s: De ex-sleeplift Bitzistock op de bergflank boven Trübsee:

null

De Trübsee-Hopper brengt wintersporters naar de overkant van de Trübsee richting Jochpass en terug. De lift heeft een speciaal middelstation:

null

Genoeg bedrijvigheid op de bouwplaats: De sneeuw werd bijna onder mijn ski’s weggehaald!

null

Het gevecht tegen de wolken verloor de zon uiteindelijk. Prachtige lichtspellen waren het resultaat. Het werd echter wel koud in de trage tweepersoonsstoeltjeslift Rindertitlis! Snel hoger en zonniger terrein opzoeken!

null

null

Helaas kom je enkel via de Titlis Rotair op de gletsjer:

null

^ Skihütte Stand met links de skiroute Rotegg en rechts de Titlis Rotair.

Lekker druk weer! Gelukkig was de rij voor de skiërs die van buiten kwamen niet zo lang. De mensen die via de andere pendelbaan in Stand kwamen moesten langer wachten:

null

Sinds 15 november 2014 hangen twee nieuwe cabines aan de kabel. In tegenstelling tot de voorgangers draait nu heel de cabine 360° in plaats van enkel de vloer:

null

Eenmaal boven was het even schrikken. Overal liepen mensen, vooral Aziatische. Ik heb me laten vertellen dat de Titlis met name onder de Indiase mensen populair is. Verschillende scènes uit Bollywoodfilms zouden hier zijn opgenomen. Een standy van personages uit een dergelijke film stond bijvoorbeeld buiten op het uitzichtterras om mee op de foto te gaan.
Ziehier het bergstation van de Titlis Rotair. Verschillende faciliteiten bevinden zich in dit station, zoals winkels, restaurants, de toegang tot de gletsjergrot etc.:

null

Achter ligt de eigenlijke Titlis van 3238 meter hoog:

null

^ Gevraagd en ongevraagd werd je als wintersporter regelmatig vastgelegd op de foto.

De Ice Flyer laat de bezoekers vliegen over het ijs. What’s in the name? Een mooie piste ligt naast de stoeltjeslift. De hellingsgraad is super, de sneeuwkwaliteit was goed en ze is best breed… Een klein minpuntje: Ze eindigt in een vrij vlak pad:

null

^ Bergstation 6-CLDB Ice Flyer met daarachter de Titlis.

null

null

^ Prachtig! De piste komt uit bij het dalstation naast de Rotstöckli.

null

null

Ook al wandeltoeristen aan het dalstation van de Ice Flyer! Ze gaan naar de sneeuwspeeltuin linksonder op de gletsjer:

null

Geen poortjes. Waarschijnlijk vanwege al de wandelaars. Je moet zowat een minuut wachten tot je stoeltje er is… Lekker traag:

null

Met de 6-persoonsstoeltjeslift Ice Flyer vliegen over het ijs:

null

null

null

null

^ Een wijds uitzicht over de Steinberg gletsjer heb je. Schijnbaar is het een mekka voor de waaghalzen. Niet voor mij dus!

De rustige rit in de zon gaat toch vrij snel hoor!
Naast het bergstation hangt een brug over de afgrond: de Titlis Cliff Walk.

null

^ De schitterende hoge berg op de achtergrond is de 3417 meter hoge Fleckistock. Moeder Natuur heeft hier goed haar best gedaan!

null

^ Titlis Cliff Walk.

De zon was sterk, zéér sterk! Een zonkracht 11 brandde op de bezoekers. Enkele mensen liepen zelfs rond met een paraplu of een totaal ingepakt gezicht… Achteraf gezien had ik beter ook wat meer voorzorgsmaatregelen genomen…

null

Een beetje indruk maken op de Aziaten buiten de piste:

null

null

Via deze Skiweg Stotzig Egg bovenlangs de Ice Flyer gaan we richting de Titlisgletscher. Daar is de Gletscherlift te vinden:

null

null

^ Echt overal in het skigebied heb je een wijds uitzicht.

null

null

^ Linksaf ga je terug naar de Ice Flyer-stoeltjeslift. Als je bang bent van de ietwat steilere Ice Flyer-piste, kun je deze skiweg dus gebruiken als ontwijkroute.

Wauw! Een prachtig uitzicht, twee mooie steile pistes en een goede sneeuwkwaliteit… Rondom de Gletscherlift haal je je hart op:

null

null

null

null

^ De Rennpiste was vandaag ook open voor het normaal publiek.

Even inzoomen naar beneden richting station Stand en de vierpersoonsstoeltjeslift Laubersgrat. De wolkenzee klom steeds hoger en verslond het winterskigebied:

null

Het einde van de dag naderde snel. Klaar voor de moeilijkste piste van het skigebied? Geen idee…
De Skiroute Rotegg start nog vrij vlak op de gletscherkant:

null

Maar dan… BAM! Een dikke laag ‘verse’ papsneeuw welke ondertussen aardig verspoord was. De steilheid van de skiroute was ook niet niets!

null

null

^ Ik heb het overleefd.

Dat was het dan wat betreft het skiën. Nagenieten kon nog even tijdens de lange rit in de oude gondelbaan Engelberg-Gerschnialp-Trübsee:

null

^ Het traject van de nieuwe gondelbaan is duidelijk zichtbaar.

null

^ Een van de hogere nieuwe liftpalen voor de steile klim naar de Trübsee.

null

Tussen de groene bomen in een wit landschap… Het blijft apart!

null

^ De naastgelegen pendelbaan blijft behouden en zal de enige lift zijn die vanuit Gerschnialp vertrekt richting Trübsee. De nieuwe gondelbaan zal Gerschnialp dus overslaan.

Het middelstation: Alles lijkt daar te bewegen! Je kijkt je ogen uit… Tot en met 24 augustus kun je het nog aanschouwen!

null

null

^ Een Zwitsers gondeltje!;)

De lente herovert Engelberg:

null

Het nieuwe dalstation:

null

null

Welk publiek komt hier ookalweer het meest? Echt grappig om te zien hoe dit kraampje telkens weer werd belaagd door reisgroepen:p

null

Tijd om naar huis te gaan:

null

Eerst nog even net buiten Engelberg stoppen bij een prachtige kabelbaan, welke werkt op…water! Wie bediende de lift? De enige echte @Frans !;) Later kwam hij zelf naar beneden:

null

^ De oudste en snelste kabelbaan, maar… niet voor onbevoegden!

Eindoordeel
Voor de wat meer gevorderde wintersporters is het skigebied op de Titlis zeer geschikt tijdens het voorjaar. Enkel rode pistes en skiroutes staan ter beschikking tijdens deze periode. Beginners gaan het hier dus niet bepaald naar hun zin hebben op de pistes.
Alle geluk dat het winterskigebied bij de Laubersgrat-stoeltjeslift nog geopend was. Ik kan me inbeelden dat het enkel op de gletsjer van de Titlis redelijk kan gaan vervelen. De sleeplift en pistes op de Titlisgletsjer zijn vrij kort en de Ice Flyer-stoeltjeslift is nogal traag…
Het prachtig hooggebergte, de verre zichten en de mooie gletsjerwereld maken het hier wel tot een must-see. Ze komen niet voor niets uit alle werelddelen naar hier!
Als voorjaarsskigebied is Engelberg-Titlis naar mijn mening een goede keuze, op voorwaarde dat je het een en ander aan wintersportervaring hebt!

  • Sneeuwzeker.
  • Uitzicht.
  • Gletsjer.
  • Je bent een fotomodel.
  • Nevenactiviteiten, zoals de gletsjergrot en de Cliff Walk, …
  • Uitdaging.
  • Mooie afwisselende omgeving.
  • Ligging, want snel en makkelijk te bereiken.
  • Prijs.
  • Drukte door wandeltoeristen met andere gebruiken.
  • Pendelbanen.
  • Korte pistes op de gletsjer.
  • Trage Ice Flyer.
  • Vanaf het bergstation van de Ice Flyer enkele meters omhoog klimmen en langlaufen doorheen de mensenmassa’s om bij de piste te komen.
  • Nog maar open tot en met de Tweede Pinkstedag, 25 mei.

Bedankt voor het lezen!

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 14:17

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Zooo dat ziet er goed uit! Lijkt me een mooi gebied om eens te gaan skiën.

  • Je bent een fotomodel.
    lol

Mooi verslag ! Ziet er echt tof uit daar, jammer dat ik niet mee was hehe
Maaruh… waarom heb je niet verteld dat je uitgelachen werd door 2 skiërs met brede latten op die skiroute ? :)

Gang is alles

Nice verslag. Goed smeren is van belang. Zelfs met UV 30 kleurde ik goed.

May the ski force be with you !!

Heerlijk Jan! Je hebt weer een mooie skidag erbij :)

Eindelijk ook een goed beeld van het skigebied gekregen. Als alleen de gletsjer geopend is, lijkt het me inderdaad ook wat klein, maar die pistes bij de gletsjersleeplift zien er wel erg interessant uit!

heerlijke natuur en mooi gebiedje! jammer van al die toeristen :(

Het middelstation: Alles lijkt daar te bewegen! Je kijkt je ogen uit… Tot en met 24 augustus kun je het nog aanschouwen!

moet je in wagrain zijn :p bij het dal- en bergstation van de Grafenbergbahn draait ook werkelijk álles, prachtig :D

Certified ski-boy, glijbewijs

@joepiedepoepie Idd en niet eens zo ver rijden! Zeker de moeite waard:)
Vergeet trouwens niet dat Engelberg aan de andere kant ook nog een skigebied heeft… 's Winters genoeg te doen hier lijkt me:)
http://www.brunni.ch/

null

@Jesper Dankje!
Jammer inderdaad:(
Héééé sssttt! Dankjewel voor de aanvulling Jesper… ;)
@CJAHulskamp Bedankt!:)
Ja… 's Morgens het meeste dun ingesmeerd, 's middags mijn neus en wangen snel maar dik.
's Avonds schrok ik van mijn spiegelbeeld! Vuurrood met op de kaken en in mijn neushoeken zelfs blaren:o Nu lijk ik net een beer met mijn witte wangen en neus op een rood/bruin gezicht:p

Naast waarschuwen voor lawines mogen ze hier op deze site ook eens wat meer waarschuwen voor de zon;)
@HenriS Ja thnx was idd erg mooi!:)
Zeker! Mooie pistes!:D Ik wil hier nog wel eens terug naartoe in de winter:) Lijkt me voor de rest ook erg mooi daar… Ga je mee?:p
@Jorian Zeker! Ja, die toeristen in de volgepropte pendelbanen… Pfff ;)
Haha dankje voor de tip:p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Nou @SnowJan dat lijkt me ook, daar ga ik zeker eens naar kijken!

Mooi hoor jan!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@joepiedepoepie Super!:D
@ThijsMeeusen Dankje!:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Naast de daguitstap naar Engelberg hebben we natuurlijk nog vele andere dingen gedaan. Hier een kleine selectie uit activiteiten die misschien ook wel interessant zijn om te vermelden:

In Kehl aan de Rijn vond tijdens het lang hemelvaartweekend een voorjaarsmarkt plaats. Het was een typisch gezellig Duits feest:

null

^ Kermisattracties zijn mijn ding;)

Even schrikken:

null

Gezelligheid!

null

De Rijn:

null

Een zeer interessante attractie in de rijke stad Baden-Baden is de kabelspoorweg ‘Merkurbergbahn’. Dit treintje bestaat al sinds 1913! Wij waren hier nog nooit eerder geweest.

null

Dalstation net buiten Baden-Baden:

null

null

null

null

null

null

null

Boven op de Merkurberg van 668 meter hoog staat een uitzichttoren:

null

null

^ Prachtig uitzicht!

Alpin coasters hebben we ook uitgetest!
Bij het skigebied Mehliskopf staat een baan welke het afgelopen jaar is verlengd tot 1300 meter lang. Een rit kost € 4,10. Ik moest als student maar € 3,50 betalen:

null

null

null

Na de verlenging is de baan een stuk aantrekkelijker geworden. Het nieuwe bovenste stuk met de spiraal is het beste stuk van de rit. De rest is wat rustiger.
Website
http://www.mehliskopf.de/bob_beschreibung.asp

Bij het dorpje Gutach is er ook een te vinden. Voor € 2,50 mag je een ritje maken:

null

null

null

null

Deze 1150 meter lange baan is erg afwisselend met vele bochten. Bij nattigheid schijn je een stuk sneller te kunnen gaan. Dat heb ik zeker ondervonden! Vaak moest er hard worden geremd om niet uit het karretje te worden gelanceerd! Op het eind staat een flitspaal met snelheidsmeting: Ik ging rond de 55 km/u. Twee kindjes in een karretje gingen zelfs rond de 65 km/u!
Website:
http://www.sommerrodelbahn-gutach.de/

Cultuur snuiven hoort er ook bij, zoals hier in het stadje Gengenbach:

null

De Freiburger Frühjahrsmess’ wilde ik niet missen:

null

null

null

Voor de rest is het Zwarte Woud natuurlijk uitermate geschikt voor heerlijke wandelingen:

null

Nogmaals bedankt voor het lezen en tot de volgende!:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Ziet er goed uit!

Ondanks dat het op dit forum in hoofdzaak om wintersport zou moeten gaan, vind ik het persoonlijk altijd wel leuk :-) als mensen ook over andere vakantieactiviteiten schrijven. Jij doet dat altijd leuk @SnowJan !

@joepiedepoepie Dankje! Ik hoop mensen een beetje te inspireren en te laten zien dat combivakanties best leuk kunnen zijn, zeker buiten het winterseizoen:) Misschien denkt iemand nu: ‘Daar moet ik ook eens heen gaan!’. Dat zou super zijn:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Vaak moest er hard worden geremd om niet uit het karretje te worden gelanceerd!

Regel 1 bij Alpincoasters / rodelbanen is toch om nooit te remmen?

Gang is alles

leuk item met zoveel foto,s,

Bij rodelbanen weet ik wel dat je uit de bocht kan vliegen en dat je als het écht nodig is, kan remmen maar ik dacht eigenlijk dat het bij alpinecoasters meer zoiets was als bij achtbanen. Gewoon gààn! Nou ja, weer wat geleerd:-)

@ruudsan Bedankt!:D
@Jesper @joepiedepoepie Ja idd bij een zomerrodelbaan kun je er uitvliegen:p Dat had ik in Duinrell vorige zomer eens haha! Heel mijn knie verbrand!xp Sindsdien ben ik iets voorzichtiger… Ook in alpin coasters… @Jesper Het klopt wat je zegt, maar hij ging echt snel hoor! Je zit wel vast met een veiligheidsriem, maar toch… Er was ook een (wrs ongegronde) angst bij mij dat dat regenscherm eraf zou vliegen:p Ik had mijn gsm in mijn hand… Alles bij elkaar een reden om nog eens terug te gaan en zonder remmen af te dalen haha!;D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

In een volgend leven wil ik ook zoveel ski-trips kunnen maken als jij! :)

Aftellen maar!

Allemaal smoesjes
@Matthieu waarom niet in dit leven ? :P

Gang is alles

@Jesper: daar heb je een punt. Ik probeer wel een paar keer per jaar te gaan maar kwavrije dagen en centjes zitten er toch niet meer trips in dan maximaal drie. En daar ben ik al heel blij mee hoor. Ik ben gewoon te laat begonnen…

Aftellen maar!

Prachtig al die alpine coasters en achtbanen. Gisteren een dag in Liseberg (Goteborg) geweest. Daar hadden ze weer een paar geweldige achtbanen. Zoals de Helix en Kanonne. Die laatste schiet je in 2.2 sec naar 75 km/h. Een mooie houten achtbaan met redelijk veel airtime. Heerlijk dag !!!

May the ski force be with you !!

Zo te zien liggen de pistes er nog beter bij dan in December (2014)
Niet de Ski schans geprobeerd?

lekker hoor! wanneer gaan we nou naar Fort Fun?

Certified ski-boy, glijbewijs

@Matthieu Hahaha! :p Je moet er wel mee kunnen leven continu platzak te zijn! ;)
@Jesper Ik hou je er aan! Jij wilde in Landgraaf niet eens in de Alpin Coaster! ;)
@CJAHulskamp Jij komt ook echt overal! :o Fantastisch! Lijkt me zo’n mooi park! :D
@An32 Phoe ja die horrordecember… Was het daar toen ook zo slecht?
Skischans? Ik weet van niks haha! :p Jij wel?
@Jorian Zeg het maar! Ik kan vanaf zondag 12 juli! ;) Hopelijk kunnen we weer met zo’n grote groep als afgelopen winter gaan:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

En 2 kg chocola gewonnen !!!

null

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp WOW HOE!? Moeten jouw kinderen btw niet naar school?;p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Met een lotterij gewonnen. Een soort bingo !!
Wij zijn vrijdagmiddag naar Goteborg gevlogen. Maandag was tweede pinksterdag. In onze streek hebben we een derde pinksterdag op dinsdag. http://www.isgeschiedenis.nl/toen/juni/derde_pinksterdag_in_…
Woensdag hadden ze studiedag en zijn we weer terug gevlogen.

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp Lekkere prijs:p Mooi gepland jullie vakantie dan zo, boffen met die Derde Pinksterdag zeg!:o

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Niet verkeerd @CJAHulskamp, goed geregeld op die school van jouw kinderen

Gang is alles

@Jorian Zeg het maar! Ik kan vanaf zondag 12 juli! ;) Hopelijk kunnen we weer met zo’n grote groep als afgelopen winter gaan:D

SnowJan op 28 mei 2015 14:35

Zoals je weet heb ik vakantie tot 2 september, dus kom maar op :D

Certified ski-boy, glijbewijs

Plaats een reactie