Huwelijksaanzoek in Engelberg?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Engelberg

Hallo,

Graag wil ik in februari mijn vriendin ten huwelijk vragen in Engelberg. Sommige zullen dit plan misschien reeds hebben zien passeren op dit forum. Nu heb ik beslist dat het gebied Engelberg wordt :)

THE PLAN: we gaan skiën, we zoeken onderweg een rustig plekje om even uit te rusten (met een mooi uitzicht), en daar vraag ik haar onverwacht ten huwelijk (zonder andere mensen in de directe omgeving).

Nu is dus mijn vraag:
Weten jullie een leuk plekje zijn? Ik ben zelf nog nooit in Engelberg geweest.

Alvast eeuwige dank !!

Flesje champagne in de rugzak erbij…

Je maakt het in ieder geval heel spannend voor alle vrouwen die dit jaar met hun partner naar Engelberg gaan!
Sorry, verder geen tips voor je. Ook als je hier geen tips krijgt voor een rustig plekje, zal je vast wel ergens komen waar je je vriendin ten huwelijk kunt vragen. Succes.

Hebben ze geen kapelletje op de berg? Stel de ring valt uit je handen 🥴

Ah, had jij eerst geen plannen om dat in Winterberg te doen? Dan is Engelberg wel een mooiere locatie… :)

Ik zou overigens de eerste dag lekker gaan skiën. Wellicht kom je DE plek vanzelf tegen of je ziet iets waar je een volgende dag het aanzoek kunt doen…

is dit misschien een idee? tijdelijk zo’n iglo af huren en ik denk dat ze wel een kaarsje en wat versiering willen aanbrengen.
http://www.heiratsantrag.ch/RomantischeIdeen/Iglu-Dorf-doc_1… en http://www.iglu-dorf.com/de/events/hochzeit-und-mehr…
En anders zou ik met de tip van @Harm mee gaan. Eerst even een dagje (of ochtend) skiën wellicht kom je dan al een mooi plekje tegen. De kans dat je echt helemaal alleen bent in een skigebied is natuurlijk ge’ring’.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

In het skigebied van Engelberg heb je aan de Trübsee een kappel. Het ligt in een vlak gedeelte, waar waarschijnlijk weinig mensen komen, behalve die er min of meer zuidelijk via de verbindingslift aan voorbij zweven. Sowieso is rond de Trübsee een mooie rustige plek in de winter. De rest van het skigebied is eerder drukker bezocht.

Tegenover het grote skigebied van Engelberg heb je op de zuidhelling het kleine skigebied Brunni. Hier heb je wat meer de rust en een prachtig uitzicht op de Titlis, Engelberg en omgeving. Hier vind je beslist een mooi rustig plekje. Ook is er hier wat afzijds een kappel als je daar belang bij hebt. Deze kan je wandelend via een weg bereiken.

De meest romantische plek (en voor touristen bereikbaar) is de Fürenalp. Het ligt niet in het skigebied, maar een stuk erbuiten, met een stuk magische natuur. Een kleine kabelbaan brengt je naar boven, vanwaar je kunt wandelen, sleeën en skitouren. En rustig een huwelijksaanzoek doen natuurlijk… ;)

*bericht bewerkt door Frans op 31 jan 2019 09:04

Zou haar wel de laatste dag vragen. Stel dat ze nee zegt, heb je toch leuke week gehad.
Succes!👍

Even bellen met je hotelier, deze weet vast een goed plekje te vinden.
Veel plezier

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Plaats een reactie