Eerste keer Tignes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar de eerste week van januari skiën naar Tignes in Frankrijk.
Wij hebben dit gebied vooral om zijn hoge locatie geboekt en hopen daardoor een sneeuwzekere vakantie te hebben.
Nu vroeg ik me af om mensen ervaring hebben met skiën in deze periode in Tignes en of die hun ervaring willen delen.
Ook vroeg ik me af wat er allemaal zoal te doen is in Tignes buiten het skiën om, ik bedoel dan voornamelijk apres-ski of uitgaan?

Alvast bedankt,

Lucas

Afgelopen jaren met kerst in Bourg-st-maurice gezeten. Wanneer de sneeuw daar (Paradiski) net aan was, altijd met veel plezier naar Espace Killy uitgeweken. Relatief veel pistes waren al bruikbaar dan. Wanneer het in Paradiski nog witte sporen op een groene helling waren, was in EK eigenlijk al vrijwel alles te skieen. Goede keus dus! Apres ski: geen idee :)

Edwin van Riel

Gelijke ervaring als evr66,vorig jaar rond oud en nieuw in tignes gezeten. Voor de hoeveelheid sneeuw die er was goede pistes. Tignes zelf alles aanwezig wat je nodig hebt. Wat betreft apres ski durf ik niet echt een uitspraak te doen, hier zelf niet naar op zoek geweest, ook niet echt een grote apres ski bar gezien. maar Tignes heeft meerdere delen, val claret, le lac en brevieres uit mijn hoofd dus zal ook wel afhangen in welk deel je zit.
Misschien dat iemand anders qua apres ski meer kan helpen maar qua skien/snowboarden heb ik mij daar uitstekend vermaakt!

*bericht bewerkt door Guuskoppes op 18 okt 2016 18:50

En in welk gedeelte van Tignes verblijf je?
Afhankelijk van welk gedeelte is er wel of geen apres ski. Je kan er wel geen oostenrijkse toestanden verwachten.
Wij gaan elk jaar de derde week van december en hebben altijd al goed kunnen skiën.

Wij zitten in de 2e week van januari in Val Claret, ook voor mij de eerste keer in Tignes overigens!

In elke wijk van Tignes zijn er restaurants, barretjes en clubs waar je na het skiën een drankje kan doen. Er zijn geen Oostenrijkse taferelen met hoempapa muziek. In Val Claret zitten de meeste barretjes. Je gaat naar Tignes/ Espace Killy voor het waanzinnige skigebied.

Vorig jaar tweede week van januari veel dagen gehad met slecht weer (veel sneeuw) en veel gesloten pistes. Maar de dagen dat het goed was, was het ook heerlijk door het hele gebied heen te toeren.
Apres ski heb ik dan weer weinig van meegekregen.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
@Sarah, We zitten in de week le Lac als ik het goed heb.

Plaats een reactie