Parkeren op zaterdagen gedoogd in Tignes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

Parkeren buiten de (betaalde) paarkeergarages en -plaatsen is niet toegestaan. Je kan weggesleept worden, staat op alle websites die er wat over zeggen. In Val Thorens is dat ook het beleid, behalve op zaterdagen. Op de wisseldag wordt daar wildparkeren dus gedoogd (voor in en uitladen van bagage, logischerwijs).

Kan iemand mij vertellen of dit in Tignes Val Claret ook het geval is? Deze specifieke informatie heb ik niet kunnen vinden…

Zou oppassen. Heb het noodgedwongen ook gedaan. Stond naast een paar locals (jonge gasten). Die gaven aan dat het altijd goed ging, dus de gok maar gewaagd :)

Edwin van Riel

Tignes mag je een uur staan om in en uit te laden. Staan trouwens aangegeven als bagage drop-off punten.

Zie ook stukje over outdoor parking hier: https://www.tignesnet.com/parking

*bericht bewerkt door Tiny-M op 22 feb 2017 09:08

In Val Claret zijn er op het einde van de straat (bijna aan de liften) 4 of 5 plaatsen voorzien om in en uit te laden.
Je mag ook gratis 1 uur op de open parking staan.

null

*bericht bewerkt door Sarah op 22 feb 2017 09:08

5 jaar terug heb ik in de afsluitweek (eind april) de auto 1 of 2 dagen laten staan bij het appartement. Plek zat want het seizoen is bijna voorbij. Maar geen coulance met parkeren. Volgens mij zat er op een gegeven moment een briefje achter en je kunt er wel op rekenen dat ergens op dinsdag of woensdag die week de sleepdienst in actie komt. Dat wilde ik niet riskeren dus auto op het parkeerterrein gezet, waar je alsnog hetzelfde tarief betaalt als de hele week. Ruim 85 euro zag ik op de site, wel schandalig veel. Toch gaan we er hoogstwaarschijnlijk weer heen in de meivakantie :)

*bericht bewerkt door -JPS- op 22 feb 2017 09:29

Wij skiën ieder jaar één dag in Tignes op een dagkaart. Op vertoon van deze dagkaart was/is de parkeerplaats die eindigt bij de Funiculaire gratis.

bon ski

OK, dank allen.

@Gigi ik zag in januari veel Politie en stadswachten rondrijden in Val Claret. Ik zou het niet aandurven. En de auto bij Grande Motte zetten

Vorig jaar liepen ze regelmatig door het dorp. Eerst krijg je een briefje op je auto met een tijd dat je weer weg moet zijn, is meer dan genoeg tijd om je spullen uit te laden. Daarna gewoon overdekt wegzetten (voor inderdaad een hoop geld…).

Plaats een reactie