Gletsjer Tignes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Hoi,

Weten jullie of de gletsjer van tignes nog zal gaan openen, op de grande motte gondel na? Aangezien deze is beschadigd en dit seizoen niet meer open gaat.

En of de rode piste santons in Val d’Isere nog open zal gaan?

Josse12

De webcam op de gletsjer is al enkele dagen niet meer ge-update, maar op de voorgaande beelden kan je zien dat alle stoeltjes/ankers van de liften zijn gehaald. Ik denk dat die een tijdje gaat dichtblijven.

Waarom gaat hij niet meer open

Ik ben er nu. De piste santos heb ik bijna nooit geopend meegemaakt met kerst. Alle verse sneeuw die is gevallen is gewoon weggewaaid, ice ice baby. Goed voor je techniek in ieder geval.
Funiculaire, die ik afraad wegens te lang wachten en de stoeltjeslift, brrr koud zijn wel open.
Door de harde wind 4 a 5 beaufort kan je beter niet op een gletsjer gaan skiën. De wind begint wel te minderen. Ook de gletsjer van Val D Iserve is amper open.

Op de radio melden ze dat blauw nu rood is en rood een roetveegpiste is geworden. Maar de drukte aan de liften valt mee.

Skiën naar de dalen zou ik afraden momenteel.

*bericht bewerkt door monoskito op 26 dec 2018 20:15

Edit: de webcam op de gletsjer werkt weer. Ze zijn aan het prepareren, in de gaten houden dus ;-)

Piste santos is nog steeds niet open maar wel geprepareerd, eigen risico dus. Zwarte piste bellevarde heb ik wel erger meegemaakt. Anders met de lift naar beneden, duurt niet lang.
Liften naar gletsjer val d i zijn ong de drukste van het gebied momenteel. Sneeuw begint beter te worden.
Op veel plekken sneeuwbulten van de kanonnen, lansen op de piste. Ze bereiden zich voor op geen verse sneeuwval en warmer weer.

Ik zie op de website van Tignes dat de gondel naar de Grand Motte nog steeds dicht is vanwege stormschade. Klopt het inderdaad dat deze het hele seizoen niet meer open gaat, wat in bovenstaand bericht staat? Of gaan ze deze tussentijds nog repareren (geen idee wat de schade is)?

Voor de zekerheid even een berichtje naar Tignes gestuurd. Ze zijn de gondel aan het repareren. Kunnen momenteel nog geen datum geven, maar binnenkort zal hij weer in bedrijf zijn. Postitief nieuws dus.

Sinds vandaag weer open.

Plaats een reactie