Do's and dont's in Canazei / Val di Fassa

Dit onderwerp gaat over de bestemming Canazei

Vanaf as zaterdag heerlijk weer een weekje op de latten in het mooie Zuid-Tirol. Al meerdere keren geweest maar dan vnml in de Val Gardena en Alta Badia. Maar wat zijn nou de echte do's and dont's qua pistes, restaurantjes etc. Benieuwd naar tips!

Aequilater Nubila

Het wordt nog druk in die regio komende week. Wij zijn er met een groep van 7, @Roy83 is er, jullie… Als iedereen dezelfde restaurantjes die hier worden getipt gaat uitkiezen bij de lunch wordt het nog vechten om een tafeltje… 😀

We kunnen ook gewoon gezamenlijk reserveren in plaats van te moeten knokken om een tafeltje… :p

Hollandse invasie!

Ik heb (nog) geen tips maar zal in die week de ervaring per gebied (qua sneeuw, qua lunch) etcetera wel delen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hollandse invasie!

Roy83 op 13 mrt 2019 07:39

Normaliter is dat voor mij juist een reden om een gebied/regio te mijden. Da’s nu een beetje laat…

Haha ik denk dat t wel meevalt. In Canazei zijn denk ik wel wat meer Nederlanders maar die hebben dan de focus op de Sella Ronda denk ik.

Als ik straks Nederlands hoor praten in San Pellegrino (en dan zeker als het over materiaal gaat ;)), weet ik zeker dat jullie dat zijn :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker
Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Off Piste vanaf de Sass Pordoi!

Als je een beetje kan doorskiën:

  • naar Armentarola skiën, daar de bus/taxi (6 euro pp) naar Lagazuoi nemen. Hier de lift omhoog en dan heb je een geweldige afdaling langs bevroren watervallen. Beneden kan je terug naar de piste door aan een touw achter een paardenslee (2,50 euro pp) aan te hangen.
  • naar Malga Ciapella skiën en daar de lift omhoog naar de Marmolada pakken (in hoogseizoen kans op lange wachtrij, weet niet hoe dat in laagseizoen is). Je komt volgens mij op ± 3200 meter uit, dus een prachtig uitzicht.

Als je wat minder kilometers wil afleggen: het gebied richting Pozza di Fassa (Ciampac-Buffaure).

Als het niet erg vindt om een half uurtje te rijden: het gebiedje van Carezza. Niet erg groot, maar zeer goed geprepareerde, prachtige omgeving en heerlijke restaurantjes.

Als je het koud hebt moet je demarreren

Idd zo te lezen een aardige wintersport.nl groep😃. Je herkent me aan mijn …
Lagazuoi en Marmolade al meerdere keren gedaan voorgaande jaren. Blijft mooi. Maar gebiedjes zoals Carezza en Civetta staan zeker in de planning.
Off piste is helaas niet ons ding maar kan me voorstellen dat dit geweldig is!

Aequilater Nubila

@winterwonderland

niet alléén .nl - maar ook .be-groep! 😉

Born to run. B.S.

Mea Culpa @dan58 :)
Maar evt in het dorp Canazei nog aanraders mbt restaurants 's avonds om niet in de knoop te komen met de lunch zoals @Gigi terecht aangeeft :) ? Mss ff afstemmen wie dan wanneer gaat…

*bericht bewerkt door winterwonderland op 13 mrt 2019 23:07

Aequilater Nubila

De tocht naar Santa Croce en dan lunchen bij Lee. Vers gemaakte Kaiserschmarren en een Tiroler platte:

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/534f4968a1fe431ad780b4b8...

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/f9e7800f402017834dccd699...

Vanaf Selva naar Plan de Gralba, als je de eitjes omhoog neemt, piste volgen, rechts af slaan en dan het tentje bij de stoeltjeslift richting Passo Sella. Kan niet missen, muziek staat hard! Zelfde recept:

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/fb31aa27c5f47b7280058a20...

@LM88 Hebben jullie ook geskied?

Born to run. B.S.

@LM88 Hebben jullie ook geskied?

dan58 op 16 mrt 2019 08:59

Geskied niet, gesnowboard wel! De innerlijke mens moet iedere middag natuurlijk wel gevoed worden he.

*bericht bewerkt door LM88 op 16 mrt 2019 17:15

Wat een leuk dorp Canazei. Positief verrast. Redelijk drukke rit vandaag. Maar heerlijke pizza en limoncello bij La Cantinetta. Aanrader😃

Aequilater Nubila

Plaats een reactie