skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val di Fassa

Ik ga volgend jaar naar Val di fassa. Kan je een skipas voor Val di Fassa nemen en als je de sella ronda wil doen voor 1 dag bijbetalen of is het beter dat ik direct een skipas voor het hele gebied neem. Ik vind nergens info daarover.

Ik zou 100% zeker voor een skipas voor het gehele gebied gaan. Of er een 1 dag uitbreiding is weet ik niet, ik heb het al die jaren in ieder geval nog nooit gezien bij de liftstations.

Ik ken je skiniveau niet, maar de Sella Ronda (met name de skigebieden die eraan hangen) is echt wel een belangrijke plus. Val di Fassa is prachtig, maar dat heb je na paar dagen echt wel gezien :)

*bericht bewerkt door Gerwin. op 27 aug 2019 10:52

Let it snow!

Je zou ook kunnen opteren voor de skipas Valle Silver. Dan kun je skiën in de drie deelgebieden van Val di Fassa, maar ook in Carezza, Ski Center Latemar, Alpe Cermis, Alpe Lusia, Passo San Pellegrino, San Martino di Castrozza en Passo Rolle.

Maar een Dolomiti Superski pas kan natuurlijk ook. Let op: de Sella Ronda is ontzettend overrated en druk.

Mr. Slow

Ik had vorig jaar de valle silver pas en heb zes dagen in verschillende gebieden geskiet, en heb dus toen nog niet eens alpe cermis en passo rolle gehad en ook niet alles rondom campitello en canazei.

Het is maar wat je zoekt, maar ik denk dat 8 vd 10 mensen zat kilometers hebben (en afwisseling) in val di fassa zelf en 9 vd 10 met de valle silver pas.

Val di Fassa bestaat zelf al uit een aantal deelgebieden waar je je prima een dag kan vermaken, zoals Catinnacio, Belvedere, Buffaure en Belvedère.

Eigenlijk nogal eens met @quick. De sellaronda is bekend, maar mensen wat meer ervaring met de dolomieten weten hoe overrated dat eigenlijk is (al zijn verschillende gebieden natuurlijk wel mooi).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Quick @Roy83 Klinkt goed die gebieden, als ik op Google Maps kijk lijken deze gebieden niet erg (alles is relatief) dichtbij te liggen of niet eens zichtbaar qua pistes. Dat je vanuit Canazei (even de denkbeeldige verblijfplaats) naar Buffaure kan skieen (leuk gebiedje) en zelfs kan doorsteken met de bus naar Vigo di Fassa is me bekend. Maar die andere genoemde gebieden liggen al snel 30 minuten tot 5 kwartier rijden van Canazei, zie dat die 8 van de 10 mensen niet zo gauw doen :). Lijkt me overigens wel top om zo’n skisafari per auto te doen :)

P.s. Excuses topicstarter dat ik je forum post een beetje ontspoor :)

Let it snow!

Als je in Predazzo of Moena verblijft is alles binnen 20 minuten rijden, op Passo Rolle en San Martino na. Canazei ligt natuurlijk niet echt centraal in het Fassadal. Ik snap dat je daar gaat zitten als je ook de Sella Ronda wil skiën en via die route ook de Marmolada of Val Gardena. Maar als je midden in het Fassadal verblijft is de Silver Pass echt een geweldige optie.
Wat mij betreft ook een stuk boeiender dan de Sella Ronda. Maar dat is heel persoonlijk uiteraard.

Vanuit Pozza di Fassa was het wat mij betreft ook prima te doen. Verste vanaf daar zijn volgens mij Passo San Pellegrino en Latemar, maar beiden minder dan een halfuur.

Maar als je geen zin hebt om de auto te pakken kun je de Valle Silver pas beter niet nemen.

*bericht bewerkt door Quick op 27 aug 2019 16:01

Mr. Slow

Vanuit Pozza di Fassa was het wat mij betreft ook prima te doen. Verste vanaf daar zijn volgens mij Passo San Pellegrino en Latemar, maar beiden minder dan een halfuur.

Maar als je geen zin hebt om de auto te pakken kun je de Valle Silver pas beter niet nemen.

Quick op 27 aug 2019 16:01

dat laatste sowieso. Als je alles op de ski wil doen is Canazei en Sella Ronda handiger.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Moet je als je een Valle Silver pass hebt ook de auto nemen om in een ander gebied te skien? Wij verblijven in Campitello di Fassa, maar ik ga de Sella Ronda niet doen maar wil wel in een ander gebied eens gaan skien, moeten we daar dan naar toe met de auto of kan je met je Silverpass doorsteken naar een ander gebied. Dank u voor de reacties

Volgens mij kan je dan alleen niet naar Catinaccio (Vigo) op de ski’s. De rest is via Canazei haalbaar, al denk ik dat je wel even bezig bent om helemaal aan de kant van Pozza te komen, maar dat heb ik nooit gedaan dus weet ik niet zeker.

Voor (van dichtbij naar verder weg) alpe Lusia, San Pellegrino, Latemar, Carezza en eventueel nog Passo Rolle en San Martino heb je zeker de auto nodig.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Anndebacker Als je in Campitello verblijft zou ik helemaal voor de Dolomiti superski pas gaan. Vanuit Campitello gaat er een gondel naar de scheiding tussen het Val di Fassa en Val Gardena gebied. Om eerlijk te zijn denk ik dat je bovenaan al direct in het Val Gardena gebied komt (dat bij Selva / wolkenstein hoort) waar de Val di Fassa pas niet geldig is. Ik kan me helemaal voorstellen dat je de ene dag kiest voor de meer glooiende pistes van het Selva gebied en de andere keer richting Canazei skiet (Val di Fassa).

De gebieden die Roy83 benoemt hebben allemaal een auto nodig vanuit Campitello. Dus als je geen zin hebt om elke dag in de auto te stappen, zou ik voor Dolomiti gebied gaan. En vooral genieten van het heerlijke eten dat je (bijna) overal aantreft :)

*bericht bewerkt door Gerwin. op 28 aug 2019 11:36

Let it snow!

@Gerwin , het is de bedoeling dat we de auto daar niet nemen en alles kunnen doe al skient. Dus als ik het goed begrijp kan je met je Silver pas niet naar de omliggende gebieden skien. Dank u voor de reactie

Op Google Maps kan je trouwens perfect zien welke plukken pistes wel en niet op elkaar zijn aangesloten. Op de pistekaart ook overigens.

@Gerwin @anndebacker
Boven op Campitello zit je in Pozzo di Fassa en NIET in Val Gardena. Je moet via Plan De Gralba naar Wolkenstein en andere… Of je gaat boven via Arabba naar Alta Badia en zo verder…mogelijkheden zat maar vermijd vooral Sella Ronda
In Campitello zelf neem je de skibus tot aan de gondel +/- 1km.

Born to run. B.S.

Edit

Ik bedoel Col Rodella boven op Campitrllo natuurlijk en NIET Pozzo di Fassa
Sorry.

Born to run. B.S.

Lees hier dat Sella Ronda overrated is en dat je die vooral moet vermijden…
Even nuanceren: het is DE grote ronde in dat gebied. Daarom vaak druk tot erg druk.
Ga je met de verwachting dat die ronde helemaal geweldig is, dan valt hij tegen. Ga je met de verwachting gewoon eens een leuk rondje te maken of om van A naar B te komen dan is het prima. Landschappelijk mooi, maar dat zijn alle pistes daar wel. Heb je de tijd voor hier en daar een zijstap vanaf de ronde, dan zeker doen, maak je die ronde nog leuker.

@Hessel

Akkoord👌

Born to run. B.S.

Idd niks mis met een rondje SR. Vindt het altijd mooi voor de eerste dag. Zo kun je meteen zien welke deelgebieden er goed bij liggen.

May the ski force be with you !!

Volgens mij is de conclusie (waar we het ook allemaal wel mee eens zijn): wil je met de auto, Valle silver.

Wil je de auto laten staan (en is Val di Fassa te klein): dolomiti Superski pas.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie