skiles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fügen

Wij gaan van de voorjaarsvakantie naar Fugen en willen onze kinderen op les doen. Ik lees verschillende ervaringen mbt skischolen. Iemand recente ervaring met een goede skischool? Kinderen zijn 6 en bijna 4 (en gaan met 6 kinderen totaal)

Ik geef zelf jaren lang les in (Hoch)Fugen bij skischule Total. Uiteraard heb ik ook veel recensies gelezen, sommige zijn op waarheden berust en sommige niet. Wat kwaliteit betreft verschild het elk jaar welke skischool het beste is. Dus als ik jou was zou ik de skischool kiezen wat jou het beste uitkomt en wat jou het beste aanspreekt.
Wel zou ik aanraden om in Hochfugen les te nemen, dat is een grotergebied, nadeel is wel dat je elke dag met de skibus moet gaan(20 minuten).
Wie weet tot dan!

Beste Jethro,
Bedankt voor je reactie.
Mbt skiles in Hochfugen, geldt dat ook voor de kleinste (bijna 4 jaar)? is daarvoor de spieljoch niet voldoende? (iedere dag nl met de bus vind ik ook wel een hele onderneming ;-)

Ja in spieljoch word er ook aan de allerkleinste les gegeven, zover ik weet is er in het dorp een kindergarten waar de verschillende skischolen les geven. Hochfugen gaf ik aan omdat daar voor jullie zelf meer te skiën is. Welke week zijn jullie daar? Ik ben er als noord vakantie hebt

Wij gaan vrijdag weg richting Zillertal. De oudste van ons vindt het allemaal super leuk en we hebben een paar passende ski’s, helm etc klaar liggen. Ze is bijna 4 en misschien willen we haar wel op skiles doen, eerst proberen en dan eventueel wat langer…

Is Spieljoch een goed gebied om te beginnen? Vorig jaar is ze met ons naar boven geweest daar en het is er relatief rustig. Kon lekker spelen zonder dat we haar kwijt raakten zoals bij Kaltenbach…

Zijn er tips voor wat handig is voor een meisje van bijna 4? Wel/noet op les? Waar? Kaltenbach of toch Spieljoch? En welke skischool? We zitten zelf vlakbij Kaltenbach, maar zeker niet te beroerd om een stukje te rijden…het moet voor haar vooral leuk blijven op deze leeftijd denk ik…

Tips?

@nemrah

wij gaan volgend jaar ook naar fugen, ik ben wel benieuwd waar jullie je dochter op les hebben gehad en of dat een beetje bevallen is.

Ik zou ze lekker op Spieljoch in een klasje stoppen.

Wij hebben een schnuppertag gehad in Kaltenbach, daar heb je 2 skischolen. 1 zit met veel lopende bandjes als je boven komt links. De andere zit boven rechtsaf naast de lift. Die laatste heeft het kantoor in het pand van de apres-ski, precies onderaan de lift. De eerst zit 100m van de lift vandaan beneden.

Het verschil zit hem in de benadering; de ene heeft lopende bandjes, gaat vrij snel skiënd, bultje af, bandje omhoog. De kleinste hebben hier best moeite mee op de eerste dag en vallen veel. Ze zijn dan druk met oppakken en rechtop zetten. De rest van de week weet ik het niet. Ik vond Kaltenbach wel enorm druk in de vakantie periode! De andere doet veel meer spelenderwijs; kleiner veldje, spelletjes op 1 ski, handig en vertrouwd raken met die lange dingen aan je voeten… Kortom een totaal ander inzicht op de manier van aanleren.

Fugen zelf is kleiner, compacter en overzichtelijker. Ik zou mijn kinderen hier op les doen. 1lopend bandje… We zijn hier maandag en vrijdag geweest. Maandag was de jongste groep nog bij het bandje sochtends (smiddags was ik naar beneden voor de middagslaap van de jongste van ons). Vrijdag was ook de gehele groep jongsten op de piste te vinden! Zo schattig om te zien!!! Ze doen een halve middag over 1 piste maar super gaaf! Het gebied is klein maar fijn, restaurant bied uitzicht op de oefenweide met dag lopende bandje. Kunnen ze al een beetje skiën dan kom je ze makkelijk tegen want alles komt en gaat om en langs het restaurant. Dit jaar was beneden geen klasje want de temperatuur was te hoog voor wat voor vorm van sneeuw in het dal dan ook.

Als je in Fugen zit zou ik dus gewoon daar les nemen. Als je in Kaltenbach zou zitten dan heb je meer keus, maar zelfs dan zou ik Fugen nog overwegen…

Beetje duidelijk antwoord?

duidelijk antwoord dank je wel, weet jij zo die naam van die skischool nog?

zag dat er in hochfugen ook wel het eea aan beginnerspistes zit, maar weet niet of dat makkelijk te rijden is.

Plaats een reactie