Ervaringen met Bergeralm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bergeralm

Ik was mijzelf alweer aan het orienteren voor eind dit jaar (eind november), en kwam langs het gezellige skigebied Bergeralm. Heeft iemand hier ervaringen mee, want ik vind het er namelijk heel leuk en intiem uitzien.
Ook ervaringen met hotels, lokale restaurants e.d. zijn welkom.

Groetjes Marie

Ziet er inderdaad leuk uit, maar om daar naar toe te gaan eind november. Ik zou wachten met boeken en een aantal dagen van te voren pas boeken als je weet wat de sneeuwcondities zijn.

May the ski force be with you !!

Absoluut nog afwachten om te boeken hoor, het skigebied ligt niet echt heel hoog en Steinach zelf ligt zelfs maar op een goeie 1000 meter hoogte. Je kan geluk hebben natuurlijk. Maar wie weet zijn er wel mensen die je wat tips over het de lokale accommodaties kunnen geven…?

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Oh dankjulliewel voor de tip, ik zal nog even afwachten. Normaal deed mijn ex-man altijd boeken, dus is even nieuw voor mij.
En ja, tips waar ik voordelig een hotel kan boeken zijn van harte welkom! (Of als iemand een vergelijkings website weet, dan weet ik zeker dat ik niet de hoofdprijs betaal).

trivago.nl is zo’n vergelijkingswebsite. Maar via booking.com of cheaptickets.nl kom je ook een eind. De website van het gebied zelf al geprobeerd? Vaak vind je daar ook wat je zoekt.

Ik zag dat booking.com ook in de vergelijking stond bij trivago, dus dan kijk ik tegen die tijd daar, want misschien is er een goedkopere. Maar ik heb mijn ogen al laten vallen op dit hotel: http://www.trivago.be/steinach-am-brenner-44124/hotel/hotel-…
Hopelijk dat die tegen die tijd nog beschikbaar is, en is een week van te voren boeken dan goed? Of kan het al 2 weken van te voren (in verband met de sneeuwvoorspellingen?).

Weersvoorspellingen in de bergen zijn maar voor een dag of drie vooruit een beetje zeker te maken. Maar een week voordat je wil gaan kan je al wel de plaatselijke sneeuwhoogtes checken. En als er genoeg ligt en er geen hoge temperaturen worden verwacht, kan je er vanuit gaan dat je een week later er wel kan skiën. Of die sneeuw die er ligt dan vers is, is een ander verhaal. Maar op oude sneeuw kan je prima skiën, mits goed geprepareerd. Maar dat kunnen ze in Oostenrijk vast.

Oke, ik heb een week van te voren in mijn agenda de datum genoteerd. Mijn dank is groot voor al jullie hulp! Het kan nu alleen nog maar goed gaan (denk/hoop ik).

Plaats een reactie