Galtür 2 maart 2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvapark Galtür

Silvapark Galtür 2-3-'14:

null

Na een prima eerst dag in Garmisch (https://www.wintersport.nl/forum/topic/151499) was het vandaag tijd voor een dagje Galtür. Doordat we allemaal toch redelijk vermoeid waren van de reis en de skidag in Garmisch hadden we besloten om alleen in de namiddag in Galtür te skiën, zodat we ook nog even wat bij konden slapen voor de rest van de skiweek.

Prijs middagpas vanaf 13:30u (8-18 jaar):
€11,- + €5,- pfand

Pistekaart:

null

Site Skigebied:
http://www.galtuer.com/de

Weer/Temperatuur:
Een mix van bewolking, mist en op het einde van de dag opklaringen.
Dal (1650m): 2°C
Top (2300m): -2°C

Sneeuwcondities:
Vooral de pistes onder de Ballunspitzbahn wat hobbelig door de verse sneeuw. In combinatie met de mist was het lastig skiën hier. De andere pistes lagen er over het algemeen goed bij.

Wachttijden:
Nauwelijks, af en toe een paar stoeltjes wachten

Beste piste:
Rode 10, zwarte 12 bij de Breitspitzbahn

Slechtste piste:
Bovenste gedeelte van de pistes bij de Ballunspitzbahn

+/-:

  • landschappelijk zeer mooi gelegen
  • Overzichtelijk gebied
  • Uitzicht (op o.a. de Kopssee)
  • Schaduwrijk

Skiline (Iski Tracker):

null

GPS:

null

gemiddelde snelheid incl. liften: 18 km/h
maximale snelheid: 71 km/h
Hoogste punt: 2290 meter
Aantal hoogtemeters geskied: 4283m
Aantal liftfahrten: 12

null

^'s nachts had het een vers laagje gesneeuwd in het Stubaital waardoor alles weer winters was.

null

^Ons verblijf, Haus Neunhäuserer in Lehner (Neustift)

null

^Birkhahnbahn

null

^Alpkogelbahn vanuit de Birkhahnbahn

null

^De zwarte Birkhahnabfahrt (1)

null

null

^Uitzicht richting Hohes Rad (Bielerhöhe)

null

null

^Een sprong naar de Kopsseelifte I en II, 2 prachtig gelegen sleepliften

null

^Direct aan de bevroren Kopssee

null

null

^Kopsseeabfahrt

null

^In de Ballunspitzbahn

null

^De verbindingspiste tussen de Birkhahnbahn en de Ballunspitzbahn

null

^Zoom naar Galtür

null

^Birkhahnbahn vanuit de Ballunspitzbahn

null

^Ballunspitzbahn met het bergstation van de Birkhahnbahn

null

null

^Rechts de zwarte Ballunabfahrt (6) die eigenlijk gewoon rood is…

null

^Galtür + Birkhahnbahn

null

^Links de rode 7,8,14 (o.a. richting de Breitspitzbahn), rechts de zwarte Ballunabfahrt (6)

null

^De Breitspitzbahn, een heerlijke DSB die je in 9 minuten van 1875m naar het hoogste punt van het skigebied (2297m) brengt. De afdalingen onder de Breitspitzbahn (rode 10, zwarte 12) zijn heerlijk voor gevorderden.

null

^Zwarte 12

null

^Helaas hing hier wat meer bewolking

null

null

^Uitzicht op de Kopssee met daarachter het Alpengastof Zeinisjoch

null

^Net voor het bergstation werd het erg mistig

null

^Bergstation

null

null

^Breitspitzbahn met de Kopssee

null

null

^Zwarte 12

null

^Alpkogelbahn

null

^Zoom naar Galtür

null

^Alpkogelbahn met daarachter de Soppalift

null

^De verschillende afdalingen bij de Alpkogelbahn (rode 16, rode 4, rode 13)

null

^Het dalletje onder de Zeinisjoch met links de blauwe Familienabfahrt

null

^Boven aan de Ballunspitzbahn, de zon breekt zelfs nog even door net voor 16:00u :)

null

null

^Ballunspitzbahn + Galtür

null

^Zoom Paznauntal

null

^Rode 7 bij de Ballunspitzbahn

null

null

^Zwarte 6, uitzicht op het bergstation van de Alpkogelbahn, links de Kopsseelifte I en II, daarachter is de Zeinisjochlift ook nog te zien.

null

null

null

Conclusie:
De ligging van het skigebied van Galtür is echt prachtig. Je hebt, zoals je kunt zien op de foto’s, een prachtig uitzicht op het Paznauntal, de Kopssee, enz. De pistes zijn niet heel lang, maar je kunt jezelf hier goed vermaken voor een paar dagen. Voor de beginners is de Alpkogelbahn een fijne lift met leuke pistes erbij. De gevorderden zullen heel veel plezier hebben bij de Breitspitzbahn, daar zijn de afdalingen super!
Een nadeel van het skigebied is dat het maar weinig zon vangt. Ik heb nu geluk gehad dat het al maart is zodat ik toch nog wat zon mee kon pikken, maar met kerst zal het gebied grotendeels in de schaduw liggen.

>>> vandaag/morgen Bergeralm + Elferlifte Neustift 3-3-'14 >>>

Leuk verslag (alweer) daar was het wel mooi winters :) ! Erg leuk trouwens dat je (bijna) elke dag ergens anders skiet

Gang is alles

Het wordt inmiddels afgezaagd, maar weer een erg interessant verslag, en ook weer genieten van de plaatjes die je hebt geschoten :p keep on going!

Certified ski-boy, glijbewijs

Mooi verslag van je middag Galtür! Zoals altijd weer erg mooie foto’s, ook zonder het zonnetje erbij;) Ik ben het helemaal met je eens, wat een heerlijk skigebiedje is dat! Vorig jaar was ik daar ook positief verrast, ondanks het slechte weer:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Een wit dal?!

Go with the snow!

Dankjewel voor de reacties! @Jesper, inderdaad.Een keer wat anders dan 10 jaar met kerst op een rij naar het Zillertal ;)
@Mattz, hah ja ook voor het eerst bij mijn verslagen dit jaar volgens mij! ongelooflijk

@HenriS Haha ja dat geloof ik zeker!

Gang is alles

Wederom een mooi verslag. Ziet er leuk uit! Skisafari daar doen lijkt me ook top :)

Mooi man!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Danku danku :)
@Mathijs!, komen er ook nog verslagen van jou trip naar Nassfeld, BKK, enz? Ik ben heel benieuwd naar die mooie gebieden!

Danku danku :)

@Mathijs!, komen er ook nog verslagen van jou trip naar Nassfeld, BKK, enz? Ik ben heel benieuwd naar die mooie gebieden!

HenriS op 12 mrt. 2014 17:48

Toen we aankwamen in Millstatt kwamen we erachter dat de geheugenkaart van de fotokodak in België was gebleven. Probleem, maar mijn broertje heeft foto’s genomen van twee skigebieden waar we telkens twee dagen waren. Hopelijk kan ik die binnenkort op de computer krijgen en later een verslag publiceren. Het verslag van La Plagne zal hoe dan ook vroeger op de site te zien zijn :) Spijtig genoeg maakt dat dat ik van twee skigebieden waar we één dag zijn geweest geen foto’s heb (een dag was toch mistig, dus dat maakt niet zo veel). Ik ga nog wel van elk gebied afzonderlijk in het weekend een rating zetten bij de skigebiedpagina op wintersporters hier.

Skigebieden die we uiteindelijk bezocht hebben:
Bad Kleinkirchheim 1x (geen foto’s, slecht zicht)
Goldeck 2x (wel foto’s)
Ankogel 1x (geen foto’s)
Katschberg 2x (wel foto’s)

Ah , dat is wel jammer, ben wel benieuwd naar je verslagen!

Gang is alles

Fantastisch gebied. Ga er elk jaar enkele dagen skiën. Volgend jaar volgt er nog uitbreiding richting Montafon.
Prachtig verslag met mooie foto’s. Super.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

null

Zo zag het eruit begin februari. Zicht op Galtür/Wirl.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

null
null
null

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Mooie plaatjes zeg! Diep winters :)

Mooi hoor!

Gang is alles

Plaats een reactie