skigebied Montafon in combinatie met Landal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon en Gargellen

Wij willen als gevorderde skiërs (4 volwassenen met 30 jaar ski-ervaring) met 2 jonge kinderen (4 en 7 jaar, met 1 en 3 jaar ski-ervaring) dit jaar gaan skiën in het skigebied van Montafon en dan verblijven op Landal Hochmontafon. Heeft iemand hier recente ervaringen mee?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:51

Is toch in Gargellen ?

May the ski force be with you !!

Ja klopt!

Ben er niet geweest maar vanuit de lift ziet het er goed uit. Het is een klein stukje lopen naar de gondel. Ik skigebied vindt ik een pareltje. Maar ik vindt dat je het na een week wel gezien heb. Er zijn geen echte moeilijke pistes. Gewoon een lekker gebiedje wat nog niet overlopen is door toeriste.

May the ski force be with you !!

Wij zijn er de voorbije 2 jaren geweest , telkens in januari.
Het park ligt op het einde van het dorp , vanuit het park kan je skiën naar de gondel om zo naar het skigebiedje van Gargellen te gaan. Het gebied Gargellen is leuk maar voor de echte ervaren skiër niet genoeg om een ganse week te blijven. Aanrader is met de auto terug naar beneden te rijden en van daaruit de skigebieden Hochjoch - Silvretta te verkennen.
De appartementen van Landal zijn netjes en ruim , het restaurant van het park is een aanrader.

Gargellen is (voor gevorderde skiërs) een klein gebied, maar met afstand het mooiste deelgebied van Montafon. Door hoogte+ligging sneeuwzeker. Voor jonge kinderen ideaal, met mooie blauwe pistes en je komt altijd weer bij de gondel uit. Met auto (of gratis skibus) naar Silvretta (zo’n 15 minuten) is inderdaad een aanrader. Bij verblijf van meer dan 3 dagen zeker een skipas voor heel Montafon nemen.

De gondel komt bijna over het park heen, vanaf receptie glijdend (+klein stukje lopen) te bereiken. Eén van afdalingen (blauw) komt langs park, ik begreep dat deze piste soms (snel) wordt afgesloten, maar zelf niet meegemaakt. Zoals altijd bij zulke parken is het altijd even afwachten waar jouw huisje staat t.o.v. van voorzieningen en/of piste, maar niet al te druk overmaken, en vooral genieten :-)

Plaats een reactie