Shorstki Vorarlberg 01/04/2016 - 04/04/2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Damüls - Mellau, Golm, Schafberg Gargellen, Silvretta Montafon en Brandnertal

Vorarlberg short ski 01/04 - 04/04/2016

Ergens in februari ontstond het idee ergens in maart / april een shortski te doen met de boys (de 3 J’s en Henri). Na het een en ander besproken te hebben waren we van plan om een centrale accommodatie in Vorarlberg te nemen om zo meerdere skigebieden te bezoeken.

Ons verblijf was dan ook in Blons, een klein dorpje in het Großes Walsertal, gelegen tegenover Raggal. Vanuit hier hebben we de skigebieden Brandnertal, Golm & Gargellen, Silvretta Montafon en Damüls – Mellau bezocht.

Te beginnen met:

Dag 1 : Brandnertal

Iets over twaalf uur ’s nachts vertrok de Ford Mondeo met drie inzittenden vanuit het altijd gezellige Wageningen (ook wel Waggie). Jan zou in het Brandnertal aanhaken. Het plan voor vrijdag was eigenlijk om de skigebieden van Malbun en Pizol te bezoeken. Dit plan hebben we helaas moeten wijzigen, om 7 uur ’s ochtends stond in het liftbericht van die dag dat alleen een aantal kinderliften open zouden zijn… Later bleek het gehele gebied (waarschijnlijk) pas om 11 uur te openen. Waarom ? geen idee

Niet getreurd, er is altijd nog een plan B. Toepasselijk voor Plan B begon de naam van het skigebied voor deze dag ook met een B: het Brandnertal. Door hier de shortski te beginnen zou de shortski meteen wat goedkoper uitvallen: slechts 78 euro hoefde ik neer te leggen voor een 3 daagse Montafon Brandnertal skipas.

Na een voorspoedige rit en een ontbijt bij de bakker arriveerden we rond 9:30 aan bij de Palüdbahn, de enige lift waarbij de dalafdaling nog geopend was.

Algemene informatie Brandnertal

Pistenplan
http://www.skiresort.de/skigebiet/brandnertal-brandbuerserbe…

Geopende liften/pistes

null

Weer & Condities
De dag begon bewolkt met later een beetje zon. Voorjaarstemperaturen dus overal boven de 0.
Zachte, afremmende hopen sneeuw vanaf 10 uur. Off piste erg zware sneeuw.

Sneeuwhoogte
Zal wel iets van 0 – 80 cm geweest zijn, er lag niet bijzonder veel meer.

Wachttijden
Soms een stoeltje

Skitracker

null

Pro’s & Cons gebied

Pro’s
-Relatief goed bereikbaar
-Rustig
-Uitzicht op Bludenz
-Groot funpark dat actief wordt onderhouden

Cons
-Weinig tot geen uitdagende pistes
-HEEL veel verbindingspistes
-Veel laaggelegen pistes
-Verbinding tussen Brand en Bürs
-Verouderd liftensysteem
-Weinig toegankelijk off piste terrein
-Na een dag heb je het wel gezien

Foto’s

null

^Aankomst bij de Palüdbahn

null

^Ook wij waren aangekomen

null

^De groene skiroutes rondom de Palüdbahn

null

^Boys

null

null

null

^Jan was alvast een keer omhoog gegaan: perfecte pistes

null

^Start van piste 11, de dalafdaling. Leuk hellingspercentage afgewisseld met wat vlakke stukken.

Om de dag te beginnen zijn we van Glattjoch naar Brand afgedaald, hierbij maak je net iets minder dan 1000 hoogtemeters. Jammer was wel dat er sprake was van veel vlakke stukken. Zeker met de voorjaarssneeuw waar wij mee te maken hadden, was dit geen pretje.

null

^Mistig boven bij de Glattjochbahn

null

^Afslag naar de piste in het Lorenzital (9)

null

Laatste deel van afdaling 6a

null

null

^Alleen in het laatste deel van de dalafdaling zat een groot gat

null

^Tijd om naar het ‘’midden’’ van het gebied te gaan: afdaling 9
Erg mooie afdaling door een leuk dal, jammer dat het erg vlak eindigt.

null

^Ondanks de lange rij wordt de sleeplift ook meegenomen

null

^het groene dal van Brand

null

^Afdaling 2 vanaf de Gulmabahn, een van de leukere afdalingen

null

^Dorfbahn met tamelijk groene helling :)

null

^Dalstation van de oude Niggenkopfbahn II (Bj. 19765)

Zo goed als elke hoek in het Brand gedeelte gehad, tijd om te wisselen naar het gedeelte van Bürserberg.

null

^Verbindings PB ‘’Panoramabahn Burtschasattel’’
De pendelbaan is beter geschikt als retour naar Brand dan het verschrikkelijk lange blauwe (wandel)pad…

null

^De PB met het skigebied van Brand op de achtergrond

null

^Vanaf de PB loopt er een vlakke (rode(?)) piste naar Bürserberg

null

^Zicht op Bludenz. De zon begon zich ondertussen te laten zien.

null

^Laatste stuk van piste 23c, de huizen behoren tot het sneeuwzekere gedeelte van Bürserberg. Hier starten de Tschenglalift en Einhornbahn II, die overigens op het pistenplan als 6 persoons wordt aangegeven (?)

null

^Tschlengalift

null

^Zelfs in de lift had Jan het druk met Grindr.

null

^Ondanks dat het skigebied weinig te bieden heeft is het panorama erg mooi in het Bürserberg gedeelte

null

^Einhornbahn II met gesloten piste 18. Natuurlijk kon deze piste niet overgeslagen worden en zouden wij hem later bedwingen.

null

^Vanaf bergstation Einhornbahn II

Tijd om door te gaan naar de Loischkopf, hier zou het nog wel eens leuk kunnen worden met zowaar een zwarte piste

null

^Voorlaatste steunpaal

null

^De afdaling zelf: leuke hellingsgraad met mooi decor. Wat ik zelf alleen jammer vind zijn de heuvels in de piste, dit haalt je toch enigszins uit je ritme.

null

^Jan op de zwarte piste

null

^Links Einhornbahn II en rechts de Loischkopf

We hebben wat gegeten bij de Fuchsbau, gelegen bij het dalstation van de Loischkopf. Prima lunch gehad voor een normale prijs.

null

null

Na de lunch besloten Henri, Jorian en ik om het terrein onder de Loischkopf eens te verkennen terwijl Jan een ritje ging maken met Einhornbahn I, de Zubringer vanaf Bürserberg.

null

^Einhornbahn I

null

null

^Op de dalafdaling naar Bürserberg lag helaas te weinig sneeuw

null

null

^Ondertussen: dikke pillows

null

^Natuurlijk gaat het fout

null

^Jorian zijn beurt

null

^Ziet er veelbelovend uit (lekkere natte bips trouwens)

null

^Maar ook Jorian sneuvelt uiteindelijk

Na deze avonturen was het tijd om terug te gaan naar Brand… deze reis verliep over paden, paden en nog wat paden… Met als dieptepunt ‘’piste’’ 28, snap heel goed waarom het wandelpad ‘’naast’’ de piste loopt.

Eenmaal aangekomen op de parkeerplaats besloten we om nog naar een kleine PB in de buurt van Bludenz te gaan. Volgens mij ging deze PB voor 5 personen van Düns naar Dünserberg. Na een klein bedrag te hebben betaald voor de entree waren in 5 minuutjes boven bij Dünserberg.
Hier heb ik het dieptepunt van de vakantie meegemaakt: een geit kwam in volle vaart op me af rennen waardoor ik uit moest wijken en op mijn schouder viel… En op de terugweg naar de PB viel de geit mij nog een keer aan :(

Zoals je snapt kom ik vanaf nu nooit meer in de buurt van geiten

Conclusie
Brandnertal is een gebied waar je weinig te zoeken hebt als je ook maar een beetje kunt skiën / snowboarden. Het gebied bestaat voor een groot deel uit verbindingswegen wat logischerwijs ook zorgt voor weinig uitdagende pistes. De enige uitdaging die je in het gebied kunt vinden zijn de (extreme) skiroutes en de zwarte piste in Bürserberg. Voor de rest heb je af en toe een enkele brede, lange piste met een fijne hellingsgraad maar dan houdt t ook wel op. Voor een dagje met goede condities leuk, anders even doorrijden naar Silvretta Montafon, Damüls of Ski Arlberg…

Credits voor de foto’s gaan naar Jorian, Jan en Henri

Als het goed is maken zij de andere verslagen…

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 05 jan 2021 11:38

Gang is alles

Jammer dat er zoveel verbindingswegen zijn.
Ben benieuwd naar de rest!

Leuk verslag @Jesper!
idd jammer dat het gebied zoveel verbindingspaden heeft.

Ben ook benieuwd naar de rest van de verslagen, want grindr en lekkere natte bips beloven heel wat;-)

LA NORMA😍☃️

Verbindingswegen en Grindr Boys is toch een aparte combi.

May the ski force be with you !!

@joepiedepoepe @Piefke het is hopen dat de boys de andere verslagen snel maken :)
@CJAHulskamp Daar heb je zeker gelijk in

Gang is alles

Leuk verslag! Ben benieuwd naar de rest.

Dank voor het delen! Leuk verslag…

Fijn verslag! ;) Een beetje spijtig dat er niet zo veel sneeuw meer lag in dit laaggelegen gebied. Zeer nieuwsgierig naar de verslagjes uit Montafon en jullie mening over Damüls met pasen.

“De winter voorbij” met @HenriS en de 3 J’s (@Jesper, @Jorian, @Snowjan)… klinkt als een uitzending van de Tros waarvan je het niet zo erg vind dat je het gemist hebt…

Wanneer komt het volgende deel, heren?

Een matige ervaring van een gebied waarnaar ik met veel belangstelling had uitgekeken :(

Enkele foto’s van de pendelbahn in Schnifis bij Bludenz (Schnifisberg-Seilbahn), helaas zat het weer niet echt mee:

null

null

null

null

Certified ski-boy, glijbewijs

@GiGi als het goed is komt het volgende verslag deze avond nog

Gang is alles

@GiGi als het goed is komt het volgende verslag deze avond nog

Jesper op 19 apr 2016 22:01

lees dat als: deze nacht

Certified ski-boy, glijbewijs

@GiGi als het goed is komt het volgende verslag deze avond nog

Jesper op 19 apr 2016 22:01

lees dat als: deze nacht

Jorian op 19 apr 2016 23:21

Een goeie reden om deze nacht wakker te blijven dan ;)

__Dag 2: Golm & Gargellen__

De tweede dag (zaterdag) vertrokken we 's ochtends vanuit het appartement in Blons richting het Montafontal; we wilden Hochjoch en Valisera gaan doen die dag. Maar toen we uiteindelijk van de snelweg af gingen, kwamen we op de B188, die het dal in gaat, al gelijk in de file terecht. Wij dachten dat dit (misschien in combinatie met de ochtendspits) kwam doordat Andreas Gabalier (wie kent hem niet) die dag zou optreden in het gebied. Omdat we na een kwartiertje schuiven de file wel zat waren, besloten we bij Vandans rechtsaf te gaan, en de ochtend door te brengen in het gebiedje van Golm.

Golm

Pisteplan:
http://www.golm.at/pistenplan

Geopende liften/pistes:

null

Weer & Condities:

Het was eigenlijk de hele ochtend bewolkt, de sneeuw was nog goed voor de tijd van het jaar, omdat er nog geen zon op had gestaan die dag.
Buiten de piste remde de sneeuw gelijk erg af.

Sneeuwhoogte:

Voldoende, niet overmatig, maar dat lag ook niet in de lijn der verwachtingen.

Wachttijden:

Gemiddeld geen :D

Pros:

  • Geen wachttijden :)
  • Mooi uitzicht op Montafontal en richting Bludenz
  • Mooie steile zwarte piste 10 (Diaboloabfahrt)
  • Mijn eerste skitunnel :p

Cons:

  • Klein gebied, leuk voor een halve dag
  • Industriële look
  • verouderd liftensysteem

Verslag:

Na het schuiven op mijn board in Brand besloot ik te gaan skiën deze dag, ik had toch maar m’n ski’s én snowboard ingeladen thuis. Toen wij met de Golmbergbahn naar boven gingen, vielen al gelijk een hoop dingen op;

null

  • De dalafdaling, die dan ook gesloten was, zag er onderaan niet te doen uit
    null
  • Helemaal vanaf het middenstation tot het dalstation liep een lange alpinecoaster, die volautomatisch via de lift op de foto de karretjes weer omhoog bracht
    null
  • Vanaf boven bleek je een erg mooi uitzicht te hebben op het gebied van Hochjoch.
    null

    null
  • En halverwege, bij het eerste middelstation van de Golmbergbahn, ligt een groot stuwmeer. Vanuit dit stuwmeer loopt een hele grote buis (lijkt op een rioolbuis) naar boven, dwars door het skigebied heen. Wij hadden geen idee waar het voor was, maar het maakt het skigebied een stuk minder mooi, krijgt een beetje een industriële look ervan.
    null

    null
  • Eenmaal boven aangekomen zijn we het hele gebied gaan doen, om te beginnen met de Rätikonbahn. bovenaan de Rätikonbahn bevindt zich tevens het hoogste punt van het gebied (2103 m.)
    null
  • Uitzicht vanuit de Rätikonbahn op een deel van het gebied en de industrie (v.l.n.r. Golmbergbahn, Matschwitzbahn, Hüttenkopfbahn)
    null
  • Vanaf de Rätikonbahn gingen we gelijk door naar het leukste deel van het gebied; Aussergolm. Hier kwamen we via de skitunnel.
    null

    null

    null
  • Het deel bij de Aussergolmbahn was voor mij persoonlijk het hoogtepunt van het skigebied. Een erg steile maar leuke zwarte piste, met een snelle lift erbij en een heel mooi uitzicht richting Bludenz. Natuurlijk hielp het ook erg mee dat het niet druk was.
    null
  • Toen we het bij Aussergolm ook wel gezien hadden gingen we naar de Hüttenkopfbahn, die we een paar keer hebben gedaan.
    null
  • Uitzicht op het skigebied vanaf de Hüttenkopfbahn, met op de achtergrond het gebied van Hochjoch, waar we later deze vakantie ook nog zouden skiën
    null

    null
  • Vanaf de Hüttenkopf konden we weer naar de Matschwitz skiën, en nadat we deze oude 4-zitter een paar keer deden, stonden we weer boven bij de gondel
    null
  • Natuurlijk wilden wij ook nu weer alle liften proberen te doen, en hebben we ook deze sleeplift (Sücka) gedaan. Op de achtergrond de Rätikonbahn.
    null
  • Laatste blik op het induskigebied, om vervolgens de dalafdaling te gaan doen.
    null
  • Deze was tot het middenstation goed te doen…
    null

    null

    null
  • …Maar werd toch wel steeds slechter…
    null

    null
  • …Uiteindelijk moesten we zelfs twee stukjes lopen…
    null

    null
  • … En een paar honderd meter voor het dalstation was het gedaan, de rest moesten we lopen, al ging Henri op elk stukje sneeuw zijn ski’s weer aandoen, helaas hebben we daar geen foto’s van :p

Beneden aangekomen gingen we onze lunch opeten en naar Gargellen rijden, wat je leest in het volgende deelverslag.

Conclusie:

Golm was een betere ervaring dan Brand, met in hartje winter een erg lange en mooie dalafdaling, en voor mij als hoogtepunt het deel van Aussergolm. Verder is het allemaal een beetje vlak en is het gebied best klein. Ook zal in de drukke periodes het (deels) verouderde liftsysteem een negatieve rol spelen. Wij vonden het een leuke ervaring, maar zouden er geloof ik geen van allen meer dan een halve dag willen doorbrengen.
Al was de alpinecoaster misschien wel leuk geweest!

Certified ski-boy, glijbewijs

Ps. Gargellen hoop ik ook deze week nog te doen :D #tijdtekort

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jorian Ik verwachtte eigenlijk Golm en Gargellen in 1 post… beetje jammer dit

null

^Is dit geen Hochjoch? hahahahahahaha

Waarom vind je het liftensysteem oud? In elke hoek van het gebied staan moderne liften, alleen de 4 persoons is wat verouderd… deze staat dan ook in een uithoek

Klein minpuntje aan het gebied vond ik ook de oneven preparatie die op veel plekken te vinden was… daardoor durfde ik veel minder dan met goede preparatie.

null

hier nog een gevoelige foto van mezelf om dit bericht goed af te sluiten

Gang is alles

excuses voor het incapabele gedrag van mijn mede-vakantieganger Jesper, die de foto’s had uitgezocht en per gebied had gesorteerd, hierdoor is de bewuste foto van de Seebliga lift alvast een voorproefje op het verslag van Hochjoch/Valisera :) Ik verdenk Jesper er echter van dit met opzet gedaan te hebben, om mijn verslag te laten falen, dit zal ik dan ook aankaarten mij de mods :p
@Jesper ben jij niet altijd bang? zoals bij de ribbels in Hochjoch :)
Wat betreft het liftensysteem, inderdaad is de 4-CLD Matschwitz de oudste (1986), wat ik niet erg vind, want ik houd wel van die oude liftjes, zeker met zo’n bergstation, maar het houdt wel op in het hoogseizoen.
De enige echt nieuwe lift is de Hüttenkopfbahn (2012), maar ook de Golmberbahn (1995) en de Rätikonbahn (2001) zijn niet super jong… En ondanks dat de Aussergolmbahn niet heel oud is, zorgt 4-cld/b wel voor opstoppingen…

Certified ski-boy, glijbewijs

Wow @Jesper naar een ander gebied dan Warth? Ik moet even met m’n ogen knipperen ;) Tof verslag tot nu toe! Maar de volgende keer wellicht iets sneeuwzeker gebieden kiezen als je rond deze periode wil gaan? :)

Enne, die groene buis had je al kunnen weten als vaste bezoeker he!

@Jorian
Ja moeten ze maar normaal prepareren

je moet niet naar de bouwjaren kijken maar naar de snelheden van de lift :D
Wat betreft de Aussergolmbahn: dit is een snelle 4 cld b in een uithoek van het gebied waar t waarschijnlijk eigenlijk nooit druk is… ik zie nergens problemen
Bovendien is het een erg klein gebied wat niet heel veel mensen trekt lijkt me
@Rene hahaha jaja, zowaar 5 nieuwe gebieden voor mij. Mwah deze gebieden waren wel prima eigenlijk, eigenlijk alles was nog open. Tuurlijk de sneeuw werd snel zacht, maar dat hinderde niet echt.

En tja we kunnen niet elke video onthouden ;)

Gang is alles

Dankjewel voor het verslag @Jorian. Ik deel overal je mening, maar de liften vond ik hier nog redelijk modern en snel. Silvretta Montafon is dan wel weer wat verouderd, maar dat komt later. Laat eerst maar het mooie Gargellen zien :D
@Rene, er was verder niets mis met de sneeuw in deze gebieden. Dat de dalafdalingen dicht of slecht zijn is wel logisch begin april, maar daarboven lagen de pistes er allemaal erg goed bij (zie ook de volgende verslagen met nog betere weer- en sneeuwcondities) :)

We hebben dit deel van Vorarlberg gekozen omdat het voor een shortski lekker dichtbij is en omdat we deze regio nog nooit hadden bezocht. Maar Ischgl (Een optie voor mij voor volgend jaar)/Sölden/enz. zijn inderdaad ook hartstikke goed deze periode.

__Dag 2: Golm & Gargellen__

Na een leuke ochtend gehad te hebben in Golm reden we naar Gargellen, om de middag in dat gebied te vertoeven.

Gargellen

Pisteplan:
http://www.montafon.nl/skigebieden/schafberg-gargellen.html…

Geopende liften/pistes:

null

Weer & Condities:

Ondanks verwoede pogingen wilde het zonnetje er niet helemaal doorkomen, de sneeuw werd (natuurlijk) wel slechter 's middags.

Sneeuwhoogte:

In vergelijking met de voorgaande gebieden best veel :)

Wachttijden:

Wederom gemiddeld geen :D

Pros:

  • Geen wachttijden :)
  • Ondanks de geringe grootte een relatief uitgestrekt gebied.
  • Veel skiroutes en varianten

Cons:

  • Ook geen heel groot gebied
  • Ook wat vlakke stilstaan-pistes (lag ook aan de sneeuw)
  • Op de Kristallbahn en sleeplift Schmuggi Luggi na een verouderd liftensysteem, maar zal hier in het hoogseizoen misschien minder problemen geven dan in Golm.

Verslag:

In Gargellen aangekomen gingen we snel met de Schafbergbahn naar boven, het was inmiddels al middag.

null

^Het Hochmontafonpark van Landal, vanuit de Schafbergbahn
null

null

^Boven aangekomen heb je een mooi uitzicht over het plateau waar het kinderland ligt, met daarachter de Madrisa (2770 m.)
null

null

^Vanaf het bergstation van de Schafbergbahn skieden we eerst naar de 2-SL Valzifenz.
null

^Nadat Henri en Jan ook boven waren gekomen skieden we naar de 4-CLF Gargellner Köpfe
null

null

null

^ 4-CLF Gargellner Köpfe
null

null

^Van daaruit gingen we via skiroute 12 en de pistes 2 en 1 de dalafdaling doen.
null

null

^Mede omdat Henri last van zijn rug had, gingen we even wat drinken bij het restaurantje onderaan de Vergalden sleeplift, die Jan per sé wilde nemen, om alle liften gedaan te hebben.
null

^Vervolgens deden we het laatste stukje tot het dalstation, en namen de Schafbergbahn weer omhoog.
null

^ Toen skieden we naar de Kristallbahn en namen die een aantal keer.
null

^ Ook van bovenaan de Kristallbahn heb je een mooi uitzicht.
null

null

^Via Skiroute 11 gingen we naar de 2-CLF Schafberg 2.
null

null

^Schafberg 2
null

^Via de Kristallbahn en Skiroute Rinderhütte wilden we de Schafbergbahn 2 nog een keer nemen, maar die was helaas al om 15:45 gesloten. Hierop Besloten we de andere dalafdaling maar te doen, de blauwe 6a

null

null

null

^Jesper en ik doen ons best om te imponeren, terwijl Henri met een stuk rots poseert voor een foto.

Beneden aangekomen was het helaas tijd om naar huis te gaan, op naar een mooie volgende skidag in Hochjoch/Valisera, die Henri aan jullie zal presenteren!

Conclusie:

Tot nu toe gaat het bergopwaarts met het waarderen van de skigebieden; Gargellen beviel weer beter dan Golm :D Erg leuk ook dat beide dalafdalingen open waren en goed te doen, we hoefden dit keer niet te lopen. Wel jammer dat de 2-CLF Schafberg 2 al zo vroeg dicht ging.
Een leuke middag!

Certified ski-boy, glijbewijs

Wow @Jesper naar een ander gebied dan Warth? Ik moet even met m’n ogen knipperen ;) Tof verslag tot nu toe! Maar de volgende keer wellicht iets sneeuwzeker gebieden kiezen als je rond deze periode wil gaan? :)

Enne, die groene buis had je al kunnen weten als vaste bezoeker he!

Rene op 20 apr 2016 08:58

nee hoor :P de dalafdaling was sneeuwzeker genoeg ;)

@Jorian
Ja moeten ze maar normaal prepareren

je moet niet naar de bouwjaren kijken maar naar de snelheden van de lift :D
Wat betreft de Aussergolmbahn: dit is een snelle 4 cld b in een uithoek van het gebied waar t waarschijnlijk eigenlijk nooit druk is… ik zie nergens problemen
Bovendien is het een erg klein gebied wat niet heel veel mensen trekt lijkt me

Jesper op 20 apr 2016 11:17

Het gaat erom dat ie 4 is, en niet 6 of 8, en dat op het leukste deel van het gebied :/

Certified ski-boy, glijbewijs

Leuk verslag, mijn eerste wintersport ervaring! Toen ik 9 jaar oud was is dit het gebied waar ik mijn eerste meters heb leren skiën. Ik heb het nog op videoband staan maar wat mij direct opviel is dat de oude Golmerbahn weg is.

Zie: http://www.funimag.com/funimag08/MONTAF02.HTM

Waarom ik daar ooit ben geweest was een keuze van het reisgezelschap waar mijn moeder mee meeging maar vanaf die eerste ervaring, VERSLAAFD

Leuk verslag! Wordt het volgende gebied nog interessanter? :-)

@Jorian Maar wel een snelle 4. En de Steffisalp express in Warth is ook een 4, daar hoef je ook nooit te wachten. Dus gewoon goed.

Toch bedankt voor het verslag, het is nu wachten op @HenriS

null

^Hier nog een foto van het Hausbier dat te verkrijgen is bij pizzeria Barga, Gargellen
Een prima biertje dat neigt naar een Hefeweizen
@Laagvlieger Was wel leuk geweest als dat treintje er nog zou staan ja… helaas
@joepiedepoepie als het goed is wel

Gang is alles

@Jesper: Beiden in 1995 gesloten is te lezen en ook toen al die lelijke pijpleiding aldaar. De nu nieuwe Golm gondel was destijds een 2 persoon stoeltjeslift. Ik heb nog beelden dat mijn moeder met de camera van het middenstation naar het stuwmeer ging en dat zag er best spannend uit.

Mooi dat jullie zo’n klein en tamelijk onbekend gebied hebben getest. Mijn moeder en ik zaten destijds in Hotel Brünella en mijn god daar heeft de tijd stil gestaan. De kamers zijn sinds 1989 wel opgeknapt maar die foto’s van de eetzaal zijn na een check zojuist weer opgefrist van hey dat herken ik nog… http://www.brunella.at/gastronomie.html

Geweldige foto’s: http://www.brunella.at/unterhaltung.html (Heidi bij de pooltafel zat kennelijk ook een groep fitte mannen te wachten i.p.v. meneer snorremans) en dat swingende Tanzlokal is helemaal de shizzle natuurlijk ;-)

@Jorian Maar wel een snelle 4. En de Steffisalp express in Warth is ook een 4, daar hoef je ook nooit te wachten. Dus gewoon goed.

Toch bedankt voor het verslag, het is nu wachten op @HenriS

null

^Hier nog een foto van het Hausbier dat te verkrijgen is bij pizzeria Barga, Gargellen
Een prima biertje dat neigt naar een Hefeweizen

Jesper op 20 apr 2016 22:59

Het is in Warth zo, dus in Golm ook, mooie redenatie man. überhaupt -1 voor de warth opmerking :p
O en dit is geen untappd he met je bier

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jorian Nee maar ff serieus: 4 CLD/B bij zo’n afgelegen, moeilijke piste zal nooit echt voor problemen zorgen…

Ik geef gewoon nog een extra toevoeging aan het verslag
@Laagvlieger Ja inderdaad, leuk om ook eens kleine gebiedjes te bezoeken :)
Ook leuk dat je daar vroeger bent geweest, leuk al die herinneringen haha

Gang is alles

Ziet er goed uit mannen! Gargellen lijkt me inderdaad een stukje mooier dan Golm.
Benieuwd naar het grote aaneengesloten gebied van Montafon, hopelijk hebben jullie daar ook de gesloten dalafdalingen gedaan ;)

Ziet er goed uit mannen! Gargellen lijkt me inderdaad een stukje mooier dan Golm.
Benieuwd naar het grote aaneengesloten gebied van Montafon, hopelijk hebben jullie daar ook de gesloten dalafdalingen gedaan ;)

Mathijs! op 21 apr 2016 18:37

Ja natuurlijk, al was het er maar 1

Gang is alles

@Jorian Nee maar ff serieus: 4 CLD/B bij zo’n afgelegen, moeilijke piste zal nooit echt voor problemen zorgen…

Jesper op 21 apr 2016 13:05

Ben toch van mening dat het in het hoogseizoen kan vollopen, vooral omdat je (als je niet via dat pad wilt) de lift ook weer naar boven moet hebben om terug in het gebied te komen… Maar das natuurlijk puur hypothetisch en niet op ervaring gebaseerd :D

Certified ski-boy, glijbewijs

Plaats een reactie