Skipas geldigheid

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gastein

Dit jaar gaan we voor het eerst naar Gastein, ben benieuwd. De reviews zijn wat gemengd.

We gaan met een groep van 6 volwassen en 3 kleine kinderen welke nog niet skien (leeftijd 0, 1 en 2).
Er zal dus altijd een volwassene thuis zitten om op die kleine kinderen te passen.
Weet iemand of het met een skipas in Gastein mogelijk is om die pas te delen (legaal)?
Dus de ene dag gebruikt de volwassene A de pas en de volgende dag volwassene B.
Het gaat hier om een 6-daagse skipas.

En is het mogelijk om met de 6-daagse skipas de dag van te voren al enkele uren (vanaf 3 uur ofzo) te skiën?
Ik ken dit wel uit andere gebieden maar kan er bij Gastein niets over vinden.

Binnen een halve minuut gevonden:
https://www.skigastein.com/de/preise-zeiten/ski-specials/fam…

De "Jungfamilienkarte’ waarmee beide ouders voor de prijs van 1 volwassenen afwisselend gebruik mogen maken

Thanks! Ik heb denk ik te moeilijk gezocht dan. Ik had de gehele voorwaarden al doorgelezen maar had het niet gevonden (nu is m’n Duits ook niet al te best).

Misschien een idee om dit soort info (mogelijkheid van delen skipas door ouders) toe te voegen aan de gebiedsinformatie op deze site (en evt op kan filteren).
Hoewel ik er dit jaar niet opgelet heb zal dit voor volgend jaar voor mij een eis zijn voor mijn gebiedskeuze.
Persoonlijk vind ik het namelijk schandalig dat veel gebieden verwachten dat ik 2x het volle skipas tarief betaal terwijl ik in totaal maar de waarde van 1 skipas gebruik

Dat zou inderdaad een goede aanvulling zijn.
Eerlijk gezegd hebben we dit jaar gewoon geboekt en ben ik nu gaan kijken of er zo’n regeling met skipassen is.
Nu heb ik er zelf ook geen last van, maar het was een vragen namens mijn reisgenoten:-)

@Togi, de discussie of het al-dan-niet-eerlijk-is, is al eerder gevoerd op dit forum. De ene zegt heel strikt ‘regels zijn regels en daar heb je je aan te houden’ en de ander neemt de gok om niet betrapt te worden. Dit laatste onder het motto ‘ik heb toch betaald voor één persoon dus wat maakt het uit wie die ene persoon is’. Vergelijk het maar met een Netflix account… Prima om die te delen met iemand anders, maar je kan niet tegelijk kijken.
Je zou inderdaad zeggen dat het niets uitmaakt. Je kan immers nooit tegelijk met één skipas op pad. Anderzijds calculeert een skigebied dat in in de prijs en de capaciteit van het gebied. Bovendien zal het simpelweg een bron van inkomsten zijn. Daarom is het goed dat er gebieden zijn die echt familievriendelijk zijn met dergelijke ‘eltern karten’. Voor jonge gezinnen dus belangrijk om te weten of dit geboden wordt.

@Jay Die discussie ken ik en heb toen ook toen mijn mening gegeven.
Het enige wat ik zeg is dat het handig is dat die info hier bij de gebiedsinfo op deze site wordt toegevoegd zodat ik erop kan filteren (en waarom ik dat vind maar misschien zei ik dat wat te hard ;-) ).

Het blijft uiteindelijk toch een kwestie van vraag en aanbod. Als veel mensen er net zo over denken als ik en gebieden zien dat mensen er specifiek op selecteren dan zullen ze vanzelf volgen.
En als ze vinden dat ze er bijv. 10 euro extra administratie kosten voor willen rekenen (want ze moeten 2 gezichten registreren of zo) dan is dat wat mij betreft prima en dan hoor je mij echt niet klagen.
Dan krijg je idd jouw Netflix voorbeeld waarbij je voor een paar euro extra (en niet voor dubbele abonnementskosten) wel met 2 of 4 schermen tegelijk kan kijken

Weet iemand toevallig het antwoord op deze vraag?

En is het mogelijk om met de 6-daagse skipas de dag van te voren al enkele uren (vanaf 3 uur ofzo) te skiën?
Ik ken dit wel uit andere gebieden maar kan er bij Gastein niets over vinden.

JBL op 4 jan 2018 13:24

@Jay Die discussie ken ik en heb toen ook toen mijn mening gegeven.
Het enige wat ik zeg is dat het handig is dat die info hier bij de gebiedsinfo op deze site wordt toegevoegd zodat ik erop kan filteren (en waarom ik dat vind maar misschien zei ik dat wat te hard ;-) ).

Het blijft uiteindelijk toch een kwestie van vraag en aanbod. Als veel mensen er net zo over denken als ik en gebieden zien dat mensen er specifiek op selecteren dan zullen ze vanzelf volgen.
En als ze vinden dat ze er bijv. 10 euro extra administratie kosten voor willen rekenen (want ze moeten 2 gezichten registreren of zo) dan is dat wat mij betreft prima en dan hoor je mij echt niet klagen.
Dan krijg je idd jouw Netflix voorbeeld waarbij je voor een paar euro extra (en niet voor dubbele abonnementskosten) wel met 2 of 4 schermen tegelijk kan kijken

Togi op 8 jan 2018 10:19

Dan ga je er vanuit dat dit soort gezinnen graag verwelkomt worden door de gebieden en daar ben ik nog niet zo zeker van. Wel het verkeerde topic idd.

Weet iemand toevallig het antwoord op deze vraag?

En is het mogelijk om met de 6-daagse skipas de dag van te voren al enkele uren (vanaf 3 uur ofzo) te skiën?

Ik ken dit wel uit andere gebieden maar kan er bij Gastein niets over vinden.

JBL op 4 jan 2018 13:24
JBL op 28 jan 2018 14:15

Over van te voren skiën weet ik niet.
Wel heb ik gemerkt dat ze streng controleren. Onlangs was ik vanuit Hochkönig een dagje naar Bad Gastein gegaan. Een vriend die mee was en hier om en om met zijn vriendin skiede, terwijl de andere oppaste op hun kinderen werd eruit gehaald en moest flink uitleggen hoe het zat. De liftcontroleur heeft toen uitgelegd dat je vooraf moet aangeven dat je een pas deelt. Dan wordt dat geregistreerd. Nu was zijn vriendin de eerste twee dagen gaan skiën en stond haar foto dus in het systeem.

Peter Pos

De dag voorafgaand aan een meerdaagse pas vanaf 15.00 uur al van de liften gebruik maken, ik weet dat dat voor andere plaatsen van Ski Amade kan, zoals Flachau, Kleinarl, Schladming. Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat dat in Gastein ook kan.

Bedankt allemaal!
Goed om te weten dat ze streng controleren. Dus van te voren duidelijk aangeven dat 2 personen 1 pas gaan gebruiken!

En Dat de pas vanaf 15.00 uur geldig zou zijn is top!

Plaats een reactie