open pistes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Großglockner Resort Kals - Matrei

Binnen 2 weken vertrekken we met een groep vrienden naar dit redelijk ongekend gebied, lees er behoorlijk goede dingen over.
Iemand tips over restaurants op de piste?
En wat ik gek vind is dat je nergens op de site vind welke pistes open zijn …

Op de interactieve skikaart kan je zien welke pistes en liften open zijn! http://ski3.intermaps.com/kals_matrei/skimap_touch.asp?lang=…

@Boazz super bedankt voor deze link!

Ik probeerde de ganse morgen een link te plaatsen , maar het lukte niet .
Ik ben ook aan het kijken om daar te gaan begin maart .

Voor hoelang ga je? Je kan er je maximum 2 dagen bezighouden, daarna ga je echt moeten uitwijken voor meer kilometers te maken.

Voor hoelang ga je? Je kan er je maximum 2 dagen bezighouden, daarna ga je echt moeten uitwijken voor meer kilometers te maken.

Mathijs! op 2 jan 2015 17:39

Gelukkig is de meerdaagse pas ook automatisch geldig in de omliggende gebieden, voor een week zou ik nooit naar Kals alleen gaan.

❄️

Inderdaad dat is echt wel ons plan, we gaan de andere gebiedjes ook verkennen de Oost tirol pas is over heel Oost tirol geldig. Iemand tips welke gebieden we zeker ook moeten bezoeken?

Is volgens mij al een keer uitgebreid verteld in een van je andere posts.

May the ski force be with you !!

Is volgens mij al een keer uitgebreid verteld in een van je andere posts.

CJAHulskamp op 2 jan 2015 21:05

??? 1 van mijn andere posts over Matrei met deze vragen? Ik zal dan wel Alzheimer aan het krijgen zijn zekers?

May the ski force be with you !!

Ik ben vorig jaar in deze regio geweest. Kals-Matrei vond ik tegenvallen. Leuk voor een dag maar lijkt op papier groter dan het is. Wel leuk vond ik Lienz en Sillian. St. Jakob vond ik redelijk maar anderen vinden dat wel een top gebied. Als je wat gebieden afwisselt heb je zeker een leuke week.

Vorig jaar lag er sneeuw tot in het dal terwijl de grote gebieden aan de noordkant tot grote hoogte groen waren. Ik vrees dat het dit jaar andersom kan zijn…

hier stond al een antwoordt

https://www.wintersport.nl/forum/topic/168918

CJAHulskamp op 2 jan 2015 22:36

Ik lees daar niets hoe ik de open piste’s kan vinden of welke restaurants er goed zijn wat mijn vraag nu was. + het was niet mijn topic!

Veel plezier in Matrei !!!

May the ski force be with you !!

http://www.gg-resort.at/de/aktuelles/schneebericht/…

15 km open. Dalafdalingen zijn dicht. Geen sneeuw in het dal.

Volgens mij zijn de dalafdalingen inmiddels geopend… wel er niet heel veel sneeuw… komt wellicht nog wel…

als afwisseling kan het leuk zijn om met de trein naar badgastein te gaan. lift zit daar praktisch tegen t station aan, en dan zit je opeens ten noorden van de hoofdkam. Kunnen hele andere condities zijn ;)

Ben ondertussen terug na een SUPER week!
Marei/Kals is een leuk uitdagend gebied we hadden het geluk toen we aankwamen dat er net een 30tal cm verse sneeuw was gevallen waardoor je buiten piste echt ook wel heel leuke dingen kan doen.
Voor een volledige week is het gebied voor ervaren mensen te klein moet ik toegeven, maar op 25 min zit je in Lienz of St Jakob, Lienz (2 aparte gebiedjes) vond ik het grootste gebied niet zo goed echt op beginners ingesteld, het andere gebiedje waar maar 1 piste open was tot in het dal is eigenlijk zalig een super piste waar blijkbaar WK’s op gedaan worden. St Jakob vond ik dan weer een magnifiek gebied met een schitterende zwarte dal afdaling (heb die wel 10 keer gedaan op 1 dag) we hadden daar ook het geluk een 10cm verse sneeuw te hebben.
Kort samen gevat, Oost Tirol is heel mooi en vooral heel rustig je bent bijna altijd zo goed als alleen op de afdalingen. We waren uiteindelijk met 13 mensen die een unieke ervaring van enkele ongekende gebiedjes hebben ervaren en allen zeker nog eens terug willen!

Plaats een reactie