Talabfahrt Blaue Piste 1a Hochjoch Totale ( Schruns)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schruns-Tschagguns

Kan iemand mij vertellen of dit een lastige of gemakkelijke blauwe piste is voor iemand die weinig ski ervaring heeft?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:43

Zie dit filmpje

Hier zie je in sneltreinvaart de route voorbij komen, op zich zie ik geen lastige dingen die jou als beginner zenuwachtig moeten maken…
't is alleen dat je als beginner niet deze snelheid moet gaan nadoen :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

En wat houdt weinig ervaring in? Zeker niet overmoedig zijn en voorizchtig zijn maar anders is deze afdaling zeker te doen…afgelopen winter nog gedaan.

Het is in het begin een mooie brede blauwe piste, het laatste deel is een nauw hobbelig pad en zelfs rood als ik het me goed herinner.

Het laatste stuk is inderdaad rood. Ik denk voornamelijk vanwege smalle stukken (paadjes/langs huizen) en één lastig steil stukje. Ik zou zeggen dat beetje ervaring wel handig is voor dat laatste stuk. Twijfel je echt, je kunt altijd nog halverwege de gondel pakken naar beneden (middenstation). Wel prachtige afdaling als je helemaal bovenop begint.

Zoals reeds aangegeven zit er in het laatste gedeelte 2 lastigere stukken.
Ervaring op rode afdaling is daar wel aan te bevelen

Er is mij wat verwarring. Op de site van Silvretta Montafon staat 1A ( vanaf Kreuzjochbahn) als rode piste aangegeven, op een ander pisteplan ligt er een blauwe naast. Het zou mooi zijn als er een blauwe is zodat ik vanaf de Hochjoch weer terug naar Schruns kan skien .

Nou ja tot de Kropfen dan

Da’s ne zot in dat filmpje, op 4:45 eventjes over de weg met volle snelheid :D

Lang leve huurski’s :)

Henriëtte, je ziet wel vaker een rode en blauwe lijn tezamen een berg aflopen. Waarom dat is, weet ik niet want er wordt gewoon dezelfde piste bedoeld.
Ik denk dat het een grijs gebied is, donker blauw/licht rood…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Bij goede verse sneeuw is deze piste voor iedereen prima te skieen. Zodra de sneeuw in het dal oud is dan zijn de laatste paar kilometer niet echt prettig te skieen. Het veranderd dan al snel in een grote ijsplaat.

Een echt lekker beginnersgebiedje is Gargellen (30 min met de bus vanaf Schruns).

Plaats een reactie