Niet te moeilijk?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schruns-Tschagguns

Hoi, Ik ga komende winter voor de vierde keer skiën.
De voorgaande jaren ging ik telkens naar skigebieden met heel veel blauw: Obertauern, Alta Badia.
Deze keer dacht ik naar Schruns te trekken in het Montafongebied.
Ik vraag me alleen af of het daar niet te moeilijk is voor iemand die nog maar drie jaar skiet. Ik lees immers op verschillende websites dat Montafon een redelijk uitdagend gebied is. En dat de vele blauwe pistes eigenlijk meer rood zijn en de rode echt dieprood. Klopt dit? Of valt het nogal mee?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:57

Valt echt mee! Tenminste… Het is mij afgelopen jaar niet extra opgevallen als moeilijk;-). Ik kijk hier ook niet echt (meer) naar, maartoch:p.

Als je erheen gaat, even op een avond kaasfonduen in de herberg waar hemingway een tijdje gewoond heeft;-)(geen idee meer hoe die heette). Even als tip:)

Ik spreek niet uit eigen ervaring maar over het algemeen zijn blauwe pistes gewoon blauw. Natuurlijk kan het zijn dat een blauwe piste soms een stukje (bijna) rood bevat maar zeker in Oostenrijk vallen de blauwe pistes best mee!

Maak je geen zorgen. Het valt allemaal reuze mee. Schruns was mijn eerste skivakantie en ook ik heb gewoon rode pistes gedaan. Had van tevoren wel les gehad in snowworld en daar nog 2 dagen privé les en de rest van de week gewoon met de groep meegeskied.

ik ben als kind 2 keer in schruns geweest daar was mijn eerste skiles op de piste en het is niet te moeilijk als ik het als 7jarig kereltje kon. de 1 is volgens mijn herineringen een leuke piste. ook de kaissersmare (weet niet hoe je het moet schijven) bij het restaurant(kropfen) tegenover het middelste station is erg lekker! veel geluk met je vakantie

Hoi, Ik ga komende winter voor de vierde keer skiën.
De voorgaande jaren ging ik telkens naar skigebieden met heel veel blauw: Obertauern, Alta Badia.
Deze keer dacht ik naar Schruns te trekken in het Montafongebied.
Ik vraag me alleen af of het daar niet te moeilijk is voor iemand die nog maar drie jaar skiet. Ik lees immers op verschillende websites dat Montafon een redelijk uitdagend gebied is. En dat de vele blauwe pistes eigenlijk meer rood zijn en de rode echt dieprood. Klopt dit? Of valt het nogal mee?

Gast423 op 3 nov. 2012 16:52

Montafon is een prima skigebied met voor iedere skiër skipistes. Je kunt dus gerust boeken.

Montafon is een prima skigebied met voor iedere skiër skipistes. Je kunt dus gerust boeken.

Gast205 op 4 nov. 2012 11:06

Helemaal waar

Ik spreek uit eigen ervaring montafon is een heerlijk gebied. Kom er zelf nu alweer 6 jaar.
Als je niet al te steilen piste’s wil zou je naar de gargellen moeten gaan. Eerst met de gondel omhoog dan een klein stukje van piste 2 naar de stoeltjes lift C naar 2300 meter. piste 2 en 3 zijn lekker breed en niet te steil. zou niet piste 2 helemaal naar beneden nemen als je naar beneden wilt maar toch het laatste stukje van de rode piste 1 pakken is 3 keer breder dan piste 2. lekkere berg om je eerste dag te beginnen lekker makkelijk.

Als je wat moeilijker hierna wilt zou je naar de silvretta moeten. Met de Vasilera 1 en 2 helemaal naar boven en dan met piste 20A naar de stoeltjes lift Vermiel om de 20B + 20C naar beneden te gaan. Of met Grafrescha 2 en weer terug naar het midden station. Als je dan weer boven bent bij de gondel Vasilera 2 kun je ook piste 40 nemen om met de stoeltjes lift Madrisella weer omhoog te gaan en van piste 30 af te gaan. Als je lekkere breede en niet al te steilen piste op de silvretta wilt hebben zou ik deze zeker gaan skien.

De hochjoch is ieds moeilijker dan de silvretta maar ook zeer goed te doen. Piste 18 en 19 zijn zeer lekker. Goed te bereiken nu ook met de nieuwe Grassjoch lift en daarna met de Freda lift.Vanaf de Grassjoch op 2400 meter kun je ook over de 1A is ook een lekere piste zitten hier en daar wel wat steilen stukken in maar na zo’n steil stuk heb je in de meeste gevallen weer een stuk waar het weer omhoog loopt dus niet te veel afremmen want dan moet je prikken om weer boven te komen.Piste 9 is ook lekker om te doen naar lift Seebliga. De dal afdaaling zou ik je afraden als je niet van steilen piste houd bij piste 1C naar het dal van schruns heb je steilen stukken er tussen zitten die in een trechter lopen. 1D is wel weer een leuke dal afdaaling naar Sibertal heel rustig en hele mooie natuur.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Ps Als je op de hochjoch bent en je hebt echt honger even langs de wormser hutte gaan langs piste 2 bij lift Kreuzjoch. Mij is het nog nooit gelukt om het bord leeg te krijgen.

Als je niet al te steilen piste’s wil zou je naar de gargellen moeten gaan.

Bas op 8 dec. 2012 22:02

Helemaal mee eens, ideaal gebiedje voor beginners in het Montafon. Ook mooi gelegen.

Ik heb het al eerder gelezen, waarom noemen mensen het DE Gargellen? Is het niet gewoon Gargellen?

Ik ben vorig jaar vijf keer naar Montafon geweest en vond het hele gebied aan de makkelijk kant met uitzondering van een paar zwarte skiroutes waar het heel erg aanpoten is.

Voor inskieen en de eerste dag als we bijvoorbeeld een weekend gingen gebruikten we Golm. De eerste grote lift als je het dal inrijdt met een heel erg fijn blauw skigebied.

Verder denk ik dat de Hochjoch kant beter geschikt is als je nog niet zo ervaren bent, maar het hele gebied is gewoon goed te beskieen, zolang je maar van de skiroutes afblijft.

Ga rond kerstmis ook naar het skiegebied Montafon,heb gehoord dat er daar vele blauwe pistes zijn,voor mij komt dat goed uit,omdat in nog maar een drietal jaren skie,waar liggen daar dan eigenlijk de gemakkelijkste pistes ,kan er iemand me wat inlichtingen geven.

Hoi, wij gaan voor het eerst met de camper naar dit gebied. Weet iemand een redelijke camping. Graag zo dicht mogelijk bij een skilift.
Thank,
Corine

Ga rond kerstmis ook naar het skiegebied Montafon,heb gehoord dat er daar vele blauwe pistes zijn,voor mij komt dat goed uit,omdat in nog maar een drietal jaren skie,waar liggen daar dan eigenlijk de gemakkelijkste pistes ,kan er iemand me wat inlichtingen geven.

Gast005 op 17 dec. 2012 21:49

Hallo,
Wij gaan eind januari, ik ben benieuwd hoe het jullie is bevallen daar?
Waren de pistes goed te doen voor beginners?
Groet,
Willeke

Willeke,de pistes zijn goed te doen voor beginners,ik vond het beste Valisera Tal daar de lift naar valisera Mitte dan nog hoger naar Valisera Husli dan de blauwe piste nr 20a naar beneden nemen die loopt tot in het dal. Andere pistes zoals Hochjoch en Grasjoch zijn ook goed te doen ,behalve Gargellen die vond ik wel iets moeilijker,

Plaats een reactie