vernieuwd

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Hallo,

Ik las ergens op internet dat er wat vernieuwingen zijn doorgevoerd.
Heeft iemand enig idee wat er voor dit seizoen allemaal is veranderd?

ik hoor graag van jullie!

*bericht bewerkt door Quick op 23 nov 2017 08:51

Mr. Slow

@roy1989 de belangrijkste vernieuwing voor deze winter is de nieuwe 6 persoons stoeltjeslift vanuit het dal tussen Morillon en Samoens. Daarmee verdwijnt ook de oude lanche stoeltjeslift dat vaak een bottlenek was. Ook zijn er hiermee extra pistes gekomen in het dal daar en komen er in de toekomst nog meer pistes bij in dat dal.

null

*bericht bewerkt door Matthias123 op 23 nov 2017 08:58

Born to Ride

@Rogier ik heb hier trouwens ook de nieuwe pistekaart voor het grand massif. Kan deze geupdate worden hier op de site.

null

Born to Ride

@Matthias123

Thx voor je snelle bericht.
ik wist idd van een lift maar wist niet waar die precies kwam.
thx!

@roy1989 en ik weet trouwens niet of je de grote veranderingen van afgelopen seizoen meegekregen hebt? Toen zijn de Chariande 1, de Croix en de L’Airon gesloopt en vervangen door respectievelijk de Chariande express en de Tete de Saix. Dit zijn ook beide snelle 6 zitters wat de capaciteit van het gebied weer een stuk verbeterde. Komende jaren staan er nog een aantal grote verbeteringen te wachten: https://www.wintersport.nl/forum/topic/314663

Born to Ride

klopt het dat de chariande 1 de langzame lift was naast de chariande express? bij die 2 liften was het altijd super druk omdat iedereen de chariande express wilde nemen.

Hoop dat het nu idd wat soepeler verloopt in dat gedeelte

@roy1989 de chariande 1 is inderdaad de langzame en de chariande 2 was de snellere die aansloot op de croix. Dat waren 4 pers liften en nu is het dus een snelle 6pers die gelijk helemaal naar de top van de Tete de Saix gaat.

Born to Ride

@Matthias123

Ik ben benieuwd. Ga er dit jaar in de voorjaarsvakantie heen (24feb).
Eens kijken of de file’s iets minder lang zijn ten opzichte van 2015 toen ik er was…
Nog een geheimtip;)?

@roy1989 mijn geheimtip in het grand massif is altijd het kleine gebiedje bij sixt. Als de cascades open is gaat iedereen daar gelijk de bus weer in richting Samoens terwijl je daar een paar super gave rode en een zwarte piste hebt die altijd uitgestorven zijn en waar je fantastische sneeuw hebt.

Born to Ride

thx!
Al is de cascade die 2 keer dat ik er geweest ben nog nooit open geweest helaas:(

Doe ik / done

Pistekaart aangepast.

*bericht bewerkt door Rogier op 23 nov 2017 11:20

Click. Click. Peace

Heeft er iemand nog geheimtips voor dit gebied of dingen die ik zeker niet mag missen?:)

Als de cascades open is dan lekker aan het begin van de dag richting sixt gaan. Als je dan in Sixt bent moet je niet de fout maken die 90% van de mensen daar maakt door gelijk de bus richting samoens in te stappen. Sixt heeft namelijk een klein maar geweldig fijn skigebiedje. Waanzinnig mooie pistes die totaal uitgestorven zijn.

Born to Ride

thx! ga ik zeker doen als hij open is.
Iemand nog leuke restaurantjes? yam yam

Plaats een reactie