Skiles Flaine

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Aankomende kerst gaan we met het gezin naar Flaine. Voor de kinderen wordt dit het 4e jaar skiën. Het voornemen is om ze ook deze vakantie aan te melden voor les, en dan 6 ochtenden (3 uur).

Ik zie dat er 2 skischolen zijn in Flaine, ESF en ESI.
Nu vind ik het prijsverschil best fors: 6 ochtenden bij ESF € 160,- en bij ESI € 225,-.

Ik zie dat ESI een beleid heeft van max 9 kinderen per groep. ESF is daar niet erg duidelijk in.

Zijn er mensen met ervaringen/tips?

Esf gooit zijn groepen altijd heel vol zeker in hoogseizoen . Tenzij er staat dat er max 9 groepen zijn maar die zijn vaak niet in de ochtend of middag maar vaak rond lunchtijd . Deze heeft ESF ook, maar alleen apart te boeken.

Ik zou persoonlijk voor ESI. Heb het niet zo meer op ESF ( veel te grote groepen, laatste keer in les Menuires (beginnertjes) met 15 kinderen in 1 groep en leraar. en zag ook groep met 20 kids.

ik betaal liever iets meer .

https://www.facebook.com/pg/esigrandmassif/reviews/…

*bericht bewerkt door miepmiep op 01 nov 2018 15:15

Dank je, kreeg al zo’n idee…

Hoi Remkovd,

Wij kijken nu ook tussen ESI en ESF in Flaine en het is inderdaad een groot prijsverschil. Welke hebben jullie uiteindelijk gekozen en hoe is jullie ervaring geweest? ik begreep dat ESF met maximum 12 kids in één groep werkt. Zit er veel verschil in kwaliteit van lesjes?
Of nog andere die hierover iets kunnen zeggen?

Heb zelf geen ervaring met de ESI in Flaine, maar wel met die in Val Cenis en Montgenèvre. In Val Cenis hebben onze meiden het eerste jaar les gehad bij de ESF (voor de ESI moesten ze 4 zijn, en de jongste was toen 3, dus dat kon niet). Op zich prima, maar inderdaad erg grote groepen. En maar van 9 tot 11. Het tweede jaar hebben we voor de ESI gekozen, die boden les van 10.00-12.30 met maximaal 8 kinderen per groep. In Val Cenis was het prijsverschil maar 40 euro, dus die keuze was snel gemaakt. En ik moet zeggen dat ik over de ESI echt tevredener was dan over de ESF: kleinere groepen en meer plezier in de lessen.

In Montgenèvre weer voor ESI gekozen en hetzelfde verhaal: de ESF-groepen telden vaak 12-15 kids en die van de ESI max 8. Onze kids hebben ook daar erg leuke lessen gehad.

Of je het het prijsverschil waard vind is een persoonlijke keus (en bij ons was dat verschil ook minder groot), maar qua les zou ik eerder weer voor ESI dan voor ESF kiezen.

*bericht bewerkt door Jorien83 op 21 jan 2019 19:40

Dank je Jorien83 voor je reactie. Lijkt algemeen toch wat terug te komen dat de kleine groepen fijner zijn voor de kids.
Ik neig toch ook meer naar esi nu ik alles overweeg.
Qua niveau zijn beide skischolen welk gelijkwaardig neem ik aan?

ESF sinds enkele jaren heeft ook specieke kleinere lesgroepjes (tegen een iets hogere prijs)

In Flaine blijkbaar wel enkel tijdens de periode 10/02-08/03 (10 fév - 8 mars 2019
vb https://www.esf-flaine.fr/enfants/privilege 176 € voor 6x 2uur over de middag 12:00-14:00

In Les Arcs 1800 was er een formule met max 8 kinderen
https://www.esf-arc-1800.com/enfants/cours-super8

Het staat alleen niet zo duidelijk op hun sites.

Glide on!

Sorry voor de verlate reactie…
Wij hebben gekozen voor ESI en dat beviel uitstekend! Kleine groep, erg gemoedelijk en vriendelijke leraren. Kinderen hadden het prima naar hun zin. Volgende keer zou ik weer voor ESI kiezen.

ESF toch een stuk massaler en ook zag ik groepjes van 12 kinderen (bij ons was de groep 8 kinderen).
Een klein nadeel kan zijn dat het niveauverschil binnen de groep wat groter is doordat er dus minder kinderen lessen bij ESI.

@Remkovd, werd er daar in het Nederlands les gegeven?

Onze franse lerares sprak een klein beetje nederlands. Zag verder geen leraren met nederlandse moedertaal.

Dank je Jorien83 voor je reactie. Lijkt algemeen toch wat terug te komen dat de kleine groepen fijner zijn voor de kids.
Ik neig toch ook meer naar esi nu ik alles overweeg.
Qua niveau zijn beide skischolen welk gelijkwaardig neem ik aan?

Eef op 28 jan 2019 19:05

Bedoel je qua niveau van de leraren of vam de lesgroepen?
Over het eerste kan @rogier je alles vertellen. Maar lang verhaal kort: in Frankrijk moeten alle leraren aan dezelfde (strenge) eisen voldoen. Het niveau van de ESI-leraren is dus zeker niet lager.

Qua lesniveaus: de niveaus van ESF en ESI corresponderen met elkaar, maar heten anders. Dus volgend jaar weer ESF is geen probleem ;)

Plaats een reactie