goede sneeuw in maart?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Grandvalira

Ik wil met een paar vrienden begin maart naar Andorra gaan (na de zomervakantie begint het weer te kriebelen).
Maar ik heb nog enkele vragen:
wij zijn allemaal gevorderde/vergevordere skiers: zijn de rode en vooral de zwarte echt wel uitdagend of is dat op z’n Oostenrijks…
Is de sneeuw dan nog van goede kwaliteit (geen pap) of kan je beter met kerst of in januari/februari gaan.
Heb je een snele bustransfer vanuit barcalona ofzo of is het aan te raden een auto te huren.
Ik welk ‘dorp’ kan je het beste zitten?

Wij zijn in 2010 tijdens de paasvakantie(10 maart)voor 1week naar Andorra (Soldeu) geweest.
Sneeuw was er in de hogergelegen gebieden nog zeker voldoende.
In de namiddag waren de pistes in het dal wel wat papperig maar hier moet je enkel zijn om je dag af te sluiten dus geen angst hiervoor.
We gaan deze week(16 december) terug naar ginder(Pas de la casa) en zullen je dus volgende week iets laten weten hoe de sneeuwkwaliteit er nu is.
Over busverbindingen kan je alles vinden op de officiele site van Andorra, veel geluk met opzoeken.

Ga al jaren in maart naar skigebieden. In Frankrijk en Zwisterland de laatste 2 jaar misschien wel beste en mooiste sneeuw gehad in 25 jaar dat ik op wintersport ga. Ondanks de hoge temperaturen kunnen ze de pistes elke dag weer super mooi maken. Nog een groot voordeel: geen drukte dus weinig wachttijden etc.

Succes ermee…

Wij vertrekken dit weekend naar soldeu. En het zal er knallen worden. Vrienden zijn al geweest een maand geleden en prachtige kwaliteit van sneeuw. Ik zie er naar uit!!!

Plaats een reactie