picknickplekken, lunch

Dit onderwerp gaat over de bestemming Meiringen-Hasliberg

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of er ook (overdekte) picknickplaatsen zijn in Meiringen-Hasliberg op de berg en of het lunchen op de berg een beetje betaalbaar is? Wij gaan komende carnavalsvakantie. Alvast bedankt voor je reactie.

Volgens RR kost een Schnitzel met drankje 24 CHF in menig Zwitsers piste restaurant. Ik denk dat je in Meiringen Hasliberg tussen de 15-25 CHF moet rekenen voor een fatsoenlijke lunch met drankje.

Overdekte picknick plaatsen ken ik niet. Zijn ze er wel, dan moet je s morgens eerst je badhanddoek gaan neerleggen. Anders zouden anderen er gebruik van kunnen gaan maken. Dat willen wij Nederlanders toch niet?

Ik vind hier op de site van Meiringen-Hasliberg dat een soep je 4 CH (=3,28 euro) kost, een dessert 5 CH (=4,10 euro). De hoofdgerechten zijn aan de duurdere kant: 18 -25 CH. Dit heb ik wel bij één specifiek restaurant gevonden. Dus het is waarschijnlijk dat je nog wat goedkoper vind. Er zijn ook 3-gangenmenu’s voor 30 CH.

Je kan ook perfect een kom soep eten en daarbij je boterhammen opeten, dan heb je geen picknickplek nodig.

Je kan ook perfect een kom soep eten en daarbij je boterhammen opeten, dan heb je geen picknickplek nodig.

Mathijs op 8 jan. 2012 12:48

Mathijs, ik stel voor dat we je gaan naturaliseren tot Nederlander. Een kom soep kopen en vervolgens je eigen meegebrachte boterhammetjes gaan oppeuzelen is volgens mij een praktijk opdracht in het inburgeringsexamen voor Nederland.

We doen dit al sinds kleinsafaan. Ook langs de autosnelweg een cola bestellen en zo je boterhammetjes opeten. :)

Wanneer is dat inburgeringsexamen eigenlijk? :)

Langs de snelweg bestel ik helemaal niks. Hooguit een snackje om de 0,50 cent van het piskaartje terug te verdienen :)

Haha dat piskaartje, ik klim met mijn 1meter 93 gewoon onder het kinderpoorjte door! :D

@Mathijs. Niet zo heel netjes. Tenminste als je bedoelt dat je bij een restaurant/terras een kop soep bestelt om vervolgens je eigen brood er bij op te eten. Of heb je een waterkoker en cup-a-soup bij je?

@Timo: Ik bestel de kom soep en ik eet mijn boterhammen op. Waterkoker met royco is er wel over ;)

Langs de snelweg bestel ik helemaal niks. Hooguit een snackje om de 0,50 cent van het piskaartje terug te verdienen :)

Martijnski op 8 jan. 2012 13:27

Geldt precies het zelfde voor mij hahaha.

"…"

Geldt precies het zelfde voor mij hahaha.

op 8 jan. 2012 17:15

Dat was ik, was niet ingelogd ;)

Bij het bidmi station staat de heksenbar, waar je wat drinken kunt kopen. Daar vind je een heleboel picknic banken en een hutje met hotdogs. Iedereen ploft daar neer met gekochte of meegebracht lunches. Een station hoger (naam even kwijt) is een overdekte picknic ruimte. Daar kun je ook rodelslees huren (aanrader!) Laatste aanrader, als je met kinderen bent, kun je bij de verhuur op bidmi een locker huren. Ideaal voor extra spulletjes, je picknic en om savonds je materiaal te stallen om zo op wandelschoenen naar Hasliberg of Meiringen dorp te gaan.
Overigens vond ik een lunch van een hotdog met friet en een kop koffie in de heksenbar uitermate betaalbaar.

Wat zijn de kosten ongeveer voor een drankje en wat te eten? En zit er ook een supermarkt in de buurt om inkopen te kunnen doen?

Lees aub de derde reactie van boven!

Plaats een reactie