Wat is de snelste autoroute naar Heiligenblut?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Großglockner Heiligenblut

Ik hoor verschillende dingen. De planners geven Munchen-Innsbruck-Kufstein-Linz aan en dan naar het noorden. Maar is de route Salzburg-snelweg naar Klagenfurt-en dan er af voor Spittal an
der Drau niet sneller?

En rijden jullie in 1 keer door of overnachten in Oostenrijk? Graag hoor ik adviezen. Ik vertrek vrijdagmorgen 18/2, de dag voor de grote zaterdag van de Voorjaarsvakantie.

Groet

H

Ik denk dat je Lienz en niet Linz bedoelt. Linz is de hoofdstad van Oberösterreich en ligt niet echt een de goeie kant :-)
de meest gangbare route is inderdaad via Kufstein-Lienz. Naar mijn weten is dat ook sneller als via Spittal an der Drau. Het is een lange weg, en zeker veel verkeerd. Raadzaam in Zuid Duitsland of in Oostenrijk te overnachten.
Het skigebied is in ieder geval de moeite waard!

veel verkeeR

3x geweest, mooi gebied! inderdaad route via Felbertauern is het snelst, is ook goed in een dag te doen. We hebben ook een keer de treintunnel genomen in Badgastein, was in een snerpende sneeuwstorm, maar nauwelijks sneeuw aan de andere kant bij Malnitz

Bedankt voor de tips OOstenrijk (ik bedoelde inderdaad Lienz) en Dirk!! Dus begrijp ik dat een van jullie doorrijdt en een zou overnachten? Laat ik het zo vragen, als wij smorgens om 730 uit Limburg vertrekken (met een kind van drie), tot waar is het goed aanrijden (Kufstein, Matrei?) of kunnen we met enig doorrijden en file rond Munchen ook Hieligenblut in één dag halen? Zeg rond 21.00 uur?

Het is zeker haalbaar, de vraag is alleen of je dat met een kind van 3 wilt. Ik zelf woon in Oostenrijk en heb toendertijds stage gelopen in Heiligenblut. Veel gasten waren doodop toen ze aankwamen, want Heiligenblut ligt natuurlijk best in een uithoek. Je zou ook onderweg nog kunnen beslissen, afhankelijk van het verkeer. Meeste verkeer zal rond München zijn, en eventueel ook het stuk Felbertauern, maar dat is moeilijk te voorspellen.
Je zou dus mocht het al laat zijn en je erg moe bent tot ongeveer Kufstein kunnen rijden en dan de ochtend erna weer vroeg weg. Mocht je snel doorkomen, kun je altijd nog doorrijden. Kijk anders ook eens op: http://www.linksundrechts.com/
op die site vind je hotels aan de autobahn, mischien ook handig een aantal adressen uit te zoeken.

Felbertauern is nooit echt druk. München uiteraard wel. Ik zou 's nachts gaan rijden en dan heerlijk 's ochtends vroeg in Heiligenblut aankomen.

Via Spital an der Drau rijden lijkt me onnodig omrijden… München kan je er in ieder geval niet mee vermijden, dus heeft dat omrijden geen nut. Daarom gewoon lekker de Felbertauerntunnel nemen. ;)

tja een sneeuwvakantie gewonnen in heilingenblut nooit aan skiën gedaan. dus wat zijn jullie tips is er babypiste om te leren skiën? er is het langlaufen te doen??

Check wel even of de Felbertauernstrasse open is! De laatste dagen is deze afgesloten geweest wegens lawinegevaar. Is nu net weer open.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Als wij op wintersport gaan, gaan we altijd 'savonds om een uur of 9 rijden. Wij hebben 5 kinderen in de leeftijd van 2 tot en met 15 jaar. Meestal zijn we dan de ergste drukte wel een beetje voor en kunnen we er half de morgen zijn. wij gaan nu ook naar Heiligenblut 18 febr.

Beste allemaal vergeet niet de Tomtom stuurt je over de grossclockner en die is altijd in de winter en in andere jaargetijden met slecht weer gesloten!!!.
Bij greding in Duitsland is pension Christl bijna aan de autoweg een prima overnachting e

Plaats een reactie